Strona 64 z 131 PierwszyPierwszy ... 14545556575859606162636465666768697071727374114 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 631 do 640 z 1307

Temat: Usunięcie DPF filtra cząstek stałych

  1. #631
    Użytkownik Ogier Avatar ziomal73
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Vanuatu
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
    Postów
    191

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pływak Zobacz post
    Większość Alf z DPF spełnia normę Euro 4 która obowiązuje od 2006 roku, EURO 5 to dopiero po 2009 roku ;] Z resztą takie prognozy jakie tu snujesz były już dawno o katalizatorach, a jak je od ćwierć wieku wycinają tak będą wycinać dalej
    nie trzeba byc mocno inteligentnym, chyba, że to cie przerasta, wystarczy podłaczyc kompa i z ID systemu podaje , że jest to wersja z dpf, a to oznacza, że powinna spełniac pewne parametry. To wystarczy, aby diagnosta się bliżej przyjrzał, szczególnie, że mają byc nagrywane badania diagnostyczne

    Ci co usunęli . . . . albo będa montować, albo czekać co się wydarzy, albo . . . ryzykować
    ja poczekam , co sie wydarzy, szczególnie, że jeżdżę trochę i na aucie nie widać ,ze jest dpf , ale widac polish blachen
    Ostatnio edytowane przez ziomal73 ; 03-11-2016 o 15:25

  2. #632
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Miałeś chyba powrócić do dyskusji dopiero w połowie przyszłego roku?

  3. #633
    Użytkownik Ogier Avatar ziomal73
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Vanuatu
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
    Postów
    191

    Domyślnie

    czyli weszło . .

  4. #634
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Po prostu już lekko nudzisz swoimi teoriami powtarzanymi w kółko od dwóch stron i nie mam zamiaru wdawać się w bezsensowną dyskusje. Napisałeś co miałeś napisać, a teraz zostaw ten temat dla osób które już zdecydowały i chcą poznać aspekty techniczne usuwania. Chcesz to sobie zostaw DPF ale wrócisz do tematu szybciej niż Ci się wydaje bo szczególnie 2.4 bardzo "lubią" dpfy ;]
    Ostatnio edytowane przez Pływak ; 03-11-2016 o 15:52

  5. #635
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar hagi
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    kujawsko - pomorskie
    Auto
    159 2,4 JTDm
    Postów
    511

    Domyślnie

    Cytat Napisał ziomal73 Zobacz post
    nie trzeba byc mocno inteligentnym, chyba, że to cie przerasta, wystarczy podłaczyc kompa i z ID systemu podaje , że jest to wersja z dpf, a to oznacza, że powinna spełniac pewne parametry. To wystarczy, aby diagnosta się bliżej przyjrzał, szczególnie, że mają byc nagrywane badania diagnostyczne

    Ci co usunęli . . . . albo będa montować, albo czekać co się wydarzy, albo . . . ryzykować
    ja poczekam , co sie wydarzy, szczególnie, że jeżdżę trochę i na aucie nie widać ,ze jest dpf , ale widac polish blachen
    Być może masz racje, być może tak będzie że zainwestują ogromne pieniądze i zaczną sprawdzać sutą tak ze nawet z brudnymi oponami nie przejdzie przeglądu. Nie wiadomo. Ale co koledzy chcą powiedzieć ze aby wykryć czy auto ma DPF należy albo wyjąc go z auta i zobaczyć ze pucha pusta albo podłączyć analizator który wykrywa cząstki stałe. Analizatory spalin które teraz mamy na stacjach , nawet gdyby bardzo rzetelnie diagnosta go przeprowadził nie wykryją braku DPF bo normy zadymienia auto i tak nie przekroczy. Nasze Alfy musza spełniać Euro 4, jednak ze były produkowane z DPF, musza go mieć. Jeżeli nie będą sprawdzać cząstek stałych to żaden komputer i tajemniczy klient nie spowodują wykrycia braku DPF.

  6. #636
    Użytkownik Ogier Avatar ziomal73
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Vanuatu
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
    Postów
    191

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pływak Zobacz post
    Po prostu już lekko nudzisz swoimi teoriami powtarzanymi w kółko od dwóch stron ]
    zabłysłeś spostrzegawczością, szczególnie, ze temat ma 64 strony ,a przynajmniej połowa mało ma wspólnego z merytorycznością, jednak pewnie to za trudne jest , aby to ocenić.

    pozdrawiam, tyle w konwersacji z Tobą

  7. #637
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał ziomal73 Zobacz post
    nie trzeba byc mocno inteligentnym, chyba, że to cie przerasta, wystarczy podłaczyc kompa i z ID systemu podaje , że jest to wersja z dpf, a to oznacza, że powinna spełniac pewne parametry. To wystarczy, aby diagnosta się bliżej przyjrzał, szczególnie, że mają byc nagrywane badania diagnostyczne
    Byłem jedną 159-tką bez DPF i ze zwiększoną o 25% mocą na przeglądzie. Diagnosta nic nie wiedząc o braku DPF wsadził analizator spalin do wydechu, gazował przez kilka minut i orzekł, że DPF w tym aucie jest w bardzo dobrym stanie, pod spodem był chyba ślepy, bo nie zauważył, że auto nie miało nawet puchy po DPF. W każdym razie spaliny duuuużo czystsze od poprzedzającego E46. Niestety, ale sprawdzanie statyczne na postoju jest niewystarczające, sprawny silnik ze sprawnymi wtryskami i z zaślepionym EGR nie będzie przekraczał norm sadzy/pyłu. Można posiłkować się jakimiś testami przez OBD, ale w Polsce tego nie ma na razie. To tyle jeśli chodzi o praktyczną stronę. Nie będę oceniał tych co wycinają/zostawiają, czym się motywują itd. Acha, za samochodem nie było chmury dymu podczas gazowania.
    Byłem też C5 bez DPF na kontroli spalin i tam coś było nie halo z wtryskami, bo kopcił dość mocno, ale normy nie przekroczył. W obu autach diagnosta podbił przeglądy. Zresztą w tym C5 z niesprawnymi przednimi hamulcami (po awarii linek ręcznego, po ujawnieniu wady auto pojechało na naprawę, ale przegląd podbity bez większego marudzenia). Oto rzeczywistość polskich przeglądów.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 03-11-2016 o 16:29

  8. #638
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Smagi Zobacz post
    Na to wygląda, że mam tylko 2 wyjścia albo sprzedać auto albo montować DPF. Mandaty są takie, że nie warto ryzykować.
    Mam tylko nadzieję, że taki zamiennik jest coś wart...

    Czy po wymienie trzeba to ustawiać to w sofcie? Tak, żeby computer wiedział, że ma nowy DPF? To, że trzeba przywrócić soft z aktywnym DPF to wiem
    Musisz z powrotem aktywować wypalanie DPF, nic więcej.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #639
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Casio
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Włoskie, doładowane
    Postów
    729

    Domyślnie

    Cytat Napisał Smagi Zobacz post
    Na to wygląda, że mam tylko 2 wyjścia albo sprzedać auto albo montować DPF. Mandaty są takie, że nie warto ryzykować.
    Mam tylko nadzieję, że taki zamiennik jest coś wart...
    Dziwna sprawa, że niewiele informacji znajdziesz nt. tych zamienników DPF'ów w sieci. Na stronie producenta (JMJ) nie ma nawet wzmianki o tym, że DPF'y produkują. Ile kosztuje oryginał wykonany z ceramiki i metali szlachetnych wszyscy wiedzą. To są kwoty astronomiczne (przykładowo 2360 Euro) więc nikt się w to raczej nie bawi. Zamiennik kosztuje ok. 1000 zł. Z czego jest wykonany, nie wiadomo, bo tak jak wspomniałem nie ma żadnych szczegółowych danych. Nie podejrzewam aby zawierał metale szlachetne będące głównym składnikiem katalizatorów/DPF'ów, bo to właśnie dzięki platynie zachodzą reakcje katalityczne w DPF'ach/katalizatorach.

  10. #640
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,521

    Domyślnie

    Ogólnie to regeneracja będzie pewnie zachodziła. Z ochroną środowiska nie będzie to miało nic wspólnego. Platyny pewnie brak.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

Podobne wątki

  1. [159] Brak mocy i szarpanie przy wypalaniu DPF (filtra cząstek stałych)
    Utworzone przez Alfabeta w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 63
    Ostatni post / autor: 29-11-2018, 16:18
  2. [159] Błąd P2085 - Czujnik temp. na wejściu filtra cząstek stałych.
    Utworzone przez psotnick w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-08-2014, 17:36
  3. [159] Zmywacz filtra cząstek stałych
    Utworzone przez marcingoleniow w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-01-2014, 15:23
  4. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 24-08-2012, 22:09
  5. [159] Słyszeliście o 'zapchaniu filtra cząstek stałych'?
    Utworzone przez marekkas w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 07-07-2010, 08:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory