Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 30

Temat: POMOCY! sprzeglo w 156 Veloce 1.9 JTD M-Jet. Co robic?

  1. #11
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Polska
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD 175 KM 2004
    Postów
    108

    Domyślnie

    Spuker1 możesz zamieścić zdjęcia sanek? Bardzo mnie ciekawi jak to wygląda w Twojej Alfie, bo zdaje się, całkiem inaczej niż w seryjnych.

  2. #12
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar spuker1
    Dołączył
    12 2016
    Mieszka w
    Warszawa/Worcester
    Auto
    Abarth 500 Custom, 156 Veloce 1.9 JTD 16v
    Postów
    22

    Domyślnie

    No pewnie!

    Jak tylko postawie samochod na koziolki, zrobie wam dobre zdjecie sytuacji.

  3. #13
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar spuker1
    Dołączył
    12 2016
    Mieszka w
    Warszawa/Worcester
    Auto
    Abarth 500 Custom, 156 Veloce 1.9 JTD 16v
    Postów
    22

    Domyślnie

    Dobra to znowu ja. Wesolych Swiat!

    Nie mam zdjecia sanek od spodu ale mam inne ciekawe odkrycia. Wyjalem akumulator i jego tacke i sie okazalo, ze bolec ze slave clutch cylider'a (znowu nie wiem jak to sie nazywa po Polsku, przepraszam) wyszedl bokiem, calosc sie w tym uchwycie przesunela, zawleczka pekla i wypadla, przy pompowaniu pedalem sprzegla DOT tryskal jak z sikawki (dopoki caly nie wylecial) no i ogolnie calosc wyglada niespecjalnie przystepnie. Zamowilem nowy slave cylinder z nowa zawleczka, poskladam to, odpowietrze i zobaczymy. Zdjecia, w zalaczniku.

    Ciekawsza sprawa to dzialanie lapy od sprzegla... poruszalem nia troche recznie i w tym momencie ja nie wyczuwam niczego zlego w jej dzialaniu. Nie jest zablokowana, normalnie da sie ja dopchnac i potem sama wraca dokladnie tam gdzie powinna... W tym momencie wyglada to tak ze z nowa pompka od sprzegla to bedzie normalnie dzialac... Mam tego filmik ale nie moge go tu wrzucic narazie z YouTube bo napisalem na forum za malo postow...

    Jak znajde ochotnika do pomocy, podlacze akumulator i sprobuje przy wlaczonym silniku wrzucic pare biegow ruszajac recznie ta lapa od sprzegla.

    Dzieki z gory!

    Tomek
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	15696701_10211598390659748_1322573797_o.jpg
Wyświetleń:	10
Rozmiar:	65.1 KB
ID:	218112   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	15681765_10211598390619747_1968943278_o.jpg
Wyświetleń:	11
Rozmiar:	65.1 KB
ID:	218113  
    Ostatnio edytowane przez spuker1 ; 26-12-2016 o 12:24

  4. #14
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar spuker1
    Dołączył
    12 2016
    Mieszka w
    Warszawa/Worcester
    Auto
    Abarth 500 Custom, 156 Veloce 1.9 JTD 16v
    Postów
    22

    Domyślnie

    Cytat Napisał spuker1 Zobacz post
    Jak znajde ochotnika do pomocy, podlacze akumulator i sprobuje przy wlaczonym silniku wrzucic pare biegow ruszajac recznie ta lapa od sprzegla.

    Wybaczcie potrojny post, ale znalazlem ochotnika do pomocy i sie okazuje, ze sprzeglo wydaje sie dzialac tak jak powinno. Nic nie chrobocze, nic nie piszczy, przy wlaczonym silniku mozna normalnie wysprzeglic, wrzucic 1 bieg, zesprzeglic spowrotem, kola sie obracaja normalnie itp.

    Wyglada zdecydowanie na to, ze jak wymienie slave cylinder i odpowietrze caly system, to moja 156 bedzie hulac...

    Pytanie tylko co sie stalo ze sie zesr.... emmm.. zablokowalo na poczatku. Czy to wogole moze byc w jakiej kolwiek mierze sprawa ukladu hydraulicznego?

    Na marginesie, to ze hak holowniczy byl w schowku w srodku i wychetane "okienko serwisowe" w dzwonie od sprzegla, moga byc poszlaka ze to nie pierwszy raz jak to sie stalo... W dodatku kiedy samochod mi sie wysypal na autostradzie i dzwonilem z kolesiem z pomocy drogowej do sprzedawcy, on sie upieral ze to na 100% ta pompka przy sprzegle, tak jakby wiedzial ze to to z jakiegos powodu...

    Co sadzicie?

  5. #15
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Hmm powiem tak. Na zdjęciu widać, że wysprzęglik był kombinowany (moim zdaniem ciekł) a to dlatego, że ma założony cybant (opaskę skręcaną) w miejscu gdzie normalnie nic nie ma.

    Zrób tak: Wymień wysprzęglik (slave clut cylinder) a pompę (master clutch cylinder) zostaw w spokoju. Oczywiście oglądnij mocowanie wysprzęglika i zastosuj nowy seger zabezpieczajacy. Potem odpowietrzysz wysprzęglik i powinno wszystko hulać. Skrzyni nie demontuj bo z tego co opisałeś nie ma sensu.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  6. #16
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar spuker1
    Dołączył
    12 2016
    Mieszka w
    Warszawa/Worcester
    Auto
    Abarth 500 Custom, 156 Veloce 1.9 JTD 16v
    Postów
    22

    Domyślnie

    Cytat Napisał jaboleq Zobacz post
    Hmm powiem tak. Na zdjęciu widać, że wysprzęglik był kombinowany (moim zdaniem ciekł) a to dlatego, że ma założony cybant (opaskę skręcaną) w miejscu gdzie normalnie nic nie ma.

    Zrób tak: Wymień wysprzęglik (slave clut cylinder) a pompę (master clutch cylinder) zostaw w spokoju. Oczywiście oglądnij mocowanie wysprzęglika i zastosuj nowy seger zabezpieczajacy. Potem odpowietrzysz wysprzęglik i powinno wszystko hulać. Skrzyni nie demontuj bo z tego co opisałeś nie ma sensu.
    Dokladnie mam taki plan, z tym ze zastanawiam sie dlaczego podczas jazdy nagle pedal od sprzegla zrobil sie twardy jak kamien w pozycji do gory... potem jak go wdusilem na sile (ale znowu nie az taka wielka sile, z tego co sobie przypominam) to oczywiscie pedal wszedl w podloge i tam zostal (bo wysprzeglik stwierdzil ze zrobi to co na zdjeciu).

    Czy to wogole mozliwe zeby wadliwy wysprzeglik mogl spowodowac cos takiego? szczegolnie ze w srodku jak go obejzelismy to wygladal na ok, uszczelki byly cacy, sprzezynka byla cacy...

    Mam przeczucie, ze to moglo byc wypadajace lozysko z docisku, ktore wdusilem spowrotem na miejsce... boje sie ze po prostu bede sobie jechal i stanie sie dokladnie to samo tylko ze teraz wysadze w powietrze nowy wysprzeglik albo inna czesc systemu hydraulicznego...

    Jeszcze jedno pytanie tak aproposik: czy hydraulika hamulcow jest na tym samym obiegu/zbiorniczku co sprzeglo?

    Dzieki i czekam na sugestie, bo ja jestem na to za glupi chyba

    Pozdrawiam!

  7. #17
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Przyczyny Ci nie powiem bo bez demontażu skrzyni się nie dowiesz. Zbiorniczek jest wspólny dla hamulców i sprzęgła ale tam są 2 komory także awaria jednego nie powoduje awarii drugiego.

    Wysłane z mojego SM-A500FU
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  8. #18
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar spuker1
    Dołączył
    12 2016
    Mieszka w
    Warszawa/Worcester
    Auto
    Abarth 500 Custom, 156 Veloce 1.9 JTD 16v
    Postów
    22

    Domyślnie

    Cytat Napisał jaboleq Zobacz post
    Przyczyny Ci nie powiem bo bez demontażu skrzyni się nie dowiesz. Zbiorniczek jest wspólny dla hamulców i sprzęgła ale tam są 2 komory także awaria jednego nie powoduje awarii drugiego.
    Spoko, dzieki za pomoc.

    Ogolnie jesli ktos zna jakikolwiek powod dla ktorego pedal od sprzegla mogl sie zablokowac w pozycji 'do gory' w wyniku usterki systemu hydraulicznego to niech pisze.

    Jak rowniez, jezeli to jest wina wypadajacego lozyska z tarczy, jezeli ktos wie jak moge spowodowac zeby ono wypadlo na moim podjezdzie w warunkach "laboratoryjnych", tez bym byl bardzo wdzieczny. Bo nie mam zamiaru przy okazji testowania cudownie uzdrowionego sprzegla byc znowu scholowywany z autostrady

  9. #19
    Użytkownik Znawca Avatar koskar
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    WL // GA
    Auto
    Alfa Romeo 156 Berlina 2.0 T.S. 1999r., Renault Clio III Ph2 1.2 2010r.
    Postów
    1,782

    Domyślnie

    No assistance masz na rok, korzystaj xD

  10. #20
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar spuker1
    Dołączył
    12 2016
    Mieszka w
    Warszawa/Worcester
    Auto
    Abarth 500 Custom, 156 Veloce 1.9 JTD 16v
    Postów
    22

    Domyślnie

    Cytat Napisał koskar Zobacz post
    No assistance masz na rok, korzystaj xD
    a ten sie w koncu odezwal!

    no no tak bedzie trzeba zrobic. wziac dzien wolnego, kupic ubezpieczenie na jeden dzien i z Matem zrobic sobie dluga wycieczke wzdluz M50 z wykreconym numerem na AA

Podobne wątki

  1. alfa 156 sw gta co robic?
    Utworzone przez Jelen w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 08-06-2015, 21:12
  2. POMOCY MAM DOSC!!! alfa sie psuje;/ co robic?
    Utworzone przez alfons w dziale 156
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 26-08-2013, 10:42
  3. wielka chmura dymu??co robic??pomocy?
    Utworzone przez jasio80 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 05-01-2011, 18:51
  4. POMOCY! SPADEK MOCY!!! CO ROBIC?
    Utworzone przez alfons w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 15-02-2007, 21:00
  5. Sprzeglo ALFA 166 3,0V6 pomocy!!
    Utworzone przez areks w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 11-01-2007, 20:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory