Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 18 z 18

Temat: Hałas na rezerwie i temp silnika przy -20C

  1. #11
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    mazowieckie
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDM 150 KM 2008r. i Giulietta 1.4 120KM 2015r. Była Alfa Romeo 156 SW 2002
    Postów
    523

    Domyślnie

    Kiedyś czytałem, że silnik JTD jest w stanie "generować dodatkowe" ciepło (na skuteczne ogrzanie kabiny) powyżej 2000 obr/min, a wynika to ze sprawności diesla. Dlatego, też jazda przy większych mrozach z niskimi obrotami powoduje długie grzanie silnika, a tym samym i kabiny. Dlatego przy niskich temperaturach moim zdaniem, po wstępnym rozgrzaniu silnika należy jeździć na wyższych obrotach. Silnik będzie pracował w korzystniejszych warunkach, szybciej się nagrzeje, nie będzie się wychładzał, spadnie ryzyko zamarznięcia odmy itp.

  2. #12
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,606

    Domyślnie

    Cytat Napisał karmal Zobacz post
    Przy takich temperaturach i spokojnej autostradowej jezdzie mozesz właśnie dopiero po 30km dojsc do 90stopni.

    Sprawnosc termostatu pokazuje, ze jak złapie to 90 to nie puści podczas jazdy. Jedyny wyjątek, to jak masz -20stopni zatrzymasz sie, wezmiesz ogrzewanie na full i wtedy może spadnąć. Inaczej ma trzymać.
    jeszcze jest druga jeszcze bardziej wychładzająca sytuacja - zjeżdżasz z długiej górki (parę km) hamując lekko silnikiem (np jedziesz za innymi samochodami i nie da się wyprzedzić - wtedy jeszcze przepływ powietrza dodatkowo wychładza silnik) a dodatkowo grzejesz - w Bielsku to standard (np droga Krakowska do Bielska) - nawet TBi zeszłej zimy zdążyła mi dojść do ok 80C a jak zacząłem zjeżeżać to temperatura spadła do 60st; no to wymieniłem termostat, znów przyszły podobne mrozy i dokładnie to samo. A nie było wtedy -18C może z -13? W dieslu to bardziej widoczne.
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kamal
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    475

    Domyślnie

    Wczoraj i dzisiaj pokonałem taki sam dystans 2 x 40km z czego 30km autostradą (120-160km/h), pomiędzy trasą powrotną samochód stał 5godzin.
    Rano wczoraj przy -23 i dzisiaj przy -21 samochód nie złapał 90stopni - nawiew ustawiony na 4-5kreski.
    W trasie powrotnej bez problemu temp 90stopni wczoraj -12 oraz -8 dzisiaj.
    Reasumując jeśli jest -20 to ciężko nawet przy dystansie 40km i sprawnym termostacie złapać optymalną temperaturę.

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Kalety
    Auto
    Alfa Romeo 159 Sport Plus 2.0 JTDm 170 km - 2011 r
    Postów
    70

    Domyślnie

    Sorry ze podepnę się pod temat, ale myślę że historia warta przytoczenia,

    Bella 2.0 JTDm postała dwa dni przy -25 do -30 nawet (Śląsk)....biore ją na przejazdzke, z trudem ale odpala i jedziemy sobie....po 2-3 km są światła, staje, nagle chce ruszyć, jeb jeb jeb, wszystko staje, kontrolki, check itd. Próbuje odpalać, nie daje rady, drugi raz odpala - obroty w górę, i gaśne....z cudem za 3 razem dajemy rade ujechać kilometr, znowu gaśnie.....potem zjeżdzam na bok, daje odpocząć i jedziemy dalej....temu wszystkiemu zaczał towarzyszyć dziwny dzwięk, pisk z tyłu auta, a nie było to zawieszenie....ale jak sie okazało prawdopodbnie parafina wytrąciła się z ON i takie historie....jest to możliwe że z baku taki dziwny dźwięk ? Zalałem go na shellu do pełna i wszystko znikło, dzwięk też. Dodam że tankowałem wyjątkowo nie na BP i miałem do połowy baku ON z poprzedniego tygodnia.

    Inna kwestia, dziś przejechalem 40 km, i dobiło do 90 stopnii po ok. 15-20 km, ale potem po zjazdach z górki, czy krótkim postoju temp. spadała do 70-80....czy tak ma być czy mam sie martwić?

    Sorry za długą historie, ku przestrodze, teraz jeszcze kupuje jakiś depresator z LM.

    Pozdro i szrokości Panownie

  5. #15
    Użytkownik Znawca Avatar wiedzmaak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD M-Jet 16V------------------------ Alfa Romeo 159 2.0 JTDm 170 km
    Postów
    1,735

    Domyślnie

    Cytat Napisał Predator92 Zobacz post
    Sorry ze podepnę się pod temat, ale myślę że historia warta przytoczenia,

    Bella 2.0 JTDm postała dwa dni przy -25 do -30 nawet (Śląsk)....biore ją na przejazdzke, z trudem ale odpala i jedziemy sobie....po 2-3 km są światła, staje, nagle chce ruszyć, jeb jeb jeb, wszystko staje, kontrolki, check itd. Próbuje odpalać, nie daje rady, drugi raz odpala - obroty w górę, i gaśne....z cudem za 3 razem dajemy rade ujechać kilometr, znowu gaśnie.....potem zjeżdzam na bok, daje odpocząć i jedziemy dalej....temu wszystkiemu zaczał towarzyszyć dziwny dzwięk, pisk z tyłu auta, a nie było to zawieszenie....ale jak sie okazało prawdopodbnie parafina wytrąciła się z ON i takie historie....jest to możliwe że z baku taki dziwny dźwięk ? Zalałem go na shellu do pełna i wszystko znikło, dzwięk też. Dodam że tankowałem wyjątkowo nie na BP i miałem do połowy baku ON z poprzedniego tygodnia.

    Inna kwestia, dziś przejechalem 40 km, i dobiło do 90 stopnii po ok. 15-20 km, ale potem po zjazdach z górki, czy krótkim postoju temp. spadała do 70-80....czy tak ma być czy mam sie martwić?

    Sorry za długą historie, ku przestrodze, teraz jeszcze kupuje jakiś depresator z LM.

    Pozdro i szrokości Panownie
    Halasowala pompa która jest w baku. Miałem wczoraj prawie identyczna przygodę, z tym ze u mnie pompa długo jeszcze wyła.

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Kalety
    Auto
    Alfa Romeo 159 Sport Plus 2.0 JTDm 170 km - 2011 r
    Postów
    70

    Domyślnie

    Powiem szczerze,....bardzo uczulony jestem na zły stan auta, a te dzwięki, gaszenie się auta mówie...kur** laweta i otomoto

    Mam nadzieje ze takie coś nie miało złego wypływu na cokolwiek w aucie....martwi mnie tylko ta temperatura

  7. #17
    Użytkownik Znawca Avatar wiedzmaak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD M-Jet 16V------------------------ Alfa Romeo 159 2.0 JTDm 170 km
    Postów
    1,735

    Domyślnie

    Cytat Napisał Predator92 Zobacz post
    Powiem szczerze,....bardzo uczulony jestem na zły stan auta, a te dzwięki, gaszenie się auta mówie...kur** laweta i otomoto

    Mam nadzieje ze takie coś nie miało złego wypływu na cokolwiek w aucie....martwi mnie tylko ta temperatura
    Jak używałes ciepłego nawiewu, a napewno tak było miała prawo spaść.

  8. #18
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,606

    Domyślnie

    zgoda, przy ciepłym nawiewie i jeździe z górki hamując silnikiem miała prawo spaść, choć moze też sprawę pogarszać np termostat który trochę przepuszcza. termostat łatwo sprawdzić - rozgrzać auto tak do prawie 90st (powiedzmy wskazówka na ~87C (co w rzeczywistości jest mierzoną jakąś 80st), zjechać na bok, nie gasić silnika (i tak do 90 nie dobije), otworzyć maskę i pomacać węże do chłodnicy - jeśli będą robić się ciepłe to termostat przepuszcza, jeśli lodowate to jest OK.
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

Podobne wątki

  1. Hałas przy skręcie
    Utworzone przez dawid221 w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 11-06-2016, 22:34
  2. [2.0 JTS] Hałas przy gaszeniu auta
    Utworzone przez Strzalka w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-09-2015, 21:33
  3. Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 12-02-2012, 15:23
  4. hałas przy skręcaniu
    Utworzone przez areyoufine w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 27-02-2010, 01:00
  5. [156] temp cieczy chłodzącej a temp rzeczywista silnika
    Utworzone przez b.pawelek w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 31-05-2008, 17:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory