Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: MiTo / check engine / Aktywator zapłonu cylindrów ? Odłcz. cylindr. Wada fabryczna?

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo Mito 1.4 MultiAir TB 135 KM Distinctive
    Postów
    25

    Domyślnie MiTo / check engine / Aktywator zapłonu cylindrów ? Odłcz. cylindr. Wada fabryczna?

    Mito 1.4 135 KM, 2010 112000

    Witam
    Mam poważny problem 4 wizyty w serwisie (nie ASO) i nadal problem nie rozwiązany. Od dłuższego czasu zapala się kontrolka check engine, samochód znacząco traci moc, czasem z tyłu wydobywa się zapach spalonego tworzywa, dymi. Samochód szarpie, silnik nie pracuje równo zwłaszcza na postoju. Brak mocy, z tyłu pojazdu słychać dobiegające jednostajne lub rzadziej nie równe stukanie (nie wiem czy akurat to nie dotyczy tłumika ale raczej nie). Czasami problem na krótki okres ustaje, check engine znika, potem znów się pojawia, praca silnika zsynchronizowana jest z zapaleniem się kontrolki, czuć to po obrotach i drganiach przenoszonych do kabiny. Zauważalne jest zwiększone zużycie paliwa, tak jakby gdzieś znikało lub ktoś odejmował je kubkiem . Wymieniona sonda lamba, wymienione świece, ostatnio też rozrząd (auto 112 000 przebieg).
    Właśnie się dowiedziałem od zaprzyjaźnionego mechanika, iż problem może dotyczyć wady fabrycznej silników montowanych w MiTo przed końcem 2010 r. mój jest z 07.2010. Chodzi o usterkę (i tu nie wiem czy dobrze to zrozumiałem) aktywatora zapłonu, czy aktywatora cylindrów. Podobno jest to wada fabryczna tego silnika i FIAT bierze na siebie odpowiedzialność oraz udział w kosztach naprawy. Naprawa w ASO 3000 - 4000 PLN. Jestem trochę skołowany bo to już będzie 4 naprawa, tym razem nastawiam się na ASO i zgłoszenie do FIATA problemu. Czy komuś z Was miał taki lub podobny problem, czy może posiadacie w tym temacie jakieś informację. Jak FIAT odnosi się do tego typu zgłoszeń, czy można liczyć na udział F. w kosztach? Proszę o informację z góry dziękuje.
    Ostatnio edytowane przez Odudu ; 14-12-2016 o 21:51

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar dziadzia82
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Będzin
    Auto
    Julka 2018 150Mair Veloce . Stelvio Sprint 2020
    Postów
    1,335

    Domyślnie

    temat 100 razy wałkowany.
    wszelkie info na temat usterki dostępne na forum.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2013
    Auto
    Alfa Romeo Mito 135 KM 1,4 2010
    Postów
    60

    Domyślnie

    Cytat Napisał Odudu Zobacz post
    Mito 1.4 135 KM, 2010 112000

    Witam
    Mam poważny problem 4 wizyty w serwisie (nie ASO) i nadal problem nie rozwiązany. Od dłuższego czasu zapala się kontrolka check engine, samochód znacząco traci moc, czasem z tyłu wydobywa się zapach spalonego tworzywa, dymi. Samochód szarpie, silnik nie pracuje równo zwłaszcza na postoju. Brak mocy, z tyłu pojazdu słychać dobiegające jednostajne lub rzadziej nie równe stukanie (nie wiem czy akurat to nie dotyczy tłumika ale raczej nie). Czasami problem na krótki okres ustaje, check engine znika, potem znów się pojawia, praca silnika zsynchronizowana jest z zapaleniem się kontrolki, czuć to po obrotach i drganiach przenoszonych do kabiny. Zauważalne jest zwiększone zużycie paliwa, tak jakby gdzieś znikało lub ktoś odejmował je kubkiem . Wymieniona sonda lamba, wymienione świece, ostatnio też rozrząd (auto 112 000 przebieg).
    Właśnie się dowiedziałem od zaprzyjaźnionego mechanika, iż problem może dotyczyć wady fabrycznej silników montowanych w MiTo przed końcem 2010 r. mój jest z 07.2010. Chodzi o usterkę (i tu nie wiem czy dobrze to zrozumiałem) aktywatora zapłonu, czy aktywatora cylindrów. Podobno jest to wada fabryczna tego silnika i FIAT bierze na siebie odpowiedzialność oraz udział w kosztach naprawy. Naprawa w ASO 3000 - 4000 PLN. Jestem trochę skołowany bo to już będzie 4 naprawa, tym razem nastawiam się na ASO i zgłoszenie do FIATA problemu. Czy komuś z Was miał taki lub podobny problem, czy może posiadacie w tym temacie jakieś informację. Jak FIAT odnosi się do tego typu zgłoszeń, czy można liczyć na udział F. w kosztach? Proszę o informację z góry dziękuje.
    miałam to samo, tak to wada fabryczna, ale Alfa się do tego oficjalnie nie przyznaje. Napraw i sprzedaj, bo oni wymieniają dokładnie na tą samą cześć, więc za jakiś czas znowu się to rozpadnie. Mi ASO wymieniło, auto 3 letnie 30 tys przebiegu, Alfa partycypowała w kosztach 40%, resztę musiałam dopłacić z własnej kieszeni, ale część wytrzymała tylko półtora roku, znowu jest do wymiany, czekam na decyzję co z tym zrobią. Naprawiam i pozbywam się tego strupa, bo więcej stoi niż jeździ. Nie sądzę, żeby wymienili Ci to bezpłatnie lub nawet chcieli pokryć część kosztów, ponieważ masz dość duży przebieg oraz auto już ma swoje lata. No u mnie zrobili gest ze względu na dość świeży rocznik oraz mały przebieg.
    Ostatnio edytowane przez clucha ; 15-12-2016 o 00:03

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar paweltbu
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    TBU
    Auto
    MiTo 1.4 TB MA/Mazda 3 2019
    Postów
    1,417

    Domyślnie

    Aktywator MultiAir to bolączka tych silników, znany problem od wielu lat. KOszt wymiany w zależności czy ASO czy na własna rękę od 2500 - 3500zł czy się popsuje?? to zależy czy wymieniony będzie na nowszy model po 2012r i jak będzie ato serwisowane - trzeba lać specjalny olej i wymieniać go max 1x w roku lub co 10.000km ale to 100% gwarancji nie daje.
    Niezwykłość Alfy Romeo polega na tym... że czasem jeździ...

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo Mito 1.4 MultiAir TB 135 KM Distinctive
    Postów
    25

    Domyślnie

    Dziękuje za odpowiedzi, Samochód dziś wstawiony do ASO. Konrys w Białymstoku wykluczył awarię aktywatora. Problem z 4 cylindrem do którego dostał się olej. Bez wyjęcia głowicy silnika dokładne sprawdzenie gdzie leży problem nie możliwe. Koszt wyjęcia z ewentualnymi częściami 2500, jutro do rana mam zdecydować co dalej. W przypadku błędnej diagnozy biorą na siebie odpowiedzialność. Nie mam wyjścia chyba...

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar paweltbu
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    TBU
    Auto
    MiTo 1.4 TB MA/Mazda 3 2019
    Postów
    1,417

    Domyślnie

    jak pada aktywator to olej dostaje się do cylindra, poszukaj sobie o tum na forum, w sumie jak biorą odpowiedzialnośc to ok ale niech dadzą ci to na piśmie przed rozpoczęciem prac.
    Niezwykłość Alfy Romeo polega na tym... że czasem jeździ...

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo Mito 1.4 MultiAir TB 135 KM Distinctive
    Postów
    25

    Domyślnie

    Zaproponuję im jutro, żeby dali mi to na piśmie, zastanawiam się jaka będzie ich odpowiedź. Jakoś nie mam do nich zaufania, opinie w internetach o tym ASO różne. Szukam, szukałem wczoraj i szukam dziś, jestem na 49 stronie forum generalnie chce poczytać o MiTo bo szalona się już starzeje i usterki pojawiają się różne..., czytałem o aktywatorze ale o oleju w cylindrach nie. Jeżeli masz chwilę to podrzuć proszę linki, z góry dzięki.

    Znalazłem też info na forum o akumulatorze, ale to chyba przy moich objawach można wykluczyć

    http://www.forum.alfaholicy.org/mito...k_engine_.html
    Ostatnio edytowane przez Odudu ; 15-12-2016 o 18:59

  8. #8
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    ​​​​
    Postów
    1,820

    Domyślnie

    Cytat Napisał Odudu Zobacz post
    Dziękuje za odpowiedzi, Samochód dziś wstawiony do ASO. Konrys w Białymstoku wykluczył awarię aktywatora. Problem z 4 cylindrem do którego dostał się olej. Bez wyjęcia głowicy silnika dokładne sprawdzenie gdzie leży problem nie możliwe. Koszt wyjęcia z ewentualnymi częściami 2500, jutro do rana mam zdecydować co dalej. W przypadku błędnej diagnozy biorą na siebie odpowiedzialność. Nie mam wyjścia chyba...
    No to ciekawe na jakiej podstawie wykluczyli aktywator skoro nic nawet nie rozbierali jeszcze . Do wyjęcia aktywatora nie trzeba ruszać głowicy. Powiem tak , mimo że niektórzy na forum twierdzili że to nie możliwe to u mnie również na pewnym etapie awarii olej zaczął dostawać się do cylindra- to jest fakt chociaż nie jest on oczywiście regułą , pad modułu objawia się na różne sposoby
    Ostatnio edytowane przez tx555 ; 15-12-2016 o 20:23

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo Mito 1.4 MultiAir TB 135 KM Distinctive
    Postów
    25

    Domyślnie

    Nadal w naprawie...poniżej załącznik z ASO kopia karty przyjęcia ze wstępnym rozpoznaniem problemu.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20161223_115813.jpg
Wyświetleń:	31
Rozmiar:	56.8 KB
ID:	217976

Podobne wątki

  1. [MiTo] Kolorowa fabryczna nawigacja do Mito
    Utworzone przez matek80 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 30-03-2018, 21:08
  2. Mito z Check Engine i brakiem DNA
    Utworzone przez domin w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 15-11-2016, 15:02
  3. [159] TBi. Check engine. Have engine checked x3 w czasie jazdy.
    Utworzone przez _Mariusz_ w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25-02-2016, 18:33
  4. Poduszka silnika lewa, wada fabryczna?
    Utworzone przez creaf w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 10-09-2013, 19:10
  5. [159] BOSE wada fabryczna - info dla zainteresowanych
    Utworzone przez superglide w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 15-12-2010, 11:11

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory