Strona 155 z 220 PierwszyPierwszy ... 55105145146147148149150151152153154155156157158159160161162163164165205 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,541 do 1,550 z 2193

Temat: Jakie opony zimowe kupić?

  1. #1541
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał roberto34wawa Zobacz post
    Stara zasada to taka ze lepsze powinny byc na osi napędowej. Aczkolwiek ja wyznaje ze w zime dobre i takie same opony na 4 kołach
    Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
    Jest to tak bardzo stara zasada, że praktycznie łapie się pod pojęciem mitu (żeby nie napisać dosadniej ). Zagadnienie jest znacznie szersze i nie ma tu jednej złotej zasady. Najwięcej zależy od konkretnego przypadku, bo chociażby wysokość bieżnika (będąca najczęściej wyznacznikiem jakości opony) nie ma kluczowego znaczenia.
    http://www.oponeo.pl/artykul/lepsze-...n-adac-i-oamtc
    http://www.auto-swiat.pl/eksploatacj...z-na-tyl/5bsxe
    http://zimoaktywni.pl/jak-wybrac-opo...c-lepsze-opony
    http://blog.8opon.pl/2012/08/lepsze-...bacz-dlaczego/
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  2. #1542
    Moderator Znawca Avatar bobby
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Franny 159 2.4 JTDm 06'
    Postów
    1,248

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Jest to tak bardzo stara zasada, że praktycznie łapie się pod pojęciem mitu (żeby nie napisać dosadniej ). Zagadnienie jest znacznie szersze i nie ma tu jednej złotej zasady. Najwięcej zależy od konkretnego przypadku, bo chociażby wysokość bieżnika (będąca najczęściej wyznacznikiem jakości opony) nie ma kluczowego znaczenia.
    http://www.oponeo.pl/artykul/lepsze-...n-adac-i-oamtc
    http://www.auto-swiat.pl/eksploatacj...z-na-tyl/5bsxe
    http://zimoaktywni.pl/jak-wybrac-opo...c-lepsze-opony
    http://blog.8opon.pl/2012/08/lepsze-...bacz-dlaczego/
    Ja mam bardzo prostą zasadę. Zamieniać przód z tyłem co sezon. Dzięki temu opony się równomiernie zużywają Bez tego zostawałem zawsze z 2 sztukami opon które miały kilka lat i połowę bieżnika do wykorzystania i dwiema przerobionymi na semi-slicki.

  3. #1543
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar roberto34wawa
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW "WŁOSZKA" 30.06.2010
    Postów
    332

    Domyślnie

    Jest to zasada ktora wlasnie praktykuje na torze. Oczywiscie teraz gdy sa systemy w aucie ktore naprawiaja bledy kierowcy to az takiego znaczenia niema. Mowa jest tutaj o sytuacji w której nawet systemy ci nie pomoga ( Powyzej 70 km/h ) kiedy potrzebne sa umiejętności. W sytuacji poslizgu utrata przyczepności osią napędową... kończy się całkowitą utratą kontroli nad autem... i ten mit die wziął stąd kiedy jeszcze kierowcy musieli mieć umiejętności i wtedy nikt tego tak nie nazywał. Dobra koncze kawę i śmigam na plyte poślizgowa powalczy z tym mitem...

    Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez roberto34wawa ; 11-11-2016 o 13:07
    Włoszka

    1.9 JTD-m 8v 88KW - prosto, solidnie bezproblemowo


  4. #1544
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar roberto34wawa
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW "WŁOSZKA" 30.06.2010
    Postów
    332

    Domyślnie

    Zresztą to jest chore ... na zimę dla własnego bezpieczeństwa nie powinno sie tak bawić i kombinować z oponami... co za chory kraj. Ale artykuł ma troche racji... w tym skrajnym przypaku

    Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
    Włoszka

    1.9 JTD-m 8v 88KW - prosto, solidnie bezproblemowo


  5. #1545
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał bobby Zobacz post
    Ja mam bardzo prostą zasadę. Zamieniać przód z tyłem co sezon. Dzięki temu opony się równomiernie zużywają
    Nauczony doświadczeniem rotuję opony raz w trakcie sezonu. To dodatkowa okazja, aby lepiej skontrolować geometrię zawieszenia.
    Cytat Napisał roberto34wawa Zobacz post
    Zresztą to jest chore ... na zimę dla własnego bezpieczeństwa nie powinno sie tak bawić i kombinować z oponami... co za chory kraj.
    Zaczyna się to od chorych przepisów. Bieżnik min. 1.6 mm, toż to praktycznie slick. Zamiast wprowadzać kolejne mniej lub bardziej bzdurne restrykcje, euroosły powinny zająć się prawnymi podstawami. Często rozmawiam ze znajomymi mechanikami-wulkanizatorami i znaczna większość ludzi bez zastanowienia się założy nowe opony na przednią oś, gdy na tylnej mają często kilkunastoletnie kapcie z bieżnikiem 3-4 mm. I żadne tłumaczenia nie pomagają, bezpieczeństwo warte 400 zł na kilka lat.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #1546
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar roberto34wawa
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW "WŁOSZKA" 30.06.2010
    Postów
    332

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Nauczony doświadczeniem rotuję opony raz w trakcie sezonu. To dodatkowa okazja, aby lepiej skontrolować geometrię zawieszenia.

    Zaczyna się to od chorych przepisów. Bieżnik min. 1.6 mm, toż to praktycznie slick. Zamiast wprowadzać kolejne mniej lub bardziej bzdurne restrykcje, euroosły powinny zająć się prawnymi podstawami. Często rozmawiam ze znajomymi mechanikami-wulkanizatorami i znaczna większość ludzi bez zastanowienia się założy nowe opony na przednią oś, gdy na tylnej mają często kilkunastoletnie kapcie z bieżnikiem 3-4 mm. I żadne tłumaczenia nie pomagają, bezpieczeństwo warte 400 zł na kilka lat.
    Zgodze sie z toba. Kombinacje alpejskie by zaoszczędzić kilka stowek. Opon nie kupujesz na jeden sezon. Jak kupisz nowe to starcza na 5-6 lat spokojnie czyli na tyle na ile uzytkuje sie auto. A przy oponach oszczędności nie powinno sie szukac to jedyny element laczacy auto z drogą jak to nawali to straszna lipa. Przepisy przepisami ale nic nie zastapi zdrowego rozsądku i kto ryzykuje swoje bezpieczeństwo tego nie rozumiem. To jest Polska ... najlepszy przykład to ci debile co na lidlu interes zweszyli wstyd...ale tak tu wlasnie jest

    Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
    Włoszka

    1.9 JTD-m 8v 88KW - prosto, solidnie bezproblemowo


  7. #1547
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar elgritone
    Dołączył
    06 2012
    Auto
    916 / 939 / 955
    Postów
    741

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Nauczony doświadczeniem rotuję opony raz w trakcie sezonu. To dodatkowa okazja, aby lepiej skontrolować geometrię zawieszenia.

    Zaczyna się to od chorych przepisów. Bieżnik min. 1.6 mm, toż to praktycznie slick. Zamiast wprowadzać kolejne mniej lub bardziej bzdurne restrykcje, euroosły powinny zająć się prawnymi podstawami. Często rozmawiam ze znajomymi mechanikami-wulkanizatorami i znaczna większość ludzi bez zastanowienia się założy nowe opony na przednią oś, gdy na tylnej mają często kilkunastoletnie kapcie z bieżnikiem 3-4 mm. I żadne tłumaczenia nie pomagają, bezpieczeństwo warte 400 zł na kilka lat.
    Malo tego, nierzadko niektórzy maja na przodzie zimowki a na tyle letnie...

  8. #1548
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.0 JTDm 170 KM
    Postów
    268

    Domyślnie

    NA TVN Turbo był taki program, K2 Kierowców dwóch, z Kucharem. Zajęli się tam tym temate. Lepsze opony na tył - Jak stracisz przyczepność to wylecisz prost z zakrętu. Jak stracisz przyczepność na tylnej osi to zacznie tobą miotać jak szatan (szczególnie, że dupa z reguły jest lekka).

  9. #1549
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Randall
    Dołączył
    10 2012
    Auto
    159 1.9JTDm 16v
    Postów
    460

    Domyślnie

    Ja eliminuje problem zakładając jedną lepsza na przód a druga na tył dzięki czemu mam lepsze na obu osiach xD

  10. #1550
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,467

    Domyślnie

    Cytat Napisał elgritone Zobacz post
    A ja mialem dwa sezony temu 3 letnie chyba wtedy firestony i jezdzilem na tym z dusza na ramieniu, slizgalo sie to niemiłosiernie. Wymienilem na conti ts850 i jest przepaść miedzy tymi oponami.
    Bo Conti TS to klasa sama w sobie i punkt odniesienia do innych opon.

    A co do rotacji to każda instrukcja samochodowa chyba o tym pisze - co 10tys zmiana i dylematów nie ma.
    A jak jest dylemat to sprowadza się do tego czy wolimy przywalić w coś przodem czy bokiem ja tam wolałbym przodem.

Podobne wątki

  1. Jakie zimowe opony 205/55 R16 polecacie?
    Utworzone przez Conquerra w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 31-12-2014, 06:39
  2. Opony zimowe - jakie polecacie, a jakie odradzacie?
    Utworzone przez Leonine w dziale GT
    Odpowiedzi: 83
    Ostatni post / autor: 04-12-2013, 19:32
  3. Jakie opony zimowe do Crosswagona?
    Utworzone przez piotr_alex w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 27-11-2012, 10:38
  4. [164] Jakie opony zimowe do 164
    Utworzone przez ANET w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 21-10-2012, 11:19
  5. [156] Jakie opony zimowe
    Utworzone przez Bartosz w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 26-09-2008, 23:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory