Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Branie oleju 2.2 Jts

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2016
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2 JTS
    Postów
    124

    Domyślnie Branie oleju 2.2 Jts

    Witam
    Chciałbym się zapytać jak u innych użytkowników 1.9/2.2 jts wyglada sprawa brania oleju?
    U mnie niestety potwierdzilo się , że bierze ok 200/250 ml na 1tys km ,dokładnie ciężko stwierdzić z racji dość nie precyzyjnego bagnetu, pewnie użytkownicy jts wiedzą o co chodzi.
    Myślałem ,że to może byc wina oleju bo poprzedni właściciel zalewal mobilem 5w50 , i temperatura przy wyzszych prędkościach
    Dochodziła prawie do 130C , zmieniłem na LM 5w40 , wydaje mi się ,że poprawiła się praca silnika ,a temperatura oleju nie przekracza 110 C i po 600 km musiałem dolać 100 ml , a teraz po nastepnych 600km kolejne 100 ml .
    Silnik suchy ,wyciekow brak. I teraz zastanawiam się nad wlaniem ceramizera przy okazji wizyty na belwederczykow u Tomka ,
    Bo jak wymieniałem u niego olej to polecali ceramizer , dokładnie nie wiem jaki , ale nie taki ze stacji benzynowej ;) bo koszt ok 250 zł . Wiem , że pewnie i tak czeka mnie remont , ( tylko na jaka skale) i chciałbym to troche odłożyć w czasie bo remont po 3 miesiącach użytkowania to trochę słabo ...a oleju miał nie brać...

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar wojtekf
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 2.2 JTS (była)
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    0,5 litra na 10 tysięcy km to dolewam, wyraźnie więcej musiałem dolewać jak wbrew ustaleniom w warsztacie zalali Motula X-clean.

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar elgritone
    Dołączył
    06 2012
    Auto
    916 / 939 / 955
    Postów
    741

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mateusz_159 Zobacz post
    Witam
    Chciałbym się zapytać jak u innych użytkowników 1.9/2.2 jts wyglada sprawa brania oleju?
    U mnie niestety potwierdzilo się , że bierze ok 200/250 ml na 1tys km ,dokładnie ciężko stwierdzić z racji dość nie precyzyjnego bagnetu, pewnie użytkownicy jts wiedzą o co chodzi.
    Myślałem ,że to może byc wina oleju bo poprzedni właściciel zalewal mobilem 5w50 , i temperatura przy wyzszych prędkościach
    Dochodziła prawie do 130C , zmieniłem na LM 5w40 , wydaje mi się ,że poprawiła się praca silnika ,a temperatura oleju nie przekracza 110 C i po 600 km musiałem dolać 100 ml , a teraz po nastepnych 600km kolejne 100 ml .
    Silnik suchy ,wyciekow brak. I teraz zastanawiam się nad wlaniem ceramizera przy okazji wizyty na belwederczykow u Tomka ,
    Bo jak wymieniałem u niego olej to polecali ceramizer , dokładnie nie wiem jaki , ale nie taki ze stacji benzynowej bo koszt ok 250 zł . Wiem , że pewnie i tak czeka mnie remont , ( tylko na jaka skale) i chciałbym to troche odłożyć w czasie bo remont po 3 miesiącach użytkowania to trochę słabo ...a oleju miał nie brać...
    Pierwsze co bym zrobil na Twoim miejscu, to wywalil bym ten olej, porzadna plukanka, dobry olej i wtedy zobaczyl ile bierze.

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2016
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2 JTS
    Postów
    124

    Domyślnie

    Olej wymieniony 1200km temu na taki
    http://oryginalneoleje.pl/produkt/12...-5w-40-5l.html
    Razem z płukanka

  5. #5
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Olej jest OK, ale czasem tak bywa że dany silnik będzie konsumował jeden olej, a innego już nie
    Jeśli chodzi o Twój przypadek to zużycie oleju jest jak najbardziej akceptowalne, nie ma powodu do obaw.
    Ze swojej strony polecam dodać do oleju AR2300 i pojeździć z nim przez kilka tysięcy km. To skutecznie wyczyści układ olejowy.
    Potem do świeżego oleju możesz dodać jakiś ceramizer.

    Niedługo po zakupie aktualnego samochodu strzeliłem płukankę i wlałem świeży olej. Pojechałem w trasę 1300 km, auto dostało nieźle w tyłek. Do końca tej trasy dolałem w sumie 600 ml oleju. Potem dodałem AR2300 i przejechałem jeszcze 5000 km już bardziej spokojnie chociaż momenty były I przez te 5000 km nie dolałem ani kropli oleju. Teraz zmieniłem na 0W40 i przez 1000 km również poziom oleju utrzymuje się na full, póki co zero dolewek. A styl jazdy raczej dynamiczny.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar 0prawca
    Dołączył
    05 2016
    Mieszka w
    Koło... Krakowa.
    Auto
    AR BRERA 2.2 JTS FIAT STILO 1.9 JTDm 8V
    Postów
    212

    Domyślnie

    Jak już wcześniej wspominałem w którymś z postów. Jeżdżę na oleju SORT 5w40. Nie dolewam ani kropli. Wymieniam co 10k km. Dziś nawet poczytałem na innych forach opinie użytkowników o tym oleju. I widzę, że negatywne opinie o nim mają tylko ludzie, którzy nigdy go nie używali

    Bardzo ważnym kryterium wyboru tego oleju dla mnie było to, że bardzo dobrze trzyma film olejowy przy wyższej temperaturze i wysokich obrotach. Poza tym ciężko go rozgrzać do temperatury 120 stopni nawet przy 35-cio stopniowym upale.

  7. #7
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2016
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2 JTS
    Postów
    124

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Olej jest OK, ale czasem tak bywa że dany silnik będzie konsumował jeden olej, a innego już nie
    Jeśli chodzi o Twój przypadek to zużycie oleju jest jak najbardziej akceptowalne, nie ma powodu do obaw.
    Ze swojej strony polecam dodać do oleju AR2300 i pojeździć z nim przez kilka tysięcy km. To skutecznie wyczyści układ olejowy.
    Potem do świeżego oleju możesz dodać jakiś ceramizer.

    Niedługo po zakupie aktualnego samochodu strzeliłem płukankę i wlałem świeży olej. Pojechałem w trasę 1300 km, auto dostało nieźle w tyłek. Do końca tej trasy dolałem w sumie 600 ml oleju. Potem dodałem AR2300 i przejechałem jeszcze 5000 km już bardziej spokojnie chociaż momenty były I przez te 5000 km nie dolałem ani kropli oleju. Teraz zmieniłem na 0W40 i przez 1000 km również poziom oleju utrzymuje się na full, póki co zero dolewek. A styl jazdy raczej dynamiczny.
    Hmm czyli teraz raczej nie wlewać ceramizera ?
    Zastanowiło mnie tez to,że do wymiany kupiłem 6 litrów tego oleju i ta litrowa cała została,czujnik max,bagnet max., niby ma wejść 5,4 l , gdzieś czytałem chyba ,że miales podobnie?
    Czyli pojezdze tak 2-3 tys , będę obserwował , następnie zaleje tego AR ,pojeździe 3tys km i wymienie olej (bedzie miał 7-8 tys) , może na jakiś inny ?

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar wojtekf
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 2.2 JTS (była)
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Coś zostaje w silniku, wszystko kwestia tego czy się chce mechanikowi czekać, aż maksymalnie dużo spłynie – stąd mógł zostać litr przy wymianie.

  9. #9
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,413

    Domyślnie

    Dobre płukanie silnika powinno coś pomóc.
    Z olei cywilnych najlepiej w tym silniku sprawdza się Penrite, takie moje spostrzeżenia.
    Oleju nie ubywa i praca jest przyjemna.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  10. #10
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał wojtekf Zobacz post
    Coś zostaje w silniku, wszystko kwestia tego czy się chce mechanikowi czekać, aż maksymalnie dużo spłynie – stąd mógł zostać litr przy wymianie.
    Olej zawsze zmieniam sam, w dodatku używam najazdów i auto jest przechylone do tyłu, czyli wszystko powinno ściec. Pierwsza wymiana oleju poprzedzona tylko doraźną płukanką i weszło tylko 5 litrów. Drugą wymiana poprzedzona AR2300 oraz doraźną płukanką, weszło książkowo - 5.4 litra. I jak pisałem konsumpcja oleju spadła do zera. Czyli działa Bez stosowania dodatkowej chemii nie ma co liczyć, że po samym teoretycznie dobrym oleju (a już w szczególności low saps) silnik będzie czysty.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobne wątki

  1. Branie oleju v6 2.5l
    Utworzone przez adi.p1 w dziale 166
    Odpowiedzi: 55
    Ostatni post / autor: 25-04-2017, 22:27
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 24-01-2015, 14:33
  3. Branie oleju JTD
    Utworzone przez kotbezoka w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 22-12-2011, 18:46
  4. [155] branie oleju
    Utworzone przez NERO2287 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 23-03-2010, 23:32
  5. V6 a branie oleju
    Utworzone przez badass w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 12-12-2006, 00:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory