Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Po właczeniu klimatyzacji chwilowo opada prędkościomierz - alternator czy sprężarka ?

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar Zenonzlasu
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Były: AR 156 JTD, AR 156 1.8 TS 144 KM | Zostało Reno, PT Cruiser i Lancia Thesis .
    Postów
    1,020

    Domyślnie Po właczeniu klimatyzacji chwilowo opada prędkościomierz - alternator czy sprężarka ?

    Jak w tytule. Normalnie po włączeniu klimatyzacji auto łapie tylko standardowego muła, dziś chciałem szybko schłodzić wnętrze, więc nawiew ustawiłem w pozycję 3, i przy ruszaniu spod świateł wskazówka prędkościomierza kilkukrotnie poleciała w dół - oznaka słabego ładowania. Czy słusznie podejrzewam, że łożysko sprężarki klimy pada, robi sie opór, pasek się ślizga i stąd deficyt w prundzie?

    Dodam, że w zimie i na wiosnę z klimatyzacji korzystałem bardzo sporadycznie, jedynie, żeby odparować szyby; jakies dwa tygodnie temu włączyłem ją na trochę dłużej i wtedy przez kilkanaście minut przy wyższych prędkościach dał się słyszeć odgłos szurania, czy tarcia, potem zanikł. Zgaduję teraz, że pewnie pierwsze objawy łożyska?

  2. #2
    Użytkownik Alfista Avatar zieloo007
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Była 156 1.9 jtd, jest Toyota Avensis t27 '18
    Postów
    4,144

    Domyślnie

    Cytat Napisał Zenonzlasu Zobacz post
    Jak w tytule. Normalnie po włączeniu klimatyzacji auto łapie tylko standardowego muła, dziś chciałem szybko schłodzić wnętrze, więc nawiew ustawiłem w pozycję 3, i przy ruszaniu spod świateł wskazówka prędkościomierza kilkukrotnie poleciała w dół - oznaka słabego ładowania. Czy słusznie podejrzewam, że łożysko sprężarki klimy pada, robi sie opór, pasek się ślizga i stąd deficyt w prundzie?

    Dodam, że w zimie i na wiosnę z klimatyzacji korzystałem bardzo sporadycznie, jedynie, żeby odparować szyby; jakies dwa tygodnie temu włączyłem ją na trochę dłużej i wtedy przez kilkanaście minut przy wyższych prędkościach dał się słyszeć odgłos szurania, czy tarcia, potem zanikł. Zgaduję teraz, że pewnie pierwsze objawy łożyska?
    mnie jak sprężąrka padała, to nie wydawała żadnych oznak. Padło łożysko i pojawił się luz na kole. Wtedy słychac było odglos metaliczny, ale klima jeszcze chłodziła

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar Zenonzlasu
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Były: AR 156 JTD, AR 156 1.8 TS 144 KM | Zostało Reno, PT Cruiser i Lancia Thesis .
    Postów
    1,020

    Domyślnie

    Sprawdziłem dziś napięcie ładowania, przy właczonej klimie prądu jest na styk - więc najpierw alternator idzie do regeneracji. Pewnie za wyjęcie dziada zapłacę tyle, co za regenerację

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR159SW 1.75TBi, AR147 1.6ECO, BMW E21 M42B18
    Postów
    321

    Domyślnie

    Cytat Napisał Zenonzlasu Zobacz post
    Sprawdziłem dziś napięcie ładowania, przy właczonej klimie prądu jest na styk - więc najpierw alternator idzie do regeneracji. Pewnie za wyjęcie dziada zapłacę tyle, co za regenerację
    Ja stawiam, że regeneracja alternatora nic nie da... te moje niekonwencjonalne typy usterek jakoś mnie do tego skłaniają
    Zanim oddasz do roboty sprawdź jedną rzecz.

    Na rozgrzanym silniku bez żadnych odbiorników (nawet bez świateł) zmierz napięcie ładowania (w standardzie powinno być niby >13.8 i <14.4
    Potem włącz światła i klime i zmierz ładowanie ponownie.
    Jeśli różnica będzie >0.2V a napięcie na klimie i światłach spadnie w okolice 13.6-13.8V to daj mu tak pochodzić z 5minut i dotknij klemy "+" czy się nie grzeje grubaśny przewód od alternatora/rozrusznika (konkretnie połączenie przewodu z zaciskaną złączką) i wszystkie połączenia zaciskane po drodze od alternatora.

    Ja zalutowałem wszystkie złączki i pomogło.

    U mnie co prawda 1.8TS siedzi ale taka usterka mi się zdarzyła (tak, alternator zregenerowałem na samym początku).

    Powiem więcej, uważam że usterki sterowników AIRBAG i IMMO są spowodowane za dużą rezystancją połączeń (ogromne skoki napięć przy kręceniu rozrusznikiem w połączeniu z wiecznie niedoładowanym akumulatorem).

    Ja dodatkowo przerobiłem alternator (regulator napięcia i mostek) tak żeby dawał na wyjściu 14.4V a nie 14.0V jak w standardzie.

    PZDR.

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar Zenonzlasu
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Były: AR 156 JTD, AR 156 1.8 TS 144 KM | Zostało Reno, PT Cruiser i Lancia Thesis .
    Postów
    1,020

    Domyślnie

    Właściwie, to wyszły dwie rzeczy: ledwo żywy alternator to raz, a źle przykręcony kabel od rozrusznika to dwa. Po regeneracji altka napięcia latały od 11,7 do 16:9, więc pomyślałem WTF? Okazało się, że gdy trzy miesiące temu zmieniałem rozrusznik to musiałem krzywo dokręcić przewód/ źle założyć plastikową nakładkę, w międzyczasie sie poluzował jeszcze, i raz stykał tak, raz siak. Teraz wszystkko gra.

    Mam jeszcze inne pytanie: gdy te napięcia tak latały, myślałem, że może też coś z masą nie łączy, i kupiłem kabel - miedzianą plecionkę - żeby zrobić dodatkowe połaczenie między silnikiem a karoserią. Potem, gdy już wszystko grało, uznałem, że w sumie gdy już go kupiłem, to założę tak czy siak, w końcu nie zaszkodzi. No i właśnie. Wczoraj przykręciłem plecionkę jednym końcem w miejscu, gdzie wkręca się na górze plastikową osłonę silnika, drugi koniec do jakiejś śrubki w karoserii pod zbiorniczkiem wyrównawczym. Po południu jeździłem bez żadnych przygód, a dziś rano samochód odpalił normalnie, a po stu metrach wyświetliła się kontrolka akumulatora, nie było ładowania. Zgasiłem silnik i gdy chciałem zapalić ponownie, rozrusznik już słabo krecił. Odpiąłem plecionkę i wszystko wróciło do normy, ładowanie, rozruch.... czy mogłem ten kabel jakoś gupio podpiąć, tak, że zrobił się jakiś miszung z prądami?

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar Zenonzlasu
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Były: AR 156 JTD, AR 156 1.8 TS 144 KM | Zostało Reno, PT Cruiser i Lancia Thesis .
    Postów
    1,020

    Domyślnie

    Żeby zakończyć temat: winny był źle zregenerowany alternator; gdy temperatura zaczęła spadać w okolice zera, kontrolka ładowania świeciła się cały czas po uruchomieniu zimnego silnika, i gasła dopiero po kilku minutach. Alternator wymieniono w ramach gwarancji.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 10-12-2014, 22:31
  2. Sprężarka klimatyzacji
    Utworzone przez stopczyk26 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 04-02-2013, 15:29
  3. [164] Sprężarka klimatyzacji
    Utworzone przez marcineczq w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 16-08-2011, 13:27
  4. sprężarka klimatyzacji
    Utworzone przez weloo w dziale 166
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 10-05-2010, 21:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory