Jałowe w V6 to 700. Jak dobrze pamiętam, w 2.5 miałem ~16kg/h, a w 3.0 mam ~20kg/h. Jak dla mnie, to nie jest powód do wymiany przepływki.
Jałowe w V6 to 700. Jak dobrze pamiętam, w 2.5 miałem ~16kg/h, a w 3.0 mam ~20kg/h. Jak dla mnie, to nie jest powód do wymiany przepływki.
Pozdrawiam,
Adam
Ja po swojej mogę potwierdzić że normalny przepływ jest na poziomie 16-18kg. Jeżeli obroty faktycznie są wyższe to oczywiście przepływ tez będzie wyższy.
Więc tak, nie miałem ostatnio czasu ruszyć dalej z tematem, dzisiaj dopiero podziałałem i:
-nie wiem co było nie tak, może po adaptacji na początku silnik nie trzymał właściwych obrotów, teraz kiedy oscylują w okolicach 680-720 przepływka pokazuje 17-18 kg, więc chyba dobrze.
-sonda podpięta pod staga, i pokazuje on 0.25-0.27V. Czyli praktycznie to samo co na drugim wolny banku, tam stoi na 0.25.
Odpiąłem ją od wtyczki i mierzyłem multimetrem, pokazuje jakieś 0.03V i stoi w miejscu.
Co ciekawe, pod odpięciu od wtyczki i sprawdzeniu w MES pokazuje te same napięcia co na podłączonej, 703-722mV.
Jak dla mnie to sonda umarła. Czy poza Boschem coś z uniwersalnych jest godne uwagi?
Coś 650obr/min mi się kojarzy. Na rozgrzanym rzecz jasna i bez klimy.
Nie kombinuj, bierz Boscha. Przerabiałem zamienniki różnych firm na etapie przepływki i finalnie skończyłem na nowym Boschu - szkoda kasy i czasu. Chyba że ktoś ma coś sprawdzonego, ale naprawdę sprawdzonego, a nie na zasadzie "jedzie i nie daje błędów".
Ostatnio edytowane przez tomaz ; 24-11-2016 o 09:41
166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html
uniwersalna boscha nie jest aż taka droga.
Nie jestem znawcą w tej dziedzinie, dlatego pytam tutaj na forum.
Sugerujesz, że nie pracuje bo jest problem z jej podgrzewaniem?
Przecież podgrzewanie sondy działa tylko na początku. Po rozgrzaniu nie jest potrzebna.
Więc nie wiem co kolega Alterro miał na myśli. Co w takim razie robię źle, skoro twierdzisz że sonda może jednak działać?
Podgrzewania działa cały czas. Jeśli podgrzewanie odłączysz, to będziesz miał zerowe napięcie. Niby spaliny też mogą podgrzać sondę, ale na biegu jałowym jest ich za mało.
Jeśli masz wątpliwości co do działania sondy, to zrób wykres, na biegu jałowym i jak jedziesz samochodem, wystarczy kilkanaście sekund. Napięcie sondy powinno oscylować między ~100mV a ~800mV.
Pozdrawiam,
Adam