Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 26

Temat: 2.2 Jts problem z interpretacja kodow

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Eryk84
    Dołączył
    11 2016
    Mieszka w
    Nowy Tomyśl
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2 JTS
    Postów
    21

    Domyślnie 2.2 Jts problem z interpretacja kodow

    cześć wszystkim
    Od miesiąca jestem posiadaczem tego samochodu przebieg 159k . Kupiłem go z uszkodzona skrzynia od użytkownika tego forum. Skrzynie i sprzęgło co było niespodzianka ogarnąłem: skrzynia regeneracja, sprzęgło nówka.

    Palił się tez check engine i przy okazji ustawiania zbieżności podpialem go u diagnosty.

    Komputer cały czas pokazuje błędy P0010 i P0011.

    Po lekturze forum wynika, ze rozrząd jest do wymiany tylko cały komplet kola oba łańcuchy slizgi itd. był wymieniony około 10k temu.

    Diagnosta oczywiście podjąlby się naprawy tylko zaczął by od wymiany kompletnego rozrządu...


    Ponadto żadnych dużych problemów typowych brak, czasem może delikatnie przy przyspieszaniu czuje coś ala dziura.
    Obroty na luzie równe.

    Miał ktoś podobny problem?

  2. #2
    Użytkownik Świeżak Avatar TomSon1991
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Cieszanów
    Auto
    Była: Alfa Romeo 156 SW, 1,9JTD (85kW) 115km (mapa na 150;]) Jest: Alfa Romeo Brera 2.2 JTS
    Postów
    97

    Domyślnie

    Cytat Napisał Eryk84 Zobacz post
    cześć wszystkim
    Od miesiąca jestem posiadaczem tego samochodu przebieg 159k . Kupiłem go z uszkodzona skrzynia od użytkownika tego forum. Skrzynie i sprzęgło co było niespodzianka ogarnąłem: skrzynia regeneracja, sprzęgło nówka.

    Palił się tez check engine i przy okazji ustawiania zbieżności podpialem go u diagnosty.

    Komputer cały czas pokazuje błędy P0010 i P0011.

    Po lekturze forum wynika, ze rozrząd jest do wymiany tylko cały komplet kola oba łańcuchy slizgi itd. był wymieniony około 10k temu.

    Diagnosta oczywiście podjąlby się naprawy tylko zaczął by od wymiany kompletnego rozrządu...


    Ponadto żadnych dużych problemów typowych brak, czasem może delikatnie przy przyspieszaniu czuje coś ala dziura.
    Obroty na luzie równe.

    Miał ktoś podobny problem?
    Sprawdź elektrozawory. Prawdopodobnie dolotowy się skończył. U mnie było podobnie. Wyświetlalo P0010 i P0011. Mechanik zasugerował, że wyświetlanie się błędu P0011 może być konsekwencją złych odczytów spalania, które są generowane z powodu uszkodzenia elektrozaworu dolotlwego.
    Oczywiście jest to tylko moja sugestia. Spróbuj podmienić na chwilę jeżeli masz taką możliwość.

    Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2016
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2 JTS
    Postów
    124

    Domyślnie

    O czyżby Alfa od ducha dziadka?
    Było już kilkukrotnie na forum , i tak jak poprzednik pisze elektrozawór/y do wymiany , lub wyczyszczenia , ale na ile i czy wogole wystarczy samo czyszczenie to ciężko stwierdzić , możesz spróbować

  4. #4
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Eryk84
    Dołączył
    11 2016
    Mieszka w
    Nowy Tomyśl
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2 JTS
    Postów
    21

    Domyślnie

    tak od niego, czyszczenie czyli myjka ultradzwiekowa? czy benzyna ekstrakcyjna? z tego co wyczytalem sa tam dwa elektrozawory dolotowy i wylotowy one sa 1:1 ? w sensie sa identyczne?

    Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar 0prawca
    Dołączył
    05 2016
    Mieszka w
    Koło... Krakowa.
    Auto
    AR BRERA 2.2 JTS FIAT STILO 1.9 JTDm 8V
    Postów
    212

    Domyślnie

    Cytat Napisał Eryk84 Zobacz post
    Palił się tez check engine i przy okazji ustawiania zbieżności podpialem go u diagnosty.

    Komputer cały czas pokazuje błędy P0010 i P0011.
    Po skasowaniu błędu od razu wywala Ci błąd?
    Jeśli tak, to nawet nie baw się w czyszczenie. Zawór albo jest uszkodzony elektrycznie, albo przepuszcza olej tak, że jego zamknięcie przez ECU nic nie daje.
    Też entuzjastycznie podchodziłem do czyszczenia zaworów... Skończyło się na wymianie i dopiero po tym efekty były zauważalne. Ja kupiłem samochód już z uszkodzonym elektrozaworem. Jeździłem tak kilka miesięcy. Po wymianie (od razu zmieniłem 2 sztuki) samochód ma takiego kopa, po prostu nie poznałem go.

    Cytat Napisał Eryk84 Zobacz post
    z tego co wyczytalem sa tam dwa elektrozawory dolotowy i wylotowy one sa 1:1 ? w sensie sa identyczne?
    Mechanicznie są identyczne (poza złączkami - nie zapniesz złączki od wydechowego na ssący i odwrotnie). Jednak zasada ich działania jest różna i nie można ich zamieniać miejscami.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Eryk84 Zobacz post
    Po lekturze forum wynika, ze rozrząd jest do wymiany tylko cały komplet kola oba łańcuchy slizgi itd. był wymieniony około 10k temu.
    Nie prawda. Z rozrządem na pewno wszystko w porządku.

  6. #6
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Eryk84
    Dołączył
    11 2016
    Mieszka w
    Nowy Tomyśl
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2 JTS
    Postów
    21

    Domyślnie

    super dzieki wszystkim za wyczerpujące informacje zaczynam sie rozglądać. Chyba wymienię oba bo po resecie błędów wywala je ponownie. Wymieniał ktoś je sam? Filozofii chyba duzej nie ma

    Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

  7. #7
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Prosta sprawa, w sumie 6 śrubek do odkręcenia, wliczając pokrywę silnika
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #8
    Użytkownik Świeżak Avatar Cris.R
    Dołączył
    05 2016
    Mieszka w
    Frombork
    Auto
    alfa 159 2.2jts
    Postów
    47

    Domyślnie

    Pomimo czyszczenia elektrozaworów, czasami komp wyrzuca błędy P0010 i P0011, wychodzi na to,że czeka mnie zakup nowych zaworków. Co powiecie na zamienniki oryginałów, kupował ktoś takie bądź podobne "chinole"? ebay.pl/itm/12655420-12655421-Intake-Exhaust-Camshaft-Position-Actuator-Solenoids-New-/272265293111?hash=item3f6446ad37:g:bSwAAOSw9eVXVPu X

    - - - Updated - - -

    Kurna, link nie działa, mam za mało postów lol
    Ostatnio edytowane przez Cris.R ; 02-11-2016 o 21:11

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2016
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2 jts
    Postów
    58

    Domyślnie

    Tak jak poprzednicy pisali, wymień oba elektrozaowy. Ja latem zamawiałem z USA na ebay, twój link mi nie działa ale zamów oryginalne GM numery ich znajdziesz na forum zamawiając z USA dwie sztuki kosztowały mnie tyle, co w Polsce jeden. Po wymianie nie mam juz wogole błędów elektrozaworów, a czyszczenie starych nic nie pomagało.

  10. #10
    Użytkownik Świeżak Avatar TomSon1991
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Cieszanów
    Auto
    Była: Alfa Romeo 156 SW, 1,9JTD (85kW) 115km (mapa na 150;]) Jest: Alfa Romeo Brera 2.2 JTS
    Postów
    97

    Domyślnie

    Czy mogę poprosić o link do tych elektrozaworów?

Podobne wątki

  1. Poszukuje kogos od odzyskania karty kodow
    Utworzone przez misiek_tarnow w dziale Małopolskie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 21-08-2016, 13:58
  2. jak zakodowac kluczyk bez karty kodow
    Utworzone przez odison w dziale 147
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 29-04-2014, 09:04
  3. Interpretacja danych z FES'a
    Utworzone przez bugaj_90 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-11-2011, 17:27
  4. FES interpretacja pomiarów
    Utworzone przez Dawid_Zielu w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 30-05-2011, 08:22
  5. Interpretacja parametru FiatECUScan
    Utworzone przez firstone w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-05-2011, 09:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory