Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 53

Temat: 147 - gwint AP

  1. #41
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    brak
    Postów
    1,301

    Domyślnie

    xyz do 200sx, nie wiem który model bo mi to nie robiło różnicy, zresztą znaczenia to nie ma bo wszystkie wyglądają podobnie - jak chcesz patrzeć jak wygląda, to szukaj xyz drift spec do nissana 200sx s14. zresztą z d2 działało to tak samo i zadziała z każdym innym producentem, jeśli kręcąc samą sprężyną w kolumnie w imadle jej wysokość się nie zmienia na to co tu jeszcze tłumaczyć? zasada działania jest niesamowicie prosta. przykład(wiem, że mocno uproszczony, bo pominę tutaj siły dynamiczne etc - z fizyki orłem nie byłem nigdy) - masz sprężynę o ugięciu 10 kg na 1 mm, więc żeby ją ugiąć o 10 mm potrzebujesz 10 kg. jeśli auto ma idealny rozkład mas między stronami i przodem i tyłem i waży 1000 kg(pomijam tu celowo masę nieresorowaną), to sprężyna w takim aucie, jeśli jest luźna, ugnie się o 25 mm. a jeśli ją samemu ściśniesz(czyli zmienisz napięcie wstępne sprężyny) w kolumnie poza autem o 25 mm(zakładając, że jest taka możliwość) to wkładając kolumnę do auta nie ugnie się ani trochę. dlaczego? bo sprężyna zachowuje się tak, jakby była ugięta przez 250 kg masy na nią naciskającej.

  2. #42
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał siewcu Zobacz post
    kręcąc samą sprężyną w kolumnie w imadle jej wysokość się nie zmienia na to co tu jeszcze tłumaczyć?
    I wszystko jasne Jeśli to jest twoje wytłumaczenie to nie bardzo jest o czym gadać......

    Cytat Napisał siewcu Zobacz post
    a jeśli ją samemu ściśniesz(czyli zmienisz napięcie wstępne sprężyny) w kolumnie poza autem o 25 mm(zakładając, że jest taka możliwość) to wkładając kolumnę do auta nie ugnie się ani trochę. dlaczego? bo sprężyna zachowuje się tak, jakby była ugięta przez 250 kg masy na nią naciskającej.
    A to już kuriozum do kwadratu
    Ostatnio edytowane przez slavol ; 16-12-2016 o 00:23
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  3. #43
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    brak
    Postów
    1,301

    Domyślnie

    nie, to się nazywa praktyka. w bardzo podobny sposób mi to tłumaczyła osoba która żyje ze sprzedawania i ustawiania zawieszeń, ale co taki człowiek może wiedzieć... jak będzie okazja to przekażę, że nie ma najmniejszego pojęcia o tym czym się zajmuje i zeby przyszedł na forum po nauki, bo nawet nie zna konstrukcji zawieszenia.

  4. #44
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Zauważyłeś że nie rozmawiamy tu o gwintach "tubowych", tylko zwykłych jakie zakłada 99% użytkowników?
    Zwykły gwint w imadle wypchnie tłok w górę i kręcąc nakrętką ściśniesz sobie sprężynę jak chcesz a wysokość kolumny się nie zmieni. Włożysz do auta i jego masa i tak ugnie sprężynę i wsunie tłok. Kręcąc w górę lub w dół tłok się przesuwa ale sprężyna będzie niezmiennie ściskana tą samą masą więc nie ma szans na zmianę wysokości.
    To tak w uproszczeniu bo troszkę będzie oddziaływać ciśnienie gazu w amortyzatorze.
    Wiec zmian w "twardości" można dopatrywać się tylko w zmianach ciśnienia tego gazy i zmiany położenia roboczego tłoka.
    A ty kolego odnosisz twoje doświadczenia z gwintu tubowego na wszystkie rodzaje zawieszeń gwintowanych.
    Chcesz to Ci pokażę co się dzieje z AP podczas kręcenia nakrętką, tobie to tłumaczono, a ja sobie mogę pokręcić.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  5. #45
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    brak
    Postów
    1,301

    Domyślnie

    ja widziałem co się działo z mtsem i ta, zresztą jeśli "ilość" wysuniętego tłoka się nie zmienia, to jak ma się coś w środku pozmieniać? jak chcesz pogadać na spokojnie tak żebyśmy się zrozumieli to proponuję zgadać się przez telefon jak będzie czas, o ile chcesz. na spokojnie można wytłumaczyć, bo na forum widzisz, że ciężko to idzie bo przypuszczam, że obaj mówimy o tym samym, ale ciężko to napisać tak, żeby drugi zrozumiał....

  6. #46
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Küsnacht ZH/Warszawa/Puławy
    Auto
    AR 156 3.0 V6 '02
    Postów
    192

    Domyślnie

    Cytat Napisał siewcu Zobacz post
    xyz do 200sx, nie wiem który model bo mi to nie robiło różnicy, zresztą znaczenia to nie ma bo wszystkie wyglądają podobnie - jak chcesz patrzeć jak wygląda, to szukaj xyz drift spec do nissana 200sx s14
    Dziwne te gwinty. W normalnych gwintach (KW czy Bilstein) reguluje się tylko położenie oparcia sprężyny, a w nich jeszcze dodatkowo punkt mocowania do koła.

    Cytat Napisał siewcu Zobacz post
    masz sprężynę o ugięciu 10 kg na 1 mm, więc żeby ją ugiąć o 10 mm potrzebujesz 10 kg. jeśli auto ma idealny rozkład mas między stronami i przodem i tyłem i waży 1000 kg(pomijam tu celowo masę nieresorowaną), to sprężyna w takim aucie, jeśli jest luźna, ugnie się o 25 mm. a jeśli ją samemu ściśniesz(czyli zmienisz napięcie wstępne sprężyny) w kolumnie poza autem o 25 mm(zakładając, że jest taka możliwość) to wkładając kolumnę do auta nie ugnie się ani trochę. dlaczego? bo sprężyna zachowuje się tak, jakby była ugięta przez 250 kg masy na nią naciskającej.
    Dlaczego miałbyś tak robić? Na jakiejkolwiek nierówności koło będzie się odrywać od nawierzchni i zawieszenie przestanie spełniać swoją podstawową rolę.
    Po co miałbyś celowo ograniczać ruchy amortyzatora/sprężyny?
    Ostatnio edytowane przez alterro ; 17-12-2016 o 10:37
    Pozdrawiam,
    Adam

  7. #47
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    brak
    Postów
    1,301

    Domyślnie

    to auta do sportu, nie do jazdy po ulicy, a w nich były pożądane konkretne zachowania. oczywiste jest, że przez zmianę napięcia wstępnego nie zmieni się charakterystyka pracy sprężyny, choć odczucie jest takie, że auto jest twardsze...

  8. #48
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Küsnacht ZH/Warszawa/Puławy
    Auto
    AR 156 3.0 V6 '02
    Postów
    192

    Domyślnie

    Ale jakiego sportu? Wytłumacz mi, po co miałoby się ograniczać ruchy sprężyny, co dzięki temu osiąga się, poza fatalną przyczepnością, a w zasadzie jej braku?
    Pozdrawiam,
    Adam

  9. #49
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    brak
    Postów
    1,301

    Domyślnie

    i tak wiesz lepiej co z tego wynika, to po co cokolwiek tłumaczyć? niech będzie, że auto się w ogóle nie trzymało, ja miałem okazję się takim autem przejechać i wiem jak to działało przy tym jak ja jeździłem, mi to wystarczy - i mogę stwierdzić tyle, że bzdury piszesz.

  10. #50
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Panowie jest o co drzeć ryja?????????

Podobne wątki

  1. Gwint do 166 ;)
    Utworzone przez kML w dziale 166
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 15-06-2015, 21:49
  2. [155] Gwint w 155
    Utworzone przez flyberry.pl w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post / autor: 03-09-2014, 19:34
  3. Gwint w GT
    Utworzone przez Aleks_K w dziale Hamulce i zawieszenie
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 24-04-2013, 17:32
  4. [156] Gwint
    Utworzone przez Ziomek w dziale Hamulce i zawieszenie
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 27-09-2010, 21:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory