Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Samochód podskakuje - tajemnicza sprawa

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2016
    Auto
    147 1.6 TS Eco
    Postów
    7

    Domyślnie Samochód podskakuje - tajemnicza sprawa

    Witajcie,

    dłuższy czas zmagam się z ta sprawą. 147 1.6 TS Eco. Przeczytałem różne posty, sprawdziłem zawarte w nich sugestie. Bez powodzenia.

    Objawy.
    Samochód lekko podskakuje, jakby w pionie. Najlepiej czuć to przy ok. 70 km choć jest lekko wyczuwalne od 40-50 km. Nie znika wraz ze wzrostem prędkości. Objaw występuje w każdej sytuacji - po wyrównaniu szybkości (najlepiej wyczuwalne przy 70 km), na biegu, na luzie, po odpuszczeniu gazu. Nie nasila się po dodaniu gazu. Przy prędkościach powyżej 100 km lekkie drgania na kierownicy. Nie ma innych negatywnych/ niepożądanych objawów.

    Co było sprawdzane.
    Felgi alu oryginalne są proste. Opony zimowe nowe Pirelli. Na nowych letnich Pirelli były takie same objawy. Zawieszenie sprawdzone, bez luzów. Amortyzatory także. Zbieżność i geometria sprawdzone, dobre. Wymieniłem przegub wewnętrzny prawy bo podobno miał luz. Nie wpłynęło to na objawy.

    Proszę o sugestie co może być powodem tego podskakiwania. Dziękuję.

    Andrzej/ Zając

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mufas
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    AR GT jtd
    Postów
    339

    Domyślnie

    masz wrażenie jakbyś jechał po tarce? jakby po pofalowanej jezdni?
    Miałem tak i miałem krzywą piastę.

  3. #3
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,517

    Domyślnie

    A łożysko w kołach?

    P9 android 7.0 beta
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  4. #4
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2016
    Auto
    147 1.6 TS Eco
    Postów
    7

    Domyślnie

    Cytat Napisał mufas Zobacz post
    masz wrażenie jakbyś jechał po tarce? jakby po pofalowanej jezdni?
    Miałem tak i miałem krzywą piastę.
    Tak, można tak to określić. Czy pamiętasz w jaki sposób skrzywiłeś tę piastę?

    - - - Updated - - -

    Jest ciche, obraca się bez oporów.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał piotriix Zobacz post
    A łożysko w kołach?

    P9 android 7.0 beta
    Jest ciche, obraca się bez oporów.

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mufas
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    AR GT jtd
    Postów
    339

    Domyślnie

    właśnie nie przypominam sobie za bardzo. Może żona i się przyznać nie chce. Jedź na pomiar bicia tarcz. Jeśli piasta krzywa to wyjdzie na pomiarze, że tarcza krzywa.

    A przy ostrym hamowaniu nie bije ci na kierownicy?
    Ostatnio edytowane przez mufas ; 07-12-2016 o 15:16

  6. #6
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2016
    Auto
    147 1.6 TS Eco
    Postów
    7

    Domyślnie

    Cytat Napisał mufas Zobacz post
    właśnie nie przypominam sobie za bardzo. Może żona i się przyznać nie chce. Jedź na pomiar bicia tarcz. Jeśli piasta krzywa to wyjdzie na pomiarze, że tarcza krzywa.

    A przy ostrym hamowaniu nie bije ci na kierownicy?
    Nie, nie ma bicia. Trzyma kierunek.

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar Intruz
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    147 2.0 TS, 159 2.0 Jtdm SW
    Postów
    1,190

    Domyślnie

    no ale krzywa piasta wyszłaby na zbieżności chyba, no nie?

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Camey
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa 156 V6
    Postów
    494

    Domyślnie

    Cytat Napisał Intruz Zobacz post
    no ale krzywa piasta wyszłaby na zbieżności chyba, no nie?

    Jeżeli masz wykluczone felgi i opony to problemu szukałbym właśnie w piaście. Na ustawieniu zbieżności to może a nie musi wyjść bo można to podpiąć pod inne przyczyny.

  9. #9
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2016
    Auto
    Jest:159 2.0 JTDM 170KM była:147 1.6 120KM
    Postów
    23

    Domyślnie

    Miałem bardzo podobny problem. U mnie winne okazały się krzywe felgi (2 - jedna z przodu, druga z tyłu). Podskakiwanie przy prędkościach 30-50, przy 70 drżenie całego samochodu. Na kierownicy nic nie było czuć, tylko podczas skręcania przy niższych prędkościach kierownica jakby przeskakiwała. Dodam, że gdy obie felgi były wcześniej na przodzie, podskakiwanie nie występowało, ale za to przy prędkościach 100-120 biła kierownica. Pozdrawiam

  10. #10
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2016
    Auto
    147 1.6 TS Eco
    Postów
    7

    Domyślnie

    Cześć, chciałem podziękować za podpowiedzi i napisać, że sprawa załatwiona, ale tak nie jest.

    Po kolei.

    1. Oddałem samochód do Twardowskiego. Po dłuższych poszukiwaniach znaleźli prawdopodobny problem- przestawiony rozrząd. Zniknęło czasami występujące szarpanie przy pierwszym ruszeniu po nocy, ale nie problem o którym pisałem na początku.
    2. Pojechałem następnie na doważenie kół na samochodzie na ul. Okaryny. Chciałem znaleźć miejsce gdzie występują drgania po rozpędzenie kół ze współpracującymi elementami. Na tylnej lewej stronie były drgania, które trzęsły i doważarką i samochodem. Już się cieszyłem. Kiedyś była prostowana felga na tym kole i oprócz felgi wygięła się też piasta, która wymieniłem w AJS-ie. Miała 0,2 bicia.
    3. Drgania nadal były na samochodzie więc wróciłem na doważarkę. Sprawdzili jeszcze raz koła na wyważarce z rolką dociskową i wyszło, że 2 opony są odkształcone. Pirelli je wymieniło w ramach reklamacji. Mogę tylko przypuszczać, że to np. krzywa piasta (lub ta inna nie wykryta sprawa) stopniowo odkształciła opony. Problem niestety pozostał. Po wymianie opon na doważarce nie było żadnych drgań, a koła z elementami są na niej rozpędzane do ponad 100 kmh. Po dokładnym sprawdzeniu stwierdzili, że felgi są proste.
    4. Do przeglądu okresowego wymieniłem górne wahacze i przednie tarcze. W AJS stwierdzili po pomiarze, że żadnych bić nie ma.
    5. Przegląd okresowy na SKW bez uwag.
    6. Wymieniłem opony na letnie w innym miejscu niż na ul. Okaryny. Felgi proste, opony dobre. Odważników wyszło od 0 na jednym z kół do maksymalnie 25g. Więc mało.

    Po wymianie wahaczy jeszcze coś lekko stuka. W AJS stwierdzili, że to najpewniej tuleje (poduszki) stabilizatora, ale to chyba nie powinno mieć wpływu na opisane w pierwszym poście objawy.

    Macie jeszcze jakieś pomysły? Mi już się skończyły...

Podobne wątki

  1. AF 156 1.9 JTD Silnik szarpie, podskakuje, nie pracuje równo..
    Utworzone przez _Grzesiek_ w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 27-08-2016, 15:21
  2. [164] Tajemnicza Dźwignia za schowkiem?!
    Utworzone przez spin111 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 28-07-2016, 09:09
  3. (147) Podskakuje przód samochodu przy mocnym skręcie
    Utworzone przez schopen w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 30-01-2015, 15:51
  4. Tajemnicza gumka w drzwiach
    Utworzone przez jacco w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 23-06-2014, 18:39
  5. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 01-05-2013, 17:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory