Jeśli od góry w kolektorze przy mocowaniu klap nie widzisz żadnego zapocenia itp to klapy sa Ok
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jeśli od góry w kolektorze przy mocowaniu klap nie widzisz żadnego zapocenia itp to klapy sa Ok
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W kolektorze poliftowym uszczelniacze już tak nie padają jak w przedlifcie, gdzie właśnie klapy się nie zrywały tylko zdychały uszczelniacze i blokowały się klapy.
Taka mała podpowiedź: wykręć czujnik doładowania i wsadź paluch/śrubokręt w kolektor. Jeżeli jest błoto (serio błoto, gruby osad bo sama sadza to standard w dieslu) to może padać EGR i klapy też mogą już być w gorszej kondycji.
Magil czyli w 2,4 nie ma tego problemu?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
w 2,4 też są klapy, tylko się nie zrywają. Tak jak w 1.9 przed liftem ,,spadają" z listwy i się zacinają.
Uspokoiłeś mnie dzieki
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Chodzi o silnik 1.9 16v. Bylem juz zdecydowany na 100% ale teraz poważnie się zastanawiam. ...
Ja mam alfe 159 2008r 1.9 jtdm 16v 150 kucy I klapy mi zerwalo przy przebiegu 155000 tysiach z czego glowica bylo robiona na nominal I wymienione zawory dodam ze klapy sie oderwaly od tego ( preta ) na ktorym jeest zamocowany
wyslane listem poleconym![]()
Jeżeli silnik jest w dobrym stanie, samochód ma udokumentowany przebieg (każdy wie jak to wygląda) i jedzie prosto to bierz. Klapy to nie koniec świata, kieruj się ogólnym stanem auta. Każdy silnik ma jakieś swoje bolączki. Jak boisz się z tym jeździć to laweta i do mechanika na pakiet startowy.
Sprawdź stan DPF, EGR, kolektora pod czujnikiem doładowania. Podłącz pod MES czy nie zapisały się jakieś błędy, klap niestety bez rozbierania całego kolektora nie obejrzysz.
Możesz szukać 8v ale uwierz mi, że 150 km dupy nie urywa w takiej budzie a co dopiero 120 km.
Choć ogólnie jakbym drugi raz szukał alfy to chyba skusił bym się na JTS.
Ostatnio edytowane przez vego77 ; 29-12-2016 o 19:24
ja "wyrywałem" klapy przy 145k i myślałem, że mnie trafi, tak mocno się trzymały. Marek_Olsztyn możesz sprawdzić jeszcze korekty, i jak odpala na zimnym i nie jest pospawany z 4 i oglnie wszystko jest OK, to bym się nie przejmował.