Strona 4 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 85

Temat: Brak pomysłów co jest nie tak z moją 2.4 jtdm

  1. #31
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,592

    Domyślnie

    Cytat Napisał manik8621 Zobacz post
    A powiedzcie mi jak długo grzeją wam świece przy około 8 stopni. U mnie jakieś dwie sekundy kontrolka świec i finito.
    Na kontrolkę się nie patrzy, świece grzeją znacznie dłużej niż kontrolka pokazuje, nie powiem CI dokładnie jak długo w jakich warunkach (bo się nie interesowałem tym), ale z tego co kiedyś sprawdzałem grzanie świec w garażu (w 1.9JTDM i sprawdzałem amperomierzem w szereg, bo chciałem mieć lepiej potwierdzić to że faktycznie grzeją poprawnie), to trawło to raczej z 10-15sek, a temperatura była wyższa, myślę że ok 13-15st C. Sprawdż sobie choćby voltomierzem albo jakąś żarówką podłączoną do kapturka śwecy jak faktycznie długo Ci grzeje. Oczywiście sprawa świec to wątek poboczny, możliwe że szarpanie jak ktoś pisał wyżej to czujnik ciśnienia doładowania - na allegro choćby używkę kup pewnie za parenaście zł (przynajmniej do 1.9 pasowało z dziesiątek innch aut i po tyle dało się kupić - patrz tylko na numer Boscha), a jak nie to nówki pewnie ok 300zł.
    Co do innych/poważniejszych problemów, to rad Cinka i TomkaKRK na pewno się trzymaj, obaj specjalizują się i grzebali w setkach 159/Brer/Fiatów itp, a Cinek zajmuje sie modyfikacjami softu/ustawień ECU od lat, bardziej doświadczonych ludzi ciężko znalezć tu na forum i w ogóle.
    Powodzenia
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  2. #32
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2016
    Auto
    AUDI A6 3.0 TDI
    Postów
    109

    Domyślnie

    Zastanawia mnie jedna rzecz a mianowicie "Auto poszło na podnośnik z powodu braku ciśnienia na 4 cylindrach", auto które ma udokumentowane 130 tys przebiegu, jak to jest możliwe? Taki przebieg to może robił wrażenie na polonezie, ale to jest przecież diesel o nie małej pojemności silnika. Czy te silniki są aż tak wysilone, może styl jazdy ma na to wpływ ? A może nie odpowiednia eksploatacja oleje itp. ?

  3. #33
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Mój kuzyn miał podobny przypadek z temp. 90 stopni. Rozgrzane auto samo zgasło i nie dało się go uruchomić. Ciśnienie paliwa było, padło na wtryski. Samochód podczas holowania do ASO odpalił i chodził do ..90 stopni. Po osiągnięciu tej temperatury jak ręką odjął kończyła się kulturalna praca. Żadnych błędów, korekty rozjechane a silnikiem rzucało jakby pracował na 3-4 cylindrach. Po regeneracji wtrysków, pierwsze odpalenie , radość...do 90 stopni. Pozmieniali podkładki, przeczyścili układ paliwowy coś pokombinowali, ale nic co poprawiłoby pracę silnika. Kuzyn się wkurzył zabrał samochód i zaczął jeździć. Auto samo się naprawiło i do dziś , a minął już rok nie wiadomo co mu było.
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  4. #34
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2016
    Mieszka w
    Lipno
    Auto
    Alfa 156 2.4 jtd 20v 2003r
    Postów
    30

    Domyślnie

    A jak widać możliwe przy tym przebiegu. Nie wiem jak go ktoś przede mną katował a z problemem go kupiłem po niesamowitej okazji z tąd opłacało się inwestować majątek. Może jeżdżona na smalcu z 60K, może ktoś jeździł z tą usterką aż pierścienie zapiekło, może przegrzana była, może rozbiegała się kiedyś. Można by wymieniać wiele przyczyn ale to i tak nie naprawi mojego auta. Dzisiaj wstałem rano i zrobiłem korekty na zimnym i szok bo na czwartym +4. Wygrzałem dziada i korekta zeszła ale i tak +1.90 do 2.10. Poszedłem za ciosem i próba przelewowa. Dwie minuty pracy i :
    1 25ml
    2 28ml
    3 25ml
    4! 47ml
    5 25ml

    Wychodzi albo że jestem jednym ze stu który trafił na wadliwą końcówkę albo jakiś syf w układzie. Nie wiem czy tu szukać przyczyny tej nagłej zmiany pracy po 90C. Chociaż już z polski już wysłane wtryski na podmiane a te regenerowane polecą na reklamacje. W tym czasie posprawdzam wszystko o czym pisaliście a świece żarowe GN069 już idą paczką.

    W sobotę chyba zacznę od rozrządu i synchronizacji wałków.

    Jest jakiś sposób na sprawdzenie wałków bez zdejmowania ich? Pytanie do cinka lub Tomkakrk.

    Już pytania nie mam. Wystarczyło zejść do garażu i przypomnieć sobie budowe pokrywy z wałkami
    Blokady zamówione
    Ostatnio edytowane przez manik8621 ; 23-11-2016 o 11:20

  5. #35
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    SŁOPNICE
    Auto
    Giulia 2.0 280KM Q4 TI Veloce - była Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 200KM EGR i DPF off
    Postów
    1,119

    Domyślnie

    kolego z takim lejącym wtryskiem to tylko kolejny remont silnika !!! Może ci nawet dziurę w tłoku wypalić bo aż tak leje na zimnym a co dopiero na rozgrzanym???
    Mechanik i niech to poprawia ktoś kto zna sie na rzeczy
    Szkoda twojej kasy i kłopotów a o nerwach nie wspomnę.

  6. #36
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2016
    Mieszka w
    Lipno
    Auto
    Alfa 156 2.4 jtd 20v 2003r
    Postów
    30

    Domyślnie

    Z tym wtryskiem coś się wydarzyło na dniach. Kilka dni temu robiłem korekty i przelewy i było ok. Ważne że sprawdzam wszystko co kilka dni

  7. #37
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o spr synchronizacji wałków ssących i wydechowych względem siebie to jest trochę ciężko. Tak jak blokadę po stronie wydechowej wkręcisz, tak po stronie ssącej blokady nie włożysz. Trzeba kolektor zrzucać.

  8. #38
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał slawek986 Zobacz post
    kolego z takim lejącym wtryskiem to tylko kolejny remont silnika !!! Może ci nawet dziurę w tłoku wypalić bo aż tak leje na zimnym a co dopiero na rozgrzanym???
    Mechanik i niech to poprawia ktoś kto zna sie na rzeczy
    Szkoda twojej kasy i kłopotów a o nerwach nie wspomnę.
    Dodatnia korekta jak i wynik próby przelewowej świadczą o zatkaniu, tj. dawka jest za mała. Nie siej fermentu
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #39
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2016
    Mieszka w
    Lipno
    Auto
    Alfa 156 2.4 jtd 20v 2003r
    Postów
    30

    Domyślnie

    Cytat Napisał pampik Zobacz post
    Jeśli chodzi o spr synchronizacji wałków ssących i wydechowych względem siebie to jest trochę ciężko. Tak jak blokadę po stronie wydechowej wkręcisz, tak po stronie ssącej blokady nie włożysz. Trzeba kolektor zrzucać.
    W takim razie przy okazji klapy polecą do śmietnika

    Jak wygląda głośność silnika po usunięciu klap? Jest jakaś zmiana?
    Ostatnio edytowane przez manik8621 ; 23-11-2016 o 11:46

  10. #40
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Nie ma żadnej zmiany po wywaleniu klap. Co do wtrysków czasem sama końcówka nic nie daje wtrysk może się po prostu przycinać dlatego warto oddac do kompleksowej regeneracji z nadaniem nowego kodu a nie pchać następna końcówkę.

Podobne wątki

  1. Alfa 166 3.0 Swieci CODE - brak pomysłów
    Utworzone przez Chyzioslaff w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 07-12-2014, 18:56
  2. Brak świateł cofania = brak pomysłów
    Utworzone przez roomek w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-09-2014, 11:38
  3. 147 SS uład selespeed, brak sił i pomysłów..
    Utworzone przez gixxer w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-08-2013, 20:46
  4. 147 SS uład selespeed, brak sił i pomysłów..
    Utworzone przez gixxer w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-08-2013, 20:39

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory