Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 54

Temat: 3.0 V6 sonda, przepływka, gdzie szukać winowajcy?

  1. #31
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał mateofordeo Zobacz post
    Kolega z forum od którego kupiłem samochód wspominał ze tłumnik był rozcinany i wybebeszony... co by głosniej było.
    To kolejna ciekawa historia załóż temat o swojej 166 i napisz od kogo ją masz
    Odnośnie wydechu to nie raz na forum pisali że świrowanie obrotów i sondy brało się z problemów z wydechem. Więc zamiast wydawać kasę na sondy i inne śledztwa to ja bym proponował najpierw ogarnąć temat. Jak nie masz kasy to podjedź najpierw do jakiegoś tłumikarza, może coś pospawa, wstawi, załata. Zapłacisz za to parę groszy a przynajmniej nie będzie Ci ten wydech bruździł w reszcie prac.

  2. #32
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Ropczyce/Kamionka
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Postów
    140

    Domyślnie

    Tak właśnie zrobie odnośnie wydechu. A oddzielny wątek założe i bede poruszac tam swoje rosterki :-)

  3. #33
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Cytat Napisał mateofordeo Zobacz post
    Kolega z forum od którego kupiłem samochód wspominał ze tłumnik był rozcinany i wybebeszony... co by głosniej było.
    W sumie niezły hit
    Końcowy tłumik w 166 V6 odpowiada bardzo mocno za tłumienie i jest skomplikowany w środku. Na pewno mocno przyhamowuje spaliny. Jeśli masz to wybebeszone, to wcale się nie dziwię, że sonda głupieje. Sprawdź tłumik w pierwszej kolejności.
    Nikt nie mówi, że nie można mieć głośniejszego wydechu - sam mam bo uwielbiam
    Ale trzeba to z głową zrobić i ogarnąć przy okazji sondy jeśli zajdzie potrzeba.
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  4. #34
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Ropczyce/Kamionka
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Postów
    140

    Domyślnie

    Wybebeszony i w dodatku dziurawy, samochód ma niby moc , ale jak wysoko trzymam na obrotach dobrze ciagnie, jeżeli spadną obroty do 2,5 tyś nawet przy redukcji z 5 na 4 nie przyspiesza, czasem pomaga wcisniecie i puszczenie pedału przyspieszenia 2 ,3 razy. Troche zasmieciłem temat kolegi :-)

  5. #35
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR 166 3.0 Sportronic 2002
    Postów
    323

    Domyślnie

    Więc tak, mierzyłem opór grzałki sondy, wynosi 8.8 Oma po odliczeniu oporu przewodów multimetru.
    Sytuacje kiedy sonda stoi w miejscu opisywałem podczas pomiarów na wolnych obrotach.
    Zrobiłem log z jej pracy podczas jazdy na rozgrzanym silniku, i wygląda tak jak na wolnych:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	przepływka2.jpg
Wyświetleń:	15
Rozmiar:	100.0 KB
ID:	216151
    Dodatkowo log z pracy przepływki:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	przepływka.jpg
Wyświetleń:	15
Rozmiar:	79.2 KB
ID:	216150
    Dodatkowo komp wywalił błąd p0130 bodajże- sonda lambda, sygnał poza zakresem.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	sonda.jpg
Wyświetleń:	8
Rozmiar:	84.6 KB
ID:	216149  
    Ostatnio edytowane przez starykot ; 25-11-2016 o 20:49

  6. #36
    Użytkownik Świeżak Avatar Thoo24Mass
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Krk
    Auto
    Alfa Romeo 156 V6 Berlina, Toyota Celica GTi V gen
    Postów
    152

    Domyślnie

    Wygląda na martwą sondę. Przepływka ok.

  7. #37
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Küsnacht ZH/Warszawa/Puławy
    Auto
    AR 156 3.0 V6 '02
    Postów
    192

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Właśnie mnie to ciekawi bo mi się wydaje że potrzebna jest tylko na początku. Dlatego chciałem żebyś podał jakieś konkretne materiały na ten temat. Grzałka w sondzie nie jest w stanie utrzymać temperatury roboczej (sugerujesz że kila wat wystarczy żeby nagrzać tak duży element jak sonda do 300stopni????). Grzałka tylko przyspiesza uzyskanie temaperatury więc w jaki sposób miała by być przydatna przy ciągłej pracy?
    Sam czujnik w sondzie jest niewielki (nr 1 na rysunku 2 w twoim pdfie) i te kilka watów spokojnie wystarcza, żeby rozgrzać do 350 stopni.

    Spróbuję się przekopać przez kod ECU z mojej Alfy (ME3.1) i spróbuję ci dokładnie powiedzieć, kiedy grzałki sond są włączane.
    Pozdrawiam,
    Adam

  8. #38
    Użytkownik Znawca Avatar criss2007
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Nowa Sól / Zielona Góra / Kożuchów
    Auto
    Jest: Alfa 166 3.0 V6 24V Był: Alfa Gtv 2.0 T.S '96
    Postów
    1,033

    Domyślnie

    Cytat Napisał starykot Zobacz post
    Więc tak, mierzyłem opór grzałki sondy, wynosi 8.8 Oma po odliczeniu oporu przewodów multimetru.
    Sytuacje kiedy sonda stoi w miejscu opisywałem podczas pomiarów na wolnych obrotach.
    Zrobiłem log z jej pracy podczas jazdy na rozgrzanym silniku, i wygląda tak jak na wolnych:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	przepływka2.jpg
Wyświetleń:	15
Rozmiar:	100.0 KB
ID:	216151
    Dodatkowo log z pracy przepływki:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	przepływka.jpg
Wyświetleń:	15
Rozmiar:	79.2 KB
ID:	216150
    Dodatkowo komp wywalił błąd p0130 bodajże- sonda lambda, sygnał poza zakresem.
    Sonda do śmieci.

  9. #39
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR 166 3.0 Sportronic 2002
    Postów
    323

    Domyślnie

    Tak więc, ktoś ma doświadczenie z zamiennikami uniwersalnych sond? Bosch to prawie 3 stówy, ngk o połowę tańsza.

  10. #40
    Użytkownik Świeżak Avatar Thoo24Mass
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Krk
    Auto
    Alfa Romeo 156 V6 Berlina, Toyota Celica GTi V gen
    Postów
    152

    Domyślnie

    Bierz Boscha za prawie 3 stówy jak nie chcesz wyrzucać kasy w błoto.

    Wysłane z mojego LG-H955 przy użyciu Tapatalka

Podobne wątki

  1. [145] Złącze diagnostyne gdzie szukać
    Utworzone przez Dizaster w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 04-09-2016, 09:49
  2. Gdzie tego szukać
    Utworzone przez Gutek83 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-09-2014, 08:34
  3. [GTV Spider] Sonda Lambda i przepływka uszkodzona ? 1.8ts
    Utworzone przez ian3 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 16-04-2013, 09:08
  4. [146] Sonda? Któryś czujnik? przepływka?
    Utworzone przez Kristoferowaty w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 04-08-2012, 16:27
  5. Gdzie szukać filtra paliwa 2.0TS
    Utworzone przez bella w dziale 166
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 22-03-2011, 08:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory