Strona 48 z 94 PierwszyPierwszy ... 383940414243444546474849505152535455565758 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 471 do 480 z 936

Temat: usunięcie klap wirowych - wady i zalety

  1. #471
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    02 2016
    Mieszka w
    Lędziny
    Auto
    AR 159 2,4 Q-tronic
    Postów
    121

    Domyślnie

    Jeśli od góry w kolektorze przy mocowaniu klap nie widzisz żadnego zapocenia itp to klapy sa Ok


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  2. #472
    Użytkownik Świeżak Avatar vego77
    Dołączył
    04 2016
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDM 16v
    Postów
    124

    Domyślnie

    W kolektorze poliftowym uszczelniacze już tak nie padają jak w przedlifcie, gdzie właśnie klapy się nie zrywały tylko zdychały uszczelniacze i blokowały się klapy.
    Taka mała podpowiedź: wykręć czujnik doładowania i wsadź paluch/śrubokręt w kolektor. Jeżeli jest błoto (serio błoto, gruby osad bo sama sadza to standard w dieslu) to może padać EGR i klapy też mogą już być w gorszej kondycji.

  3. #473
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marek_Olsztyn Zobacz post
    Panowie planuje zakup alfy. Jest po lifcie z 2008 roku z przebiegiem 130 tys. Aktualny i jedyny właściciel nie robił kolektora. Mówi ze chodzi ok. Jak sprawdzic czy klapy nie urwanie ? Jest jakiś sposób poza wykreceniem ?
    Zależy jeszcze z jakim silnikiem jest auto. Jeśli 5 cylindrowy to o brak klapki nie musisz się martwić. Prędzej o szczelność kolektora i stan głowicy.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  4. #474
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    02 2016
    Mieszka w
    Lędziny
    Auto
    AR 159 2,4 Q-tronic
    Postów
    121

    Domyślnie

    Magil czyli w 2,4 nie ma tego problemu?


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  5. #475
    Użytkownik Świeżak Avatar vego77
    Dołączył
    04 2016
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDM 16v
    Postów
    124

    Domyślnie

    w 2,4 też są klapy, tylko się nie zrywają. Tak jak w 1.9 przed liftem ,,spadają" z listwy i się zacinają.

  6. #476
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    02 2016
    Mieszka w
    Lędziny
    Auto
    AR 159 2,4 Q-tronic
    Postów
    121

    Domyślnie

    Uspokoiłeś mnie dzieki


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  7. #477
    Użytkownik Świeżak Avatar Marek_Olsztyn
    Dołączył
    11 2016
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTDm 16V sportwagon i Omega FL z22xe
    Postów
    149

    Domyślnie

    Chodzi o silnik 1.9 16v. Bylem juz zdecydowany na 100% ale teraz poważnie się zastanawiam. ...

  8. #478
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2016
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 16V 150KM SPORTWAGON
    Postów
    197

    Domyślnie

    Ja mam alfe 159 2008r 1.9 jtdm 16v 150 kucy I klapy mi zerwalo przy przebiegu 155000 tysiach z czego glowica bylo robiona na nominal I wymienione zawory dodam ze klapy sie oderwaly od tego ( preta ) na ktorym jeest zamocowany

    wyslane listem poleconym

  9. #479
    Użytkownik Świeżak Avatar vego77
    Dołączył
    04 2016
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDM 16v
    Postów
    124

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marek_Olsztyn Zobacz post
    Chodzi o silnik 1.9 16v. Bylem juz zdecydowany na 100% ale teraz poważnie się zastanawiam. ...
    Jeżeli silnik jest w dobrym stanie, samochód ma udokumentowany przebieg (każdy wie jak to wygląda) i jedzie prosto to bierz. Klapy to nie koniec świata, kieruj się ogólnym stanem auta. Każdy silnik ma jakieś swoje bolączki. Jak boisz się z tym jeździć to laweta i do mechanika na pakiet startowy.
    Sprawdź stan DPF, EGR, kolektora pod czujnikiem doładowania. Podłącz pod MES czy nie zapisały się jakieś błędy, klap niestety bez rozbierania całego kolektora nie obejrzysz.
    Możesz szukać 8v ale uwierz mi, że 150 km dupy nie urywa w takiej budzie a co dopiero 120 km.
    Choć ogólnie jakbym drugi raz szukał alfy to chyba skusił bym się na JTS.
    Ostatnio edytowane przez vego77 ; 29-12-2016 o 19:24

  10. #480
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Jelenia Góra
    Auto
    159SW 16V 150KM, Mercedes Vito
    Postów
    275

    Domyślnie

    ja "wyrywałem" klapy przy 145k i myślałem, że mnie trafi, tak mocno się trzymały. Marek_Olsztyn możesz sprawdzić jeszcze korekty, i jak odpala na zimnym i nie jest pospawany z 4 i oglnie wszystko jest OK, to bym się nie przejmował.

Podobne wątki

  1. usunięcie klap wirowych
    Utworzone przez marcinsw w dziale Świętokrzyskie
    Odpowiedzi: 57
    Ostatni post / autor: 02-04-2017, 18:24
  2. usunięcie klap wirowych w Poznaniu?
    Utworzone przez qooba w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 22-11-2015, 12:34
  3. [159] Samodzielne usunięcie EGR, DPF i KLAP WIROWYCH
    Utworzone przez Freak w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 16-10-2015, 10:40
  4. [159] Usunięcie klap wirowych Warszawa?
    Utworzone przez AlfRomeo w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-05-2015, 10:33
  5. Usunięcie klap wirowych woj. lubelskie?
    Utworzone przez Cinekk1988 w dziale Lubelskie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-11-2014, 12:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory