Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 18 z 18

Temat: Data wprowadzenia modyfikacji konstrukcyjnych w klapach.

  1. #11
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał szerszeń Zobacz post
    Kiedyś czytałem jakieś opracowanie, raczej nie wzięte z d..., że zmieniona została konstrukcja i materiał na taki, o większej wytrzymałości.
    Jakieś konkrety? Miał to ktoś na stole? Badał, sprawdzał?
    Tak, wiele osób zbadało na własnych samochodach, że klapy "poprawione" urywają się i wpadają do cylindra niszcząc głowicę, cylindry, tłoki, wtryski oraz turbosprężarkę. Na tym forum takie przypadki liczone są już w dziesiątkach.

    Za to kolektory przedliftowe mają taką konstrukcję, że tracą szczelność i przez osie klap ucieka ciśnienie doładowania. Wiele osób zbadało na własnych samochodach, że jest to bezpośrednia przyczyna nadmiernego zapychania DPF, a także pękania głowic (z powodu podwyższonego EGT wynikającego z niedoboru powietrza w cylindrze i nadmiaru paliwa) – to akurat moja interpretacja, być może idąca za daleko.

    Nie są to badania, która moglibyśmy opublikować w Nature, ale mi to wystarcza, żeby wyciągnąć wnioski i zalecać usuwanie klap w każdym silniku JTDm, a także żeby sprawdzać klapy podczas zakupu samochodu.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 19-10-2016 o 12:00

  2. #12
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    W tym poprawionym kolektorze klapki są zgrzewane do osi! U mnie na szczęście urwana klapka stanęła w syfie w kanale dolotowym do cylindra, a druga była na skraju urwania się. To był najwyższy czas na interwencję.
    Taki to jest poprawiony kolektor. Nieszczelność w starym można było zauważyć gołym okiem, a w nowszym nie ma szans na taką profilaktykę.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #13
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    No to k... do dupy z takimi modyfikacjami, jak śruby zostały zastąpione zgrzewem.
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  4. #14
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Cytat Napisał szerszeń Zobacz post
    No to k... do dupy z takimi modyfikacjami, jak śruby zostały zastąpione zgrzewem.
    Najlepsza modyfikacja do usunięcie klap. Jeżdżę z usuniętymi klapami już chyba 4 lata i jest OK.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  5. #15
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    OK, dzięki, czuję się przekonany, że i ta modyfikacja się nie udała.
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  6. #16
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2016
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0JTDM 170
    Postów
    36

    Domyślnie

    w jaki sposób usunąłeś? czy zmieniałeś program?

  7. #17
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Trzeba wyciągnąć kolektor. Usuwa się cięgno, pozostawiając sterownik klap na miejscu i wtedy nie musisz nic w sofcie zmieniać.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Jelenia Góra
    Auto
    159SW 16V 150KM, Mercedes Vito
    Postów
    275

    Domyślnie

    Jest o tym nie jeden temat, włącznie ze zdjęciami. Ja usuwałem przy 144000km przebiegu. Ile się namordowałem, żeby to cholerstwo wyrwać z osiek, to moje. Naprawdę, zastanawiałem się wtedy, jakim cudem te klapki się urywają skoro tak to cholerstwo się trzymało.

Podobne wątki

  1. 1.8 TS SW po remoncie, mocniesza niż 2.0TS, czemu, bez modyfikacji........
    Utworzone przez kabanow w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 07-02-2012, 16:54
  2. Nowe forum o tematyce modyfikacji ar
    Utworzone przez Reks w dziale Tuning
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-12-2011, 07:17
  3. [156] 2.5/3.0 V6 wykresy przed i po modyfikacji.
    Utworzone przez GrzesiekK. w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 03-02-2011, 09:52

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory