Strona 1 z 9 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 85

Temat: Brak pomysłów co jest nie tak z moją 2.4 jtdm

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2016
    Mieszka w
    Lipno
    Auto
    Alfa 156 2.4 jtd 20v 2003r
    Postów
    30

    Domyślnie Brak pomysłów co jest nie tak z moją 2.4 jtdm

    Witam.
    Jest to mój pierwszy post, więc proszę o wyrozumiałość jeśli zrobię coś nie tak.
    Mój problem polega na tym że po zainwestowaniu już około 10000zł(od 9000 przestałem liczyć) dalej motor nie pracuje prawidłowo.
    Auto poszło na podnośnik z powodu braku ciśnienia na 4 cylindrach.
    Lista napraw:
    Komplet pierścieni(stare zapieczone)
    Honowanie tulei (tuleje były bez rys)
    Panewki komplet
    Głowica full service
    Kolektor ssący wyczyszczony klapy nadal istnieją (przebieg 30000 po wymianie)
    Egr wyczyszczony sprawny(kontrolnie też zaślepiałem)
    Komplet wtryskiwaczy regeneracja na końcówkach Bosch
    Regulator ciśnienia w pompie cr oryginał
    Przepływomierz powietrza (bosch)
    Świece sprawdzone, moduł też(działa)
    Komplet sprzęgła Luk z dwumasą
    Akumulator
    Remap
    wywalony Dpf łącznie z ECU
    i wiele wiele innych gratów i zaznaczam że wszystko nowe oryginał nie z używek.

    Mam już na tyle dość swojej Belli że zapalniczka mi się w kieszeni odpala jak zbliżam się do niej. A więc do sedna.

    Rozruch rano zapala na strzał ale silnik zakuleje i zadymi na biało(nieprzepalone paliwo), po 3 sekundach Ok. Jak już chodzi jest super. Po dogrzaniu do 90C zaczyna dymić na jasno niebiesko i szarpie silnikiem(nie jakaś tragedia ale odczuwalne) Nie dzieje się to stopniowo a nagle i schematycznie za każdym razem. Skok wskazówki na 90C zaczyna cichnąć i dymi. Dodam że silnik cały czas nie pracuje miekko jak inne 2.4 które słyszałem ale po 90C zdecydowane pogorszenie. Mam jeszcze nowy termostat BEHR ale na półce bo boję się go montować. Stary jak jeżdżę trzyma pomiędzy 70C-80C. boję się 90C niestety :-)

    Na starej przepływce
    Zadane 1199mg/w
    zmierzone 499mg/w wacha się więc ecu czyta
    Przy obciążeniu z butem w podłodze wyrównuje się. Na starej było to samo. Dziwna sprawa. Układ szczelny.

    Turbo zadane i zmierzone idealnie

    Regulator wymieniłem bo było falowanie ciśnienia na wolnych obrotach było rzędu 40 bar. Po wymianie dalej różnice są ale rzędu 8-10 barów. Jak jadę wykres idealnie się zgrywa.

    Błędów w ecu brak jak i pomysłów co dalej.
    A i jeszcze jak dynamicznie przyspieszam to tak jakby nagle dostawał kopyta i jakby skokowo dodawal mocy. 1800 rpm i wystrzał jak z procy i dalej te skoki mocy ledwo odczuwalne ale jednak je czuć.
    Proszę o pomoc bo już poprostu przekroczyłem wartość auta z inwestycjami. A pozostaje tylko cr, nastawnik przepustnicy, czujniki: wałka, ciśnienia doładowania, może odma???????
    Ktoś jakieś pomysły???
    Ostatnio edytowane przez manik8621 ; 20-11-2016 o 21:49 Powód: chcę coś dodać

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar Zenonzlasu
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Były: AR 156 JTD, AR 156 1.8 TS 144 KM | Zostało Reno, PT Cruiser i Lancia Thesis .
    Postów
    1,020

    Domyślnie

    Płyn chłodniczy ci nie znika? U mnie regularnie przy 90C zaczynała dymić przy pęknięciu głowicy, ale zakładam że u Ciebie ,,full service" oznacza również sprawdzenie jej szczelności?

  3. #3
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    SŁOPNICE
    Auto
    Giulia 2.0 280KM Q4 TI Veloce - była Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 200KM EGR i DPF off
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    Ale poszło kasy.
    No cóż trudno gdybać na sucho. Mam nadzieję że ten co robił ten silnik to wiedział co robi i zrobił to dobrze? Chciałbym zobaczyc najpierw jakie są pomiary ciśnienia na każdym z 5 cylindrów. Zrób i wrzuć informację. Jak będzie ok to będziemy dalej rozmawiać.
    Niepokoiłby mnie ten dym niebieski i do tego potrzeba tego ciśnienia.
    Czujnik na kolektorze ssącym możesz wymienić to jeśli on jest winny falowanie powinno ustać w przeciwnym wypadku stawiałbym na to że coś z turbiną już dzieje się nie tak. Czasem po regeneracji turbiny też występuje falowanie przyśpieszeniem.
    Gdzie ci wywalali EGR ???

  4. #4
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Lista napraw wygląda na 20 tys zł, a nie na 10...
    Zmierz ciśnienie sprężania w cylindrach na początek.
    Jesteś pewny że kolektor ssący jest szczelny? Lubi puszczać na łożyskowaniu klap.
    Remap robiłeś przed czy po naprawie?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2016
    Auto
    159 1.9 8V JTDM
    Postów
    72

    Domyślnie

    Mi to wyglada na skopany ten remap.
    Jak by mial zle dawki paliwa.

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2016
    Mieszka w
    Lipno
    Auto
    Alfa 156 2.4 jtd 20v 2003r
    Postów
    30

    Domyślnie

    Ćiśnienie na każdym z cylindrów sprawdzone po przejechaniu około 50km od złożenia. Wszędzie było 28 równo, teraz pewnie więcej bo już jest po trasie polska. Anglia. Remap już był ale profilaktycznie byłem na sprawdzeniu i jest ok. Remont robiłem sam z ojcem mechaniki em i na słupek jestem bardziej niż pewny. Kasy by poszło więcej z robocizny i bez rabatów.

  7. #7
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Wolsztyn
    Auto
    159 SW 2.4 JTD Q-Tronic
    Postów
    1,632

    Domyślnie

    U mnie też był robiony full service 80 tyś km temu, wymienione pierścienie, panewki, kolektor z klapami nowy, sprawdzenie i planowanie głowicy. Rano raz odpala dobrze, sporadycznie zadymi na biało albo zgaśnie, płynu nie ubywało nigdy ani syfu w chłodniczym nie było, oleju po remoncie nie ubywa nic, pomimo że turbina ma nakulane 230 tyś km, zauważyłem że zawsze auto fiksuje w okolicach 18-20 stopni i co zauważyłem po odpaleniu przepływka pokazuje bzdurną temperature. Jakiś czas na nowym aku był spokój choć może dlatego że padł mi latem... Ja na razie sie nie przejmuje, mape mam orginalną, parametry ok,

  8. #8
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Cytat Napisał manik8621 Zobacz post

    Na starej przepływce
    Zadane 1199mg/w
    zmierzone 499mg/w wacha się więc ecu czyta
    Przy obciążeniu z butem w podłodze wyrównuje się. Na starej było to samo. Dziwna sprawa. Układ szczelny.
    Dość chaotycznie piszesz i nie wiem o co chodzi z tą przepływka. Wartość żądana cały czas jest 1199? Jeśli tak to masz nagrzebane w sofcie, prawdopodobnie nieumiejętnie wywalony EGR i wartości żądane na sztywno wklepane.

    Zmien soft na oryginalny ale bez DPF, zamontuj sprawny termostat i obserwuj co się dzieje.

  9. #9
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2016
    Mieszka w
    Lipno
    Auto
    Alfa 156 2.4 jtd 20v 2003r
    Postów
    30

    Domyślnie

    Piszę chaotycznie bo na kolanie, na szybko, sory. Dobrze zrozumiałeś. Wartość zadana to 1199mg/w a zmierzona to w okolicach 500mg/w więc to jest bardzo dziwne. Wiesz może jaka powinna być prawidłowa wartość zadana przez ECU?

  10. #10
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Na jałowych powinno być ok 300-400 żądane jesli mamy EGR, a przy zaślepionym EGR około 500. Odczyt z przepływki masz dobry po prostu ktoś wyprogramował EGR wpisując w tablice na sztywno max 1200 czyli trochę mało profesjonalnie ;]

Podobne wątki

  1. Alfa 166 3.0 Swieci CODE - brak pomysłów
    Utworzone przez Chyzioslaff w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 07-12-2014, 18:56
  2. Brak świateł cofania = brak pomysłów
    Utworzone przez roomek w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-09-2014, 11:38
  3. 147 SS uład selespeed, brak sił i pomysłów..
    Utworzone przez gixxer w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-08-2013, 20:46
  4. 147 SS uład selespeed, brak sił i pomysłów..
    Utworzone przez gixxer w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-08-2013, 20:39

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory