Znafco to tak bys uzupelnił swoje braki w wiedzy podstawowej....
http://www.oponeo.pl/artykul/dlaczeg...trzeba-dotrzec
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Znafco to tak bys uzupelnił swoje braki w wiedzy podstawowej....
http://www.oponeo.pl/artykul/dlaczeg...trzeba-dotrzec
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Włoszka
1.9 JTD-m 8v 88KW - prosto, solidnie bezproblemowo
![]()
Teoria o docieraniu opony moze miec sens. Zapewne w procesie wulkanizacji opony uzywane sa jakies preparaty na formę w ktorej jest ona wulkanizowana i zapewne te preparaty są tłuste. Wprawdzie opony pozniej są plukane ale jednak część z tego wnikna w zewnętrzną warstwę opony i trzeba to zetrzeć...
Edit:
Widze, ze kolega uprzedzil mnie już konkretnym artykułem w tym temacie.
Ostatnio edytowane przez elgritone ; 02-11-2016 o 21:02
W artykule podaja jeszcze delikatnie te docierane kilometry. To zalezy od fabryki od stylu jazdy kierowcy dlatego bezpiecznie jest mowa o okolo 1000 km i taka informację kiedyś konkretnie otrzymałem od oponeo jak nowe opony kupowałem.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Włoszka
1.9 JTD-m 8v 88KW - prosto, solidnie bezproblemowo
![]()
Nie podpieraj się linkami do artykułów, których znaczenia nie rozumiesz. Otóż ETRTO (darmowy poradnik użytkownika można pobrać z ich strony http://www.etrto.org/page.asp?id=1594) ani słowem nie wspomina o docieraniu nowych opon montowanych do aut pasażerskich. Cytat ze wspomnianego Ciebie linku wyraźnie mówi o przejechaniu ok 100 km (a nie 1000!) przed rozpoczęciem testów opon.
Co więcej, pokaż mi link do strony producenta, który nakazuje docieranie swoich opon. Przejrzałem kilka witryn i nie znalazłem o tym ani słowa. Dębica pisze wprost, aby po zamontowaniu nowych opon cieszyć się ich parametrami - nic o docieraniu.
Ostrożna jazda po zamontowaniu nowego kompletu opon ma sens, ponieważ nie jest wykluczone, że nie trafimy na produkt z wadą fabryczną, co wpływa bezpośrednio na nasze bezpieczeństwo. Przejechanie pewnego dystansu spokojnie pozwoli zniwelować to prawdopodobieństwo.
I roberto, do opinii wulkanizatorów należy mieć dystans. Raz, że tacy fachowcy często powtarzają mity (sam znam bardzo wielu takich znawców), a najczęściej wypowiadają się na zasadzie "wydaje mi się" - zupełnie jak kilka przykładów z postów wyżej. Bo co można wiedzieć o produkcie, którego osobiście się nie sprawdziło...
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
To inaczej udowodnij że tak nie jest. Krytykujesz zaprzeczasz a nie masz pojecia o czym piszesz. Ty sie posilkujesz strona debicy która musi na sile szukac kupców do budżetowych opon. Akurat oni na bank zabezpieczaja opony tlustymi środkami by mogły dłużej leżakowac w magazynie.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Włoszka
1.9 JTD-m 8v 88KW - prosto, solidnie bezproblemowo
![]()
Magil daj znać jak jest po deszczu. Dębica hp2 ma szanse być hitem sezonu, a co do cen to na allegro drozeja wolniej niż na oponeo.
Niezwykłość Alfy Romeo polega na tym... że czasem jeździ...
Albo nie czytales artykułu albo nie czytasz ze zrozumieniem: "Docieranie opon samochodowych Kupując nowe opony nie mamy możliwości stwierdzenia czy na ich powierzchni znajdują się substancje obniżające przyczepność przez pierwsze kilometry użytkowania. Dlatego też warto przez pierwsze pokonywane kilometry zachować szczególną ostrożność. Czy to nadmierna przesada? Zdecydowanie nie! Dlaczego? Dotarcie opon zaleca większość producentów. Ponadto metodyka testowa organizacji ETRTO przewiduje co najmniej 100-kilometrowe „dotarcie” opon przed rozpoczęciem testu. Skoro organizacja zrzeszająca głównych producentów opon ustala takie procedury to z pewnością coś jest na rzeczy."
Czytaj więcej: http://www.oponeo.pl/artykul/dlaczeg...trzeba-dotrzec
Powyższa treść jest wyłączną własnością Oponeo.pl S.A.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Włoszka
1.9 JTD-m 8v 88KW - prosto, solidnie bezproblemowo
![]()
No właśnie po deszczu jak pisałem jest całkiem spoko. Podczas dynamicznego ruszania zdarzało się, że koła buksowały, ale mam wrażenie, że i tak mniej niż jeszcze kilka dni temu na letnich Sonarach. Po mocnym wciśnięciu pedału hamulca auto dość sprawnie się zatrzymywało. Oczywiście nie mam poparcia w liczbach, bo nie mierzyłem drogi hamowania, ani też porównania do opon Dunlop czy Continental, ale z jakości poruszania się jestem zadowolony.
- - - Updated - - -
Przejechanie dystansu ok 100 km przed rozpoczęciem testu jak najbardziej ma sens. Na pewno procedury produkcji opon różnych producentów opon się różnią i chodzi tu o wyrównanie szans (choćby poprzez wspomniane usunięcie substancji smarnych z bieżnika, resztek kleju itp).
Jednak nikt tu o testach opon nie rozmawia, a o cywilnej jeździe. Więc nie odwracaj kota ogonem, ponieważ dałem Ci dowód w postaci namiarów na poradnik ETRTO.
- - - Updated - - -
Co więcej, tu masz wyraźnie napisane, że nowe opony nie wymagają docierania
http://www.oponaok.pl/zalecenia-eksploatacyjne/
- - - Updated - - -
Dodam, że regularnie kontroluję geometrię auta i na chwilę obecną ustawione jest na tip top. Zawieszenie sztywne.Napisał magil
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Qrde ale się dochodzicie. Hp2 to nowość w dobrej cenie i dobrych parametrach na papierze, każdy czeka na jakieś info z drogi a wy tu pierdoly jak przed testem adac. Ważne jak opona w dobrej cenie sobie radzi a czy ona docierana czy nie to w sumie na ta chwile nie jest na tyle istotne żeby się zabijać na forum![]()
Niezwykłość Alfy Romeo polega na tym... że czasem jeździ...