Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 50

Temat: Dobry Mechanik ... ile kasuje ?

  1. #31
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    autor tego tematu to chyba nie bardzo orientuje się w mechanice i naprawach auta, stąd taki temat
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 31-12-2016 o 12:05

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  2. #32
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Jest: Skoda Superb 2.0 TDI. Było: 159 SW 1,9 JTD AR 147 1.9 JTD 16V 170 KM 2003 r. Passatto B5 1.8
    Postów
    1,268

    Domyślnie

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	bdb9cf5f21059d1861ee693efe948137_mobile2.jpg
Wyświetleń:	12
Rozmiar:	29.7 KB
ID:	218314

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

  3. #33
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2016
    Auto
    Alfa Romeo Spider
    Postów
    12

    Domyślnie

    Cytat Napisał omen Zobacz post
    kolego Ty nawet nie wiesz o czym ty piszesz..
    uszczelka głowicy to nie byle jaka robota i od tak się tego nie robi bo mi się zachciało.. dodatkowo koszty nie idą w 50zł tylko poniżej 600 ciężko się zmieścić..
    ściąganie miski w TSie to tez nie zawsze robota na godzinę czy dwie... szczególnie, że musiał z nią jechać do tokarza itd itd
    700zł to była dobra cena za wykonane usługi.
    jeśli uszczelkę pod głowicą wymieniasz mając rozebrany rozrząd i zdjętą pokrywę zaworów to masz 10 śrub do odkręcenia i masz do odłączenia czujniki i koniec... wyjęta głowica... dalej już robią specjaliści głowicę... no chyba że TY akurat jesteś takim specem ale po twoim wpisie ciebie o to nie podejrzewam...
    a teraz ... na nowo odkręcanie obudów zdejmowanie pasków znów pokrywę zaworów i dopiero to co miał zrobić od razu... i jak myślisz nie będzie próbował mnie za to skasować drugi raz ?
    do tokarza ja zawoziłem miskę... z głowicą też ja pojadę...
    Po za tymi waszymi wynurzeniami o mojej nie wiedzy na temat...
    ja płacę i ja żądam ... tak trudno zrozumieć ?
    skoro chciałem od razu wymienić tą uszczelkę to przecież bym zapłacił za uszczelkę za planowanie głowicy i wymianę sprężynek czy gumek (jeśli było by to konieczne)
    przynajmniej był bym zadowolony ... wtedy za wyjęcie głowicy dołożył bym mu 100 a teraz zaśpiewa z 400 zł do tego wcześniej wspomniane uszczelka i planowanie głowicy i wyjdzie mi z 1000 a nie 700
    co do alternatora to od początku wiedziałem że huczą łożyska... po odebraniu od mechanika zmierzyłem ile ładuje... 11 v i chociaż prosiłem go żeby go dać do regeneracji to upierał się że jest sprawny
    miał wszystko odkręcone pasek zdjęty wystarczyło odkręcić alternator i dać mi żebym zawiózł do regeneracji...
    chciał za wszelką cenę oszczędzić mi zbędnych wydatków... a wyszło jak zwykle...
    jednak niesmak z całej historii pozostaje...
    może cena dla was jest niska... ale dla mnie jest za wysoka bo muszę za "uszczelnienie" silnika płacić kolejny raz
    Ostatnio edytowane przez Lisek_79 ; 30-12-2016 o 22:32

  4. #34
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lisek_79 Zobacz post
    jeśli uszczelkę pod głowicą wymieniasz mając rozebrany rozrząd i zdjętą pokrywę zaworów to masz 10 śrub do odkręcenia i masz do odłączenia czujniki i koniec... wyjęta głowica... dalej już robią specjaliści głowicę... no chyba że TY akurat jesteś takim specem ale po twoim wpisie ciebie o to nie podejrzewam...
    a teraz ... na nowo odkręcanie obudów zdejmowanie pasków znów pokrywę zaworów i dopiero to co miał zrobić od razu... i jak myślisz nie będzie próbował mnie za to skasować drugi raz ?
    do tokarza ja zawoziłem miskę... z głowicą też ja pojadę...
    Po za tymi waszymi wynurzeniami o mojej nie wiedzy na temat...
    ja płacę i ja żądam ... tak trudno zrozumieć ?
    skoro chciałem od razu wymienić tą uszczelkę to przecież bym zapłacił za uszczelkę za planowanie głowicy i wymianę sprężynek czy gumek (jeśli było by to konieczne)
    przynajmniej był bym zadowolony ... wtedy za wyjęcie głowicy dołożył bym mu 100 a teraz zaśpiewa z 400 zł do tego wcześniej wspomniane uszczelka i planowanie głowicy i wyjdzie mi z 1000 a nie 700
    co do alternatora to od początku wiedziałem że huczą łożyska... po odebraniu od mechanika zmierzyłem ile ładuje... 11 v i chociaż prosiłem go żeby go dać do regeneracji to upierał się że jest sprawny
    miał wszystko odkręcone pasek zdjęty wystarczyło odkręcić alternator i dać mi żebym zawiózł do regeneracji...
    chciał za wszelką cenę oszczędzić mi zbędnych wydatków... a wyszło jak zwykle...
    jednak niesmak z całej historii pozostaje...
    może cena dla was jest niska... ale dla mnie jest za wysoka bo muszę za "uszczelnienie" silnika płacić kolejny raz
    i do kogo te pretensje , albo to kumpel albo mechanik , bales sie wyegzekwowac tego od kumpla twoja wina , remont robil by mechanik ,zrobily co chciales, z kumplem mozesz isc na piwo

  5. #35
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2016
    Auto
    Alfa Romeo Spider
    Postów
    12

    Domyślnie

    no i tu cała kwintesencja problemu... chciałem dać zarobić koledze... i mam nauczkę.
    do tego wyszedłem z założenia że ja nie jestem mechanikiem a on jest no i pewnie dlatego ma rację... no i tu się myliłem ... mechanikiem może jest ale okazało się za dużo robi na oko... nie upewniając się że na pewno ma rację.
    i czy był to kolega czy obcy mechanik każdemu dał bym się przekonać... w końcu poszedłem do specjalisty...
    Ostatnio edytowane przez Lisek_79 ; 30-12-2016 o 22:57

  6. #36
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lisek_79 Zobacz post
    jeśli uszczelkę pod głowicą wymieniasz mając rozebrany rozrząd i zdjętą pokrywę zaworów to masz 10 śrub do odkręcenia i masz do odłączenia czujniki i koniec... wyjęta głowica... dalej już robią specjaliści głowicę... no chyba że TY akurat jesteś takim specem ale po twoim wpisie ciebie o to nie podejrzewam...
    a teraz ... na nowo odkręcanie obudów zdejmowanie pasków znów pokrywę zaworów i dopiero to co miał zrobić od razu... i jak myślisz nie będzie próbował mnie za to skasować drugi raz ?
    Ciekawe zagadnienie bo ja się nigdy nie spotkałem żeby rozebrany rozrząd i zdjeta pokrywa zaworów miała wpływ na CENĘ wymiany uszczelki pod głowicą, i podkreslam nigdy się z taką wyceną nie spotkałem.

    Dalej nie wiem po co niby uszczelka pod głowicą miała być wymieniona skoro jest cała.
    Alternator mozna wyjąć teraz i go zregenerować i to też nie ma wpływu na cenę bo to itak podniesie koszt całości naprawy teraz czy byłoby to wykonane wcześniej
    Czasowo to tak, stracisz na tym ale w pieniądzach jest to samo

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  7. #37
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Kolega jest z małego miasta i nie musi sponsorować mechaników mających kredyty na mieszkania za 6 tyś zł/m2.
    Kompleksowe naprawy powinny być kompleksowo tańsze niż usuwane oddzielnie. Choćby dlatego że sporo rzeczy już pozdejmowane.
    Gdyby zsumować indywidualnie te problemy to może i dobra cena, ale razem już nie.
    No i jeszcze status gospodarczy kolegi mechanika.
    Dla mnie te usterki da się ogarnąć w jeden dzień roboczy, nieważne że z przerwami ale w jeden dzień fizycznej pracy. Jak obrońcy mechanika (a może jest piekarzem i ma garaż) chcą komuś z szarej strefy gospodarczej pchać z uśmiechem 14 tyś zł miesięcznie w kieszeń bez nawet paragonu to nie mam pytań.
    Wolę znaleźć mniej pazernego "kolegę".
    Ja doskonale rozumiem skąd żal, błędem największym było niedogadanie tych spraw wcześniej. I niestety wyszło że z kolegami to często tylko na piwo.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  8. #38
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał slavol Zobacz post
    Kompleksowe naprawy powinny być kompleksowo tańsze niż usuwane oddzielnie. Choćby dlatego że sporo rzeczy już pozdejmowane.
    Tak,proszę o przykłady takiej wyceny

    Wymiana tarcz i klocków hamulcowych razem i osobno ciekawe jak to jest liczone
    Cytat Napisał slavol Zobacz post
    No i jeszcze status gospodarczy kolegi mechanika.
    Jak widać ma to wpływ na cenę a to podstawowy czynnik zachęcający do oddania auta do naprawy. Obcy mechanik zakładam wymieniłby wszystko co chce klient, skasował pieniążki i wystawił paragon i byłby pan zadowolony
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 31-12-2016 o 12:52

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  9. #39
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Tak,proszę o przykłady takiej wyceny
    Podkreślam po raz enty, mieszkam i funkcjonuje w małym mieście, tak jak autor tematu. Rady mieszkańca Warszawy na niewiele mu się zdadzą, Ty przy tej cenie może dasz napiwek, jak będę psioczył.
    Co do cen to normalną praktyką jest sporo niższa cena przy dużym zakresie prac. Mój kolega mechanik, przez duże M wymienia olej za 20-40 zł.
    Niech będzie 30, dochodzi wymiana w skrzyni, osobno też 30. Schodzi do kanału podstawia pojemnik odkręca 2 korki, zlewa, skręca i nalewa. Bierze 40 bo roboty więcej na 5 min. To norma w małym mieście i przyzwoitym warsztacie.
    W Warszawie pewnie 50+50 a do zapłaty 100? może więcej?
    O realia mi chodzi, które niewielu bierze pod uwagę.
    Przy zarobkach 1600-2000 zł wkładanie 14 tyś "koledze" jest nieprzyzwoite. Można i trzeba szukać taniej. I na pewno się da. U mnie się da to i gdzie indziej się da. (w małym mieście) podkreślam.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  10. #40
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał slavol Zobacz post
    Mój kolega mechanik, przez duże M wymienia olej za 20-40 zł.
    Przykład z sufitu u nas wymiana gratis
    Wspomniany kolega mechanik pewnie miał narzędzia, prąd, blokady rozrządu i inne rzeczy za darmo to pewnie powinien jeszcze dopłacić klientowi że dotykał auto. Nie wierzę że w mniejszych miastach ceny drastycznie różnią się od cen wielkomiejskich

    Moim zdaniem cena OK i nic nie popsuł. owszem można się czepnąć że nie wymienił UPG (tylko po co) i alternatora nie zregenerował co jeszcze podbiło by cenę usługi.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał slavol Zobacz post
    Przy zarobkach 1600-2000 zł wkładanie 14 tyś "koledze" jest nieprzyzwoite.
    to on zapłacił 700zł czy 14 tyś bo już nie wiem o co chodzi?

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

Podobne wątki

  1. Dobry mechanik od alf
    Utworzone przez tajskii w dziale Pomorskie
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 05-03-2016, 13:29
  2. Dobry mechanik
    Utworzone przez Romeo_Alfa w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 02-10-2015, 12:19
  3. Dobry mechanik
    Utworzone przez kamal w dziale Małopolskie
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 14-06-2013, 18:34
  4. Dobry mechanik
    Utworzone przez daber1988156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 15-07-2011, 16:58
  5. Dobry mechanik
    Utworzone przez Marek w dziale Śląskie
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 15-10-2010, 10:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory