Strona 7 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 80

Temat: Brak mocy, problem z turbiną - check engine

  1. #61
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał Alfa_Tom Zobacz post
    Słyszałem opinie fachowców i niby nie ma opcji by klapa dostała się do cylindra bo luz miedzy zaworem a gniazdem jest za mały.
    Taaaa. To się po prostu mylą i nie mają racji. Sporo silników (nawet tutaj na forum) poszło na złom po urwaniu klapy i wpadnięciu jej do cylindra. To jest po prostu fakt i nie ma sensu dalej dyskutować. Pechowcy wyrzucali do kosza też turbosprężarki, a nawet wtryskiwacze (sic!).

    Ponoć mniej momentu przy niskich obrotach.
    Kolejna bzdura. W praktyce po usunięciu klap i wyczyszczeniu kolektora momentu z dołu jest WIĘCEJ.

    Cytat Napisał karolpinkii Zobacz post
    Ale dziwne przy 90 tys klapy by się urwały
    Nic dziwnego. Były też takie przypadki. To kwestia tego jak powstaje sadza w kolektorze, kiedy zaczyna ona być problemem dla klap i wtedy klapy zaczynają się wyłamywać. Kiedy klapy pracują, kiedy pojawia się opór itd. Po prostu inaczej trzeba patrzeć na przebieg miejski a inaczej na trasie.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 06-12-2016 o 23:01

  2. #62
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Druga kwestia to ile jest szans że masz przebieg 90, a nie 290. Auto z 2008 i tylko 90 tysięcy haha

    Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez olo_84 ; 07-12-2016 o 07:02
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  3. #63
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2016
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0JTDM 170
    Postów
    36

    Domyślnie

    Po przeczytaniu postów ...spokojnie wczoraj nie zasnąłem. Rano zadzwoniłem do mechanika, aby jeszcze wyciągnął kolektor, wyczyścił i usunął klapy. Dzwoniłem 15min temu (o 17:00)...I jednej klapy nie było :-). Sporo ludzi miało rację . Pozdrawiam serdecznie. Tom

  4. #64
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał Alfa_Tom Zobacz post
    Po przeczytaniu postów ...spokojnie wczoraj nie zasnąłem. Rano zadzwoniłem do mechanika, aby jeszcze wyciągnął kolektor, wyczyścił i usunął klapy. Dzwoniłem 15min temu (o 17:00)...I jednej klapy nie było :-). Sporo ludzi miało rację . Pozdrawiam serdecznie. Tom
    Niestety oznacza to potencjalne zniszczenia w głowicy i cylindrach... Problemy z odpalaniem, nierówna praca sinlika...

  5. #65
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2016
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0JTDM 170
    Postów
    36

    Domyślnie

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20161208_170910[1].jpg
Wyświetleń:	26
Rozmiar:	91.8 KB
ID:	216874

    jutro będę wiedział koło południa. Choć gdy turbo stanęło chodził zupełnie normalnie....Odebrałem, byłem na przejażdżce. wgląda ok. Jedynie wskaźnik turbo działa jakby z opóźnieniem i na jałowym pokazuje 0, a wcześniej był na 1-wszej kresce.
    Wziąłem sobie od mechanika klapy. Słabo konstrukcyjnie przynitowane. Nity powinny pracować na ścinanie, a w przypadku klap działają głównie siły odrywające i nie dziwne że się urywają.... Dziwi mnie że konstruktorzy taki bubel puścili.
    Ostatnio edytowane przez Alfa_Tom ; 09-12-2016 o 16:28

  6. #66
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2016
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0JTDM 170
    Postów
    36

    Domyślnie

    Witam. Jak sprawdzić kompresję, czy można komputerem? Miałem urwaną jedną klapkę, mój silnik to wersją poliftowa. Turbo musiałem robić. Silnik generalnie chodzi normalnie i ciągnie jak wcześniej. Jedynie odpala trochę cięzej ale nie wiem czy to nie akumulator albo rozrusznik. Po usunięciu klap wskaźnik turbo działa trochę inaczej - mniej czuły przy niskich obrotach ( pewnie klapy powodowały większą kompresje w kolektorze i poprzez to bardziej dynamiczna reakcje na gaz). Chciałbym jeszcze sprawdzić kompresje by się upewnić że np. zawory nie są powykrzywiane.

  7. #67
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2012
    Auto
    AR 159 1.9 JTDM 16v sedan
    Postów
    37

    Domyślnie

    Witam. Nie chcę zakładać nowego wątku więc podepnę się pod ten. Mam problem ze słabym dołem i dużą turbodziurą. Regenerowałem turbo i po tej operacji "działa" jak turbo bez zmiennej geometrii. Bardzo późno się odpala. Przy pełnym obciążeniu np jazda na 6 biegu maksymalne doładowanie osiąga dopiero ok 2,2 - 2,4tyś obrotów. Dalej ciągnie ładnie trzyma te 1,4bar do ponad 4tyś obrotów. Czy możliwe, że mam źle wyregulowaną sztangę? Czy to może problem z overboost?

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	ALFA WYKRES.jpg
Wyświetleń:	35
Rozmiar:	106.0 KB
ID:	219357

  8. #68
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Cytat Napisał Alfa_Tom Zobacz post
    Witam. Jak sprawdzić kompresję, czy można komputerem? Miałem urwaną jedną klapkę, mój silnik to wersją poliftowa. Turbo musiałem robić. Silnik generalnie chodzi normalnie i ciągnie jak wcześniej. Jedynie odpala trochę cięzej ale nie wiem czy to nie akumulator albo rozrusznik. Po usunięciu klap wskaźnik turbo działa trochę inaczej - mniej czuły przy niskich obrotach ( pewnie klapy powodowały większą kompresje w kolektorze i poprzez to bardziej dynamiczna reakcje na gaz). Chciałbym jeszcze sprawdzić kompresje by się upewnić że np. zawory nie są powykrzywiane.
    Kompresję sprawdza się tylko mechanicznie miernikiem do swieca/wtrysk. Klapka nie wpływa na pomiar po drodze są jeszcze zawory. Na logikę, skoro turbo oberwalo to i cylinder też pytanie jak mocno i jak wyglądają zawory/głowica.

    Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  9. #69
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2016
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 16V 150KM SPORTWAGON
    Postów
    197

    Domyślnie

    Cytat Napisał olo_84 Zobacz post
    Kompresję sprawdza się tylko mechanicznie miernikiem do swieca/wtrysk. Klapka nie wpływa na pomiar po drodze są jeszcze zawory. Na logikę, skoro turbo oberwalo to i cylinder też pytanie jak mocno i jak wyglądają zawory/głowica.

    Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
    Podepne się
    Otóż gdy u mnie się zerwała klapka przy przebiegu 155km poszła głowica do planowania wymiana 4 zaworów co się okazało i tłok na pierwszym cylindzrze dostał sporo po dupie tak że do wymiany i spory koszt remontu silnika można powiedzieć że silnik mamna dotarciu teraz [emoji12]

    wyslane listem poleconym
    Ostatnio edytowane przez Bartosz 31 ; 10-01-2017 o 06:34 Powód: Edit. A co do kompresji to miałem na 1 niecałe 5 bar a na pozostałych po 20

  10. #70
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2012
    Auto
    AR 159 1.9 JTDM 16v sedan
    Postów
    37

    Domyślnie

    Cytat Napisał Misiek86 Zobacz post
    Witam. Nie chcę zakładać nowego wątku więc podepnę się pod ten. Mam problem ze słabym dołem i dużą turbodziurą. Regenerowałem turbo i po tej operacji "działa" jak turbo bez zmiennej geometrii. Bardzo późno się odpala. Przy pełnym obciążeniu np jazda na 6 biegu maksymalne doładowanie osiąga dopiero ok 2,2 - 2,4tyś obrotów. Dalej ciągnie ładnie trzyma te 1,4bar do ponad 4tyś obrotów. Czy możliwe, że mam źle wyregulowaną sztangę? Czy to może problem z overboost?

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	ALFA WYKRES.jpg
Wyświetleń:	35
Rozmiar:	106.0 KB
ID:	219357
    Czy może to być też spowodowane wężykami podciśnienia uszkodzonymi np. podczas montażu turbo? Gdzie można nabyć takie wężyki?

Podobne wątki

  1. [159] Have engine check + brak mocy
    Utworzone przez rysiek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 20-09-2016, 19:52
  2. [159] Pomocy!!! CHECK ENGINE + HILL HOLDER + VDC + gaśnie w czasie jazdy, brak mocy
    Utworzone przez nowy jestem w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 31-08-2016, 15:47
  3. [159] Check Engine i spadek mocy
    Utworzone przez Pawell1885 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 20-04-2016, 04:29
  4. AR 1.6 TS 105KM mryga Check Engine i brak mocy do 2tys.
    Utworzone przez miedziu w dziale 147
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 07-03-2013, 18:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory