Strona 5 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 85

Temat: Brak pomysłów co jest nie tak z moją 2.4 jtdm

  1. #41
    Użytkownik Rowerzysta Avatar 5turbo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    159,GT, Bravo 2.0, Formuły Promot III, Dallara F393
    Postów
    259

    Domyślnie

    Cytat Napisał pampik Zobacz post
    Jeśli chodzi o spr synchronizacji wałków ssących i wydechowych względem siebie to jest trochę ciężko. Tak jak blokadę po stronie wydechowej wkręcisz, tak po stronie ssącej blokady nie włożysz. Trzeba kolektor zrzucać.
    Nie trzeba. Można korek odkręcić na ssącym i lusterkiem sprawdzić.
    www.5turbo.com
    Nowe natchnienie Promot 76/84
    Nowsze Dallara F393
    159 1.9 280 F40 inside
    159 ti 2.4 210
    Fiat Barchetta 131
    Fiat Coupe 2.0 20VT 220

  2. #42
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    SŁOPNICE
    Auto
    Giulia 2.0 280KM Q4 TI Veloce - była Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 200KM EGR i DPF off
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Dodatnia korekta jak i wynik próby przelewowej świadczą o zatkaniu, tj. dawka jest za mała. Nie siej fermentu
    Nie sieje a wiem co widziałem jak korekta była ok. 6 Tnie tłoka aż miło patrzeć i korba bokiem wychodzi.
    Swoja drogą nie wymieniłbym tylko samej końcówki tylko zregenerował całość lub kupił nowy
    a można go mieć już za 600zł Więc nawet regeneracja się za bardzo nie opłaca.

  3. #43
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Korekta 6? W jakim aucie?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  4. #44
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2016
    Mieszka w
    Lipno
    Auto
    Alfa 156 2.4 jtd 20v 2003r
    Postów
    30

    Domyślnie

    Tylko że zapłaciłem już za usługę regeneracji więc nie mam za bardzo wyjścia. Chyba że dalej coś będzie nie tak z którymś wtryskiem to zarządam zwrotu kasy. Środki wtrysków miałybyć nowe za wyjątkiem zaworków przelewowych bo były niby git. Może faktycznie tylko trafiłem rozpylacz wadliwy.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał 5turbo Zobacz post
    Nie trzeba. Można korek odkręcić na ssącym i lusterkiem sprawdzić.
    Ale i tak zrzucę kolektor i wywalę klapy dla świętego spokoju żeby cinek od głupków mnie już nie wyzywał . Już zaślepki zamówione, uszczelka, świece gn069, blokady i map sensor też przy okazji. Także w weekend będzie zabawa ale i tak nie wierze że pomoże. Chociaż co do synchronizacji wałków mam mieszane uczucia. Trzymajcie kciuki

  5. #45
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Cytat Napisał slawek986 Zobacz post
    Nie sieje a wiem co widziałem jak korekta była ok. 6 Tnie tłoka aż miło patrzeć i korba bokiem wychodzi.
    Swoja drogą nie wymieniłbym tylko samej końcówki tylko zregenerował całość lub kupił nowy
    a można go mieć już za 600zł Więc nawet regeneracja się za bardzo nie opłaca.
    Korekta na plusie i przelew na wtrysku oznacza, że to paliwo nie trafia do komory spalania a ECU próbuje dodać paliwa na tym cylindrze. Mieszanka zbyt uboga.
    Stopienie tłoka, zatarcie w cylindrze i wywalenie korby bokiem to objaw zbyt dużej dawki paliwa czyli korekta byłaby na minusie.
    Czyli magil ma rację siejesz ferment.
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  6. #46
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał manik8621 Zobacz post
    Tylko że zapłaciłem już za usługę regeneracji więc nie mam za bardzo wyjścia. Chyba że dalej coś będzie nie tak z którymś wtryskiem to zarządam zwrotu kasy. Środki wtrysków miałybyć nowe za wyjątkiem zaworków przelewowych bo były niby git. Może faktycznie tylko trafiłem rozpylacz wadliwy.
    Najpierw zamień ten wtrysk z innym i sprawdź czy korekta pójdzie za nim. Wykluczysz wtedy przyczynę zewnętrzną. Pamiętaj o przekodowaniu w centralce.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  7. #47
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2016
    Mieszka w
    Lipno
    Auto
    Alfa 156 2.4 jtd 20v 2003r
    Postów
    30

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Najpierw zamień ten wtrysk z innym i sprawdź czy korekta pójdzie za nim. Wykluczysz wtedy przyczynę zewnętrzną. Pamiętaj o przekodowaniu w centralce.
    Tak zrobię magil. W sobotę dopiero bo w firmie mnie tak rozpieszczają że nie mam nawet czasu się w...ć. podejrzewam że to będzie ten wtrysk bo jak ją odpaliłem po robocie to dymu tyle że nic z tyłu nie było widać przez chwilę. Zaczynam się też martwić czy mi pompa nie opiłkuje. Oby nie bo to by mnie chyba już zabiło. Zdarzały się takie przypadki w tych pompach?

  8. #48
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    jak będziesz sprawdzał synchronizacja wałków to nie zapomnij o wspomnianym juz klinie z kola pasowego wału korbowego.

  9. #49
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał manik8621 Zobacz post
    Tak zrobię magil. W sobotę dopiero bo w firmie mnie tak rozpieszczają że nie mam nawet czasu się w...ć. podejrzewam że to będzie ten wtrysk bo jak ją odpaliłem po robocie to dymu tyle że nic z tyłu nie było widać przez chwilę. Zaczynam się też martwić czy mi pompa nie opiłkuje. Oby nie bo to by mnie chyba już zabiło. Zdarzały się takie przypadki w tych pompach?
    Zdarzało. W pierwszej kolejności sprawdź jednak ustawienie rozrządu, bo przez to korekty też mogą się rozjeżdżać.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  10. #50
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2016
    Auto
    AUDI A6 3.0 TDI
    Postów
    109

    Domyślnie

    Sam kupiłem samochód z problemem nierównej pracy silnika, korekty nie wyglądały jakoś tragicznie, następnie przy wymianie rozrządu stwierdziliśmy że pompa CR się przycina (zaczęła się pewnie zacierać), później decyzja wtryski do sprawdzenia. Diagnoza była taka że w wtryskiwaczach stwierdzono metaliczne opiłki, wszystkie zatem zostały zregenerowane, układ paliwowy wyczyszczony, a pompa CR kupiona używka (stosunkowo te pompy są dość tanie). Po tym zabiegu silnik pracuje bardzo fajnie. Podsumowując trzeba było dołożyć trochę kasy, ale poprzednik sprzedając trochę pewnie się wystraszył problemu i cena za auto była naprawdę fajna, a ja teraz wiem co mam.

Podobne wątki

  1. Alfa 166 3.0 Swieci CODE - brak pomysłów
    Utworzone przez Chyzioslaff w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 07-12-2014, 18:56
  2. Brak świateł cofania = brak pomysłów
    Utworzone przez roomek w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-09-2014, 11:38
  3. 147 SS uład selespeed, brak sił i pomysłów..
    Utworzone przez gixxer w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-08-2013, 20:46
  4. 147 SS uład selespeed, brak sił i pomysłów..
    Utworzone przez gixxer w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-08-2013, 20:39

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory