Tak, wiele osób zbadało na własnych samochodach, że klapy "poprawione" urywają się i wpadają do cylindra niszcząc głowicę, cylindry, tłoki, wtryski oraz turbosprężarkę. Na tym forum takie przypadki liczone są już w dziesiątkach.
Za to kolektory przedliftowe mają taką konstrukcję, że tracą szczelność i przez osie klap ucieka ciśnienie doładowania. Wiele osób zbadało na własnych samochodach, że jest to bezpośrednia przyczyna nadmiernego zapychania DPF, a także pękania głowic (z powodu podwyższonego EGT wynikającego z niedoboru powietrza w cylindrze i nadmiaru paliwa) – to akurat moja interpretacja, być może idąca za daleko.
Nie są to badania, która moglibyśmy opublikować w Nature, ale mi to wystarcza, żeby wyciągnąć wnioski i zalecać usuwanie klap w każdym silniku JTDm, a także żeby sprawdzać klapy podczas zakupu samochodu.