Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 54

Temat: 3.0 V6 sonda, przepływka, gdzie szukać winowajcy?

  1. #11
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Küsnacht ZH/Warszawa/Puławy
    Auto
    AR 156 3.0 V6 '02
    Postów
    192

    Domyślnie

    Jałowe w V6 to 700. Jak dobrze pamiętam, w 2.5 miałem ~16kg/h, a w 3.0 mam ~20kg/h. Jak dla mnie, to nie jest powód do wymiany przepływki.
    Pozdrawiam,
    Adam

  2. #12
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Ja po swojej mogę potwierdzić że normalny przepływ jest na poziomie 16-18kg. Jeżeli obroty faktycznie są wyższe to oczywiście przepływ tez będzie wyższy.

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR 166 3.0 Sportronic 2002
    Postów
    323

    Domyślnie

    Więc tak, nie miałem ostatnio czasu ruszyć dalej z tematem, dzisiaj dopiero podziałałem i:
    -nie wiem co było nie tak, może po adaptacji na początku silnik nie trzymał właściwych obrotów, teraz kiedy oscylują w okolicach 680-720 przepływka pokazuje 17-18 kg, więc chyba dobrze.
    -sonda podpięta pod staga, i pokazuje on 0.25-0.27V. Czyli praktycznie to samo co na drugim wolny banku, tam stoi na 0.25.
    Odpiąłem ją od wtyczki i mierzyłem multimetrem, pokazuje jakieś 0.03V i stoi w miejscu.
    Co ciekawe, pod odpięciu od wtyczki i sprawdzeniu w MES pokazuje te same napięcia co na podłączonej, 703-722mV.
    Jak dla mnie to sonda umarła. Czy poza Boschem coś z uniwersalnych jest godne uwagi?

  4. #14
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Przy czym nie pamiętam jakie powinny być jałowe obroty bo jak są za wysokie to oczywiście dane będą inne.
    Coś 650obr/min mi się kojarzy. Na rozgrzanym rzecz jasna i bez klimy.

    Cytat Napisał starykot Zobacz post
    Czy poza Boschem coś z uniwersalnych jest godne uwagi?
    Nie kombinuj, bierz Boscha. Przerabiałem zamienniki różnych firm na etapie przepływki i finalnie skończyłem na nowym Boschu - szkoda kasy i czasu. Chyba że ktoś ma coś sprawdzonego, ale naprawdę sprawdzonego, a nie na zasadzie "jedzie i nie daje błędów".
    Ostatnio edytowane przez tomaz ; 24-11-2016 o 09:41
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  5. #15
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    uniwersalna boscha nie jest aż taka droga.

  6. #16
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Küsnacht ZH/Warszawa/Puławy
    Auto
    AR 156 3.0 V6 '02
    Postów
    192

    Domyślnie

    Cytat Napisał starykot Zobacz post
    -sonda podpięta pod staga, i pokazuje on 0.25-0.27V. Czyli praktycznie to samo co na drugim wolny banku, tam stoi na 0.25.
    Odpiąłem ją od wtyczki i mierzyłem multimetrem, pokazuje jakieś 0.03V i stoi w miejscu.
    Co ciekawe, pod odpięciu od wtyczki i sprawdzeniu w MES pokazuje te same napięcia co na podłączonej, 703-722mV.
    Jak dla mnie to sonda umarła. Czy poza Boschem coś z uniwersalnych jest godne uwagi?
    A w/g mnie nie umarła.
    Czy ty wogóle wiesz, jak sonda powinna działać, że się bierzesz za jej diagnostykę, jakie napięcia powinny być i przy jakich warunkach?
    Zmierzyłeś rezystancję grzałki sondy?
    Ostatnio edytowane przez alterro ; 24-11-2016 o 15:26
    Pozdrawiam,
    Adam

  7. #17
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR 166 3.0 Sportronic 2002
    Postów
    323

    Domyślnie

    Nie jestem znawcą w tej dziedzinie, dlatego pytam tutaj na forum.
    Sugerujesz, że nie pracuje bo jest problem z jej podgrzewaniem?

  8. #18
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Przecież podgrzewanie sondy działa tylko na początku. Po rozgrzaniu nie jest potrzebna.

  9. #19
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR 166 3.0 Sportronic 2002
    Postów
    323

    Domyślnie

    Więc nie wiem co kolega Alterro miał na myśli. Co w takim razie robię źle, skoro twierdzisz że sonda może jednak działać?

  10. #20
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Küsnacht ZH/Warszawa/Puławy
    Auto
    AR 156 3.0 V6 '02
    Postów
    192

    Domyślnie

    Podgrzewania działa cały czas. Jeśli podgrzewanie odłączysz, to będziesz miał zerowe napięcie. Niby spaliny też mogą podgrzać sondę, ale na biegu jałowym jest ich za mało.

    Jeśli masz wątpliwości co do działania sondy, to zrób wykres, na biegu jałowym i jak jedziesz samochodem, wystarczy kilkanaście sekund. Napięcie sondy powinno oscylować między ~100mV a ~800mV.
    Pozdrawiam,
    Adam

Podobne wątki

  1. [145] Złącze diagnostyne gdzie szukać
    Utworzone przez Dizaster w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 04-09-2016, 09:49
  2. Gdzie tego szukać
    Utworzone przez Gutek83 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-09-2014, 08:34
  3. [GTV Spider] Sonda Lambda i przepływka uszkodzona ? 1.8ts
    Utworzone przez ian3 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 16-04-2013, 09:08
  4. [146] Sonda? Któryś czujnik? przepływka?
    Utworzone przez Kristoferowaty w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 04-08-2012, 16:27
  5. Gdzie szukać filtra paliwa 2.0TS
    Utworzone przez bella w dziale 166
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 22-03-2011, 08:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory