Panie, gdzie ja Ci dowalam? Trochę dystansu do siebie proponuję. Bo odpowiedź na swoje pytanie masz w swoim pierwszym poscie. Ja wiem, że tu jest wielu teoretyków i ten temat zaraz by urósł do kilkunastu stron z dywagacjami typu wpływ faz księżyca na przyczepność śniegu... Tylko takie klepanie jest niemerytoryczne.
Masz problem z podjazdami ośką w zimie - TAK
Czy Giulia w jakiś magiczny sposób zachowuje się inaczej na śniegu niż jakiekolwiek porównywalne RWD - NIE
Czy mieszkając w górach i jeżdżąc w nich zimą (sam pisałeś) potrzebujesz więcej trakcji? - TAK
4WD jest najlepszą opcją, co tu dużo dywagować.
1984 GTV6 3.2 24V
Dla mnie również ten temat jest bez sensu... Czuję po prostu potencjał na kilkadziesiąt stron pisania o wszystkim i o niczym, wymyślania wyimaginowanych zalet Giulii nad resztą samochodów.
W skrócie to wygląda tak, że zimą do jeżdżenia w trudnych warunkach drogowych (ośnieżone podjazdy, wyjeżdżanie z zasp itp.) zawsze będą lepsze pojazdy z napędem przednim, ponieważ rozkład mas przypada zwykle 65:35 lub nawet 70:30. W samochodzie z napędem na tył zwykle ten rozkład masy jest właśnie w granicach 50:50 (nie tylko Alfa Romeo ma taki rozkład masy), więc napędzana oś jest po prostu dociskana z mniejszą siłą. I to wszystko, to jest głównie ta różnica, nie ma tu dużej filozofii ani różnicy czy rozkład mas 50:50 czy 53:47, to kwestie pomijalne bo to mniej niż różnica pełnego i pustego baku.
Czyli konkluzja jest mniej więcej taka: każdy samochód z napędem na tył (przynajmniej w podobnej klasie), będzie jeździł po ośnieżonych drogach tak samo. To nie tor, gdzie takie małe różnice są istotne. Więc autor tematu powinien po prostu przejechać się obojętnie jakim samochodem z napędem na tył, a nie obrażać się, że nie chcą się w ten sposób wypowiedzieć właściciele Giulii, bo fizyka dla wszystkich samochodów jest taka sama, a karbonowy wał napędowy nie ma tu kompletnie nic do rzeczy.
Sporo do rzeczy może mieć ustawienie softu wspomagającego (który jest obecny praktycznie we wszystkich autach RWD). Jakie to ma znaczenie można jednak sobie zobaczyć oglądając testy samochodów w slalomie czy w okręgu na mokrym torze.
Trakcyjnie pod górę lepszy będzie dobry 4WD niż jakikolwiek RWD.
Alfa 156 2.0; Alfa 156 1.8, Alfa 145 1.4, Alfa 156 2.5V6 Modyficata, Alfa Giulietta M-Air Distinctive Sport Edizione Autodelta.
LEGENDA ALFA ROMEO: ALFETTA.PL
Nie to jest jednak tematem, a zimowe podjazdy pod górkę, które będą bardzo podobne. Masz rację ASR może odgrywać tutaj rolę, ale to jest delikatna różnica, dużo ważniejsze są opony i umiejętności kierowcy.
cytuje:
LOL co za tematpowyzsze to nie dowalanie?Temat bez sensu - "water is wet".
temat sie wzial z tego, ze Q4 jest dostepne tylko w Veloce, a te zaczynaja sie od 195tys zl I trzeba auto jeszcze doposazyc itp, wyjdzie min 215tys za cos w miare sensownie wyposazonego I z lakierem metalizowanym, a jak sie poszaleje to jeszcze 10tys wiecej minimum. Zeby w Veloce byla jeszcze V6 to przynajmniej wiedzialbym za co mam wydac tyle kasy, a przy R4 tylko mocniejszym troche motywacja spada zeby sie zarzynac finansowo.
Alternatywa jest wersja Business (ktora moge kupic bo prowadze dzalalnosc) za 125tys ktora jest jak Giulia + pakiet Flota + pakiet Lighting, do tego pare innych dodatkow I jesli ktos lubi skory wziac taka opcja albo udac sie do tapicera I zamowic sobie customowe tapicerki na siedzeniach jakis material + skora I powiedzmy za 145tys jest fajnie wyposazony samochod. zgodzisz sie ze to jest argument do watpliwosci? Dla mnie problem w Veloce to ze sa skorzane siedzenia, jakos po porzedniej 159 ze skorami, nie palam miloscia, wolalbym cos laczonego typu alcantara lub material + skora.
Nigdzie nie pisalem ze 50:50 to jakas super technologia, a porownanie z dalekiej przeszlosci mialem z autami tylnonapedowymi ktore pewnie mialy rozklad 70:30 jak nie gorszy (polonez) a do tego nie maly calej elektroniki/VDC I innych bajerow, wtedy nie uzywalo sie opon zimowych (tylko caloroczne ze Stomila bodajze D163), stad zastanawialem sie czy dzisiejsza, nowoczesna tynonapedowka z rozkladem 50:50 z dobrymi oponami zimowymi nie bedzie zachowywac sie podobnie na podjazdach jak np 159 bez Q4.
Troche rozjasnilem zrodlo moich watpliwosci I motywacje ktora mna kierowala?
- - - Updated - - -
a co CI to przeszkadza ze bedzie tasiemiec na kilkadziesiat stron? nie chcesz, nie czytaj
- - - Updated - - -
to jakby wiadomo, tylko ze 70tys roznicy w ceni do doposazonej wersji Business robi roznice.
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.
Odpowiem za kolegę:
To przeszkadza, że w tym tasiemcu na jeden konkretny post przypadnie 150 takich, które nie wniosą nic do rozmowy, i zakładając, że jakiś Pan Jacek będzie chciał znaleźć coś o działaniu jakiegoś tam systemu wspomagającego w Giulii Q4 to napewno tego konkretnego postu nie odnajdzie. Spróbuj odnaleźć jakąś konkretną informację w wątku o Giulii. Może znajdziesz, ale pewnie zajmie ci to 4 tygodnie czytania bez przerwy, a nie każdy(albo raczej prawie nikt) będzie miał czas, i będzie chciał go poświęcić na kopaniu w ponad tysiącu stron.a co CI to przeszkadza ze bedzie tasiemiec na kilkadziesiat stron? nie chcesz, nie czytaj
Read more: http://www.forum.alfaholicy.org/giul...#ixzz4TaU9vlbb
edit:
Zapomniałem o najważniejszym. Zima na dobrą sprawę dopiero się zaczyna, właścicieli Giulii w Polsce jest malutko, jeszcze mniej jest ich na forum, i prawdopodobnie jeszcze mniech włascicieli Giulii miało przyjemność przetestować zachowanie samochodu w takich warunkach. Suma sumarum, zanim ktoś będzie w stanie napisać jakąś konkretną wypowiedz na ten temat, to minie 4 miesiące i 500 stron tematu.
Ostatnio edytowane przez Solve ; 22-12-2016 o 18:10
no dobra, czyli wg Ciebie wątku nie powinno być? no to ja mam rozwiązanie: jak Ci się nie podoba że jest na forum (choć ciągle nie wiem czemu Tobie i innym aż tak przeszkadza), napisz do moderatora że jest bezsensowny wątek Twoim zdaniem i niech zrobi coś w końcu z tym, bo nie możesz tego znieść.
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.
Masz juz odpowiedz. Giulia jeździ identycznie jak inne auta RWD z dobrym rozkładem masy. Na to pytanie łatwiejszej odpowiedzi udzieli Ci forum BMW i nie jest to naśmiewanie sie tylko dobra rada.
OK, poszperam za tym.
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.