Strona 3 z 16 PierwszyPierwszy 12345678910111213 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 160

Temat: Jak Giulia wersja tylko z tylnym napędem radzi sobie w zimie

  1. #21
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,594

    Domyślnie

    Cytat Napisał PietereQ Zobacz post
    LOL co za temat

    50/50 i rwd to taka kosmiczna i egzotyczna technologia? No to powiem, że większość rwd jeżdżących po naszych drogach ma taki rozkład mas. Jeździ w tym kraju kilkaset tysięcy bemek i jakoś zimy ludzie przeżywają. W giulii, w której jest pierdylion systemów na pewno nie skończysz w pierwszym rowie i porównywanie doświadczeń do kaszla czy DF'a trochę nie na miejscu. No a faktycznie jak mieszkasz w górach to 4wd to taki no - brainer. Temat bez sensu - "water is wet".
    jak masz w ten sposob komentowac i dowalac mi (no bo co innego zrobiłeś niz obsmianie mnie) to lepiej tego nie rob w ogole. mam swoje wątpliwości i powody i dlatego watek zalozylem.

  2. #22
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2006
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    złom
    Postów
    723

    Domyślnie

    Panie, gdzie ja Ci dowalam? Trochę dystansu do siebie proponuję. Bo odpowiedź na swoje pytanie masz w swoim pierwszym poscie. Ja wiem, że tu jest wielu teoretyków i ten temat zaraz by urósł do kilkunastu stron z dywagacjami typu wpływ faz księżyca na przyczepność śniegu... Tylko takie klepanie jest niemerytoryczne.
    Masz problem z podjazdami ośką w zimie - TAK
    Czy Giulia w jakiś magiczny sposób zachowuje się inaczej na śniegu niż jakiekolwiek porównywalne RWD - NIE
    Czy mieszkając w górach i jeżdżąc w nich zimą (sam pisałeś) potrzebujesz więcej trakcji? - TAK
    4WD jest najlepszą opcją, co tu dużo dywagować.
    1984 GTV6 3.2 24V

  3. #23
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar khazar
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    159 SW 1.9 JTDm 8V
    Postów
    691

    Domyślnie

    Dla mnie również ten temat jest bez sensu... Czuję po prostu potencjał na kilkadziesiąt stron pisania o wszystkim i o niczym, wymyślania wyimaginowanych zalet Giulii nad resztą samochodów.

    W skrócie to wygląda tak, że zimą do jeżdżenia w trudnych warunkach drogowych (ośnieżone podjazdy, wyjeżdżanie z zasp itp.) zawsze będą lepsze pojazdy z napędem przednim, ponieważ rozkład mas przypada zwykle 65:35 lub nawet 70:30. W samochodzie z napędem na tył zwykle ten rozkład masy jest właśnie w granicach 50:50 (nie tylko Alfa Romeo ma taki rozkład masy), więc napędzana oś jest po prostu dociskana z mniejszą siłą. I to wszystko, to jest głównie ta różnica, nie ma tu dużej filozofii ani różnicy czy rozkład mas 50:50 czy 53:47, to kwestie pomijalne bo to mniej niż różnica pełnego i pustego baku.

    Czyli konkluzja jest mniej więcej taka: każdy samochód z napędem na tył (przynajmniej w podobnej klasie), będzie jeździł po ośnieżonych drogach tak samo. To nie tor, gdzie takie małe różnice są istotne. Więc autor tematu powinien po prostu przejechać się obojętnie jakim samochodem z napędem na tył, a nie obrażać się, że nie chcą się w ten sposób wypowiedzieć właściciele Giulii, bo fizyka dla wszystkich samochodów jest taka sama, a karbonowy wał napędowy nie ma tu kompletnie nic do rzeczy.

  4. #24
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Quadrifoglio156
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    czarny
    Postów
    421

    Domyślnie

    Cytat Napisał khazar Zobacz post
    Czyli konkluzja jest mniej więcej taka: każdy samochód z napędem na tył (przynajmniej w podobnej klasie), będzie jeździł po ośnieżonych drogach tak samo. To nie tor, gdzie takie małe różnice są istotne. Więc autor tematu powinien po prostu przejechać się obojętnie jakim samochodem z napędem na tył, a nie obrażać się, że nie chcą się w ten sposób wypowiedzieć właściciele Giulii, bo fizyka dla wszystkich samochodów jest taka sama, a karbonowy wał napędowy nie ma tu kompletnie nic do rzeczy.

    Sporo do rzeczy może mieć ustawienie softu wspomagającego (który jest obecny praktycznie we wszystkich autach RWD). Jakie to ma znaczenie można jednak sobie zobaczyć oglądając testy samochodów w slalomie czy w okręgu na mokrym torze.
    Trakcyjnie pod górę lepszy będzie dobry 4WD niż jakikolwiek RWD.
    Alfa 156 2.0; Alfa 156 1.8, Alfa 145 1.4, Alfa 156 2.5V6 Modyficata, Alfa Giulietta M-Air Distinctive Sport Edizione Autodelta.
    LEGENDA ALFA ROMEO: ALFETTA.PL

  5. #25
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar khazar
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    159 SW 1.9 JTDm 8V
    Postów
    691

    Domyślnie

    Nie to jest jednak tematem, a zimowe podjazdy pod górkę, które będą bardzo podobne. Masz rację ASR może odgrywać tutaj rolę, ale to jest delikatna różnica, dużo ważniejsze są opony i umiejętności kierowcy.

  6. #26
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,594

    Domyślnie

    Cytat Napisał PietereQ Zobacz post
    Panie, gdzie ja Ci dowalam? Trochę dystansu do siebie proponuję. Bo odpowiedź na swoje pytanie masz w swoim pierwszym poscie. Ja wiem, że tu jest wielu teoretyków i ten temat zaraz by urósł do kilkunastu stron z dywagacjami typu wpływ faz księżyca na przyczepność śniegu... Tylko takie klepanie jest niemerytoryczne.
    Masz problem z podjazdami ośką w zimie - TAK
    Czy Giulia w jakiś magiczny sposób zachowuje się inaczej na śniegu niż jakiekolwiek porównywalne RWD - NIE
    Czy mieszkając w górach i jeżdżąc w nich zimą (sam pisałeś) potrzebujesz więcej trakcji? - TAK
    4WD jest najlepszą opcją, co tu dużo dywagować.
    cytuje:
    LOL co za temat
    Temat bez sensu - "water is wet".
    powyzsze to nie dowalanie?

    temat sie wzial z tego, ze Q4 jest dostepne tylko w Veloce, a te zaczynaja sie od 195tys zl I trzeba auto jeszcze doposazyc itp, wyjdzie min 215tys za cos w miare sensownie wyposazonego I z lakierem metalizowanym, a jak sie poszaleje to jeszcze 10tys wiecej minimum. Zeby w Veloce byla jeszcze V6 to przynajmniej wiedzialbym za co mam wydac tyle kasy, a przy R4 tylko mocniejszym troche motywacja spada zeby sie zarzynac finansowo.

    Alternatywa jest wersja Business (ktora moge kupic bo prowadze dzalalnosc) za 125tys ktora jest jak Giulia + pakiet Flota + pakiet Lighting, do tego pare innych dodatkow I jesli ktos lubi skory wziac taka opcja albo udac sie do tapicera I zamowic sobie customowe tapicerki na siedzeniach jakis material + skora I powiedzmy za 145tys jest fajnie wyposazony samochod. zgodzisz sie ze to jest argument do watpliwosci? Dla mnie problem w Veloce to ze sa skorzane siedzenia, jakos po porzedniej 159 ze skorami, nie palam miloscia, wolalbym cos laczonego typu alcantara lub material + skora.

    Nigdzie nie pisalem ze 50:50 to jakas super technologia, a porownanie z dalekiej przeszlosci mialem z autami tylnonapedowymi ktore pewnie mialy rozklad 70:30 jak nie gorszy (polonez) a do tego nie maly calej elektroniki/VDC I innych bajerow, wtedy nie uzywalo sie opon zimowych (tylko caloroczne ze Stomila bodajze D163), stad zastanawialem sie czy dzisiejsza, nowoczesna tynonapedowka z rozkladem 50:50 z dobrymi oponami zimowymi nie bedzie zachowywac sie podobnie na podjazdach jak np 159 bez Q4.

    Troche rozjasnilem zrodlo moich watpliwosci I motywacje ktora mna kierowala?

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał khazar Zobacz post
    Dla mnie również ten temat jest bez sensu... Czuję po prostu potencjał na kilkadziesiąt stron pisania o wszystkim i o niczym, wymyślania wyimaginowanych zalet Giulii nad resztą samochodów.
    a co CI to przeszkadza ze bedzie tasiemiec na kilkadziesiat stron? nie chcesz, nie czytaj

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Quadrifoglio156 Zobacz post
    Sporo do rzeczy może mieć ustawienie softu wspomagającego (który jest obecny praktycznie we wszystkich autach RWD). Jakie to ma znaczenie można jednak sobie zobaczyć oglądając testy samochodów w slalomie czy w okręgu na mokrym torze.
    Trakcyjnie pod górę lepszy będzie dobry 4WD niż jakikolwiek RWD.
    to jakby wiadomo, tylko ze 70tys roznicy w ceni do doposazonej wersji Business robi roznice.
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  7. #27
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2016
    Auto
    Osobowe
    Postów
    34

    Domyślnie

    Odpowiem za kolegę:

    a co CI to przeszkadza ze bedzie tasiemiec na kilkadziesiat stron? nie chcesz, nie czytaj

    Read more: http://www.forum.alfaholicy.org/giul...#ixzz4TaU9vlbb
    To przeszkadza, że w tym tasiemcu na jeden konkretny post przypadnie 150 takich, które nie wniosą nic do rozmowy, i zakładając, że jakiś Pan Jacek będzie chciał znaleźć coś o działaniu jakiegoś tam systemu wspomagającego w Giulii Q4 to napewno tego konkretnego postu nie odnajdzie. Spróbuj odnaleźć jakąś konkretną informację w wątku o Giulii. Może znajdziesz, ale pewnie zajmie ci to 4 tygodnie czytania bez przerwy, a nie każdy(albo raczej prawie nikt) będzie miał czas, i będzie chciał go poświęcić na kopaniu w ponad tysiącu stron.

    edit:
    Zapomniałem o najważniejszym. Zima na dobrą sprawę dopiero się zaczyna, właścicieli Giulii w Polsce jest malutko, jeszcze mniej jest ich na forum, i prawdopodobnie jeszcze mniech włascicieli Giulii miało przyjemność przetestować zachowanie samochodu w takich warunkach. Suma sumarum, zanim ktoś będzie w stanie napisać jakąś konkretną wypowiedz na ten temat, to minie 4 miesiące i 500 stron tematu.
    Ostatnio edytowane przez Solve ; 22-12-2016 o 18:10

  8. #28
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,594

    Domyślnie

    no dobra, czyli wg Ciebie wątku nie powinno być? no to ja mam rozwiązanie: jak Ci się nie podoba że jest na forum (choć ciągle nie wiem czemu Tobie i innym aż tak przeszkadza), napisz do moderatora że jest bezsensowny wątek Twoim zdaniem i niech zrobi coś w końcu z tym, bo nie możesz tego znieść.
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  9. #29
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Statyczny
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo Brera 2.2 JTS
    Postów
    318

    Domyślnie

    Masz juz odpowiedz. Giulia jeździ identycznie jak inne auta RWD z dobrym rozkładem masy. Na to pytanie łatwiejszej odpowiedzi udzieli Ci forum BMW i nie jest to naśmiewanie sie tylko dobra rada.

  10. #30
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,594

    Domyślnie

    OK, poszperam za tym.
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 15-02-2016, 15:16
  2. Alfa Romeo w górach -jak sobie radzi !!!
    Utworzone przez Barsolis w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 11-10-2011, 12:34
  3. Następczyni 166 z tylnym napędem?
    Utworzone przez kripp w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 31-05-2011, 14:24
  4. [164] Q4 płyn do sterowania tylnym napędem
    Utworzone przez Piotrek1987 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25-11-2010, 19:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory