Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 25

Temat: Alfa 166 spadek temperatury w trasie

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2017
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 '98
    Postów
    8

    Domyślnie Alfa 166 spadek temperatury w trasie

    Witam. W mojej alfie 3.0 v6 podczas jazdy temp. spada do 50 stopni, na postoju trzyma 90. Dodam, że ciepłe powietrze ma zapach płynu chłodniczego. Czy to może być tylko nagrzewnica, czy jeszcze termostat do tego?

  2. #2
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Jedno i drugie. To że marzniesz to mało istotne. Ale cieknąca nagrzewnica zrobi Ci większe spustoszenie w elektronice jak szybko tego nie wyeliminujesz.

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2016
    Auto
    AR 166 2.4JTD
    Postów
    41

    Domyślnie

    Z doświadczenia wiem że to termostat . Jest on otwarty i podczas jazdy chłodzi płyn w całym układzie a nie tylko w chłodnicy.

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    07 2016
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD 1999
    Postów
    108

    Domyślnie

    Ja mam odwrotną sytuację tzn. w trasie temp. rośnie a przy spokojnej jeździe na niskich biegach np. miasto czy na postoju spada. Teraz przy tych mrozach to masakra max 60 stopni osiąga. Zamówiłem już termostat i mam nadzieję że to będzie to.

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2016
    Auto
    mercedes 300 SE, Fiat MW 2,0 20v
    Postów
    274

    Domyślnie

    Cytat Napisał nakano Zobacz post
    Ja mam odwrotną sytuację
    Ty masz diesla. Te silniki wolniej się nagrzewają, a na wolnych obrotach (postój) przy włączonym ogrzewaniu temperatura może nawet spadać (zwłaszcza w takie mrozy).
    specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  6. #6
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Termostat łatwo sprawdzić. Chłodnica powinna zrobić się ciepła dopiero ciut przed 90 stopni. Jezeli tak jest to git, jeżeli zagrzewa się szybciej to termostat bankowo przepuszcza. Ale jak wali płynem chłodniczym to nie ma to zupełnie związku z nagrzewaniem silnika ale może zalać elektronikę na tunelu (airbag, sterownik skrzyni, skrzynkę przekaźnikową).

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    07 2016
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD 1999
    Postów
    108

    Domyślnie

    Cytat Napisał hak64 Zobacz post
    Ty masz diesla.
    Tak wiem o tym Diesel czy benzyna zasada działania jak i zadanie termostatu jest taka sama.

    Moja chłodnica nagrzewa się równo z silnikiem czyli termostat jest cały czas otwarty. Dziwne mi tylko było dlaczego przy dużych prędkościach np. 120 na 6 biegu kiedy mocno dmuch na chłodnicę temp. rośnie a w korku maleje.

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2016
    Auto
    mercedes 300 SE, Fiat MW 2,0 20v
    Postów
    274

    Domyślnie

    Cytat Napisał nakano Zobacz post
    Tak wiem o tym Diesel czy benzyna zasada działania jak i zadanie termostatu jest taka sama.
    Owszem, jeśli chodzi o termostat. Natomiast jeśli w tym dieslu po odpaleniu silnika włączysz ogrzewanie na max i do tego na max nadmuch, to przy tych temperaturach możesz nie doczekać osiągnięcia normalnej dla silnika temperatury pracy. Dopiero pod obciążeniem, kiedy silnik dostaje większą dawkę paliwa temperatura będzie wzrastać. Dlatego u Ciebie w trakcie jazdy temperatura rośnie, a w benzyniaku spada.
    specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  9. #9
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał hak64 Zobacz post
    Dlatego u Ciebie w trakcie jazdy temperatura rośnie, a w benzyniaku spada.
    Chyba na odwrót. Benzyniak zagrzeje się z łatwością bawet na wolnych obrotach. Diesel nie.

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2016
    Auto
    mercedes 300 SE, Fiat MW 2,0 20v
    Postów
    274

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Chyba na odwrót.
    A właśnie że nie. Benzyniak szybciej zagrzeje się na postoju, ale podczas jazdy temperatura będzie spadać (przy otwartym termostacie). Natomiast diesla trudno zagrzać na postoju, bo ma bardzo wydajny układ chodzenia. Za to w trakcie jazdy zwiększona dawka paliwa powoduje że się nagrzewa.
    specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

Podobne wątki

  1. ALFA 156 1.9 JTD chwilowy spadek mocy
    Utworzone przez bezel_ek w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 29-03-2017, 22:23
  2. Spadek mocy Alfa 147 1.6 120km
    Utworzone przez bejo911 w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 30-07-2016, 12:10
  3. Alfa 147 1.6 TS spadek v-max
    Utworzone przez jakubdebowski95 w dziale 147
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post / autor: 21-05-2014, 16:46
  4. alfa 156 spore spalanie w trasie
    Utworzone przez rastamanjah w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 21-03-2012, 00:38
  5. Okaz na trasie Radom - Kraków - "Piękna Alfa" - 02.07.2011r.
    Utworzone przez ExO w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 10-07-2011, 14:11

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory