Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 32

Temat: AR 159 2.0 JTDM 170 KM - Check Engine - P2563

  1. #11
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Kolego nie twórz mitów. Moduł ma dodatkową taką wlasnie funkcję co by użytkownik zatrzymując się widział że filtr się wypala więc informuje byś nie gasił motoru. Wypalanie przebiegnie poprawnie nawet jeśli byś stał cały czas na postoju na wolnych obrotach. Czytając różne takie "ciekawostki" można zrozumieć producenta czemu takich informacji nie podaje fabrycznie. Jednak im mniej użytkownik wie tym lepiej...

    Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Klonek
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    159 2.0 JTDm
    Postów
    888

    Domyślnie

    Mam podobne doświadczenie jak kolega szaq.

    Też mam moduł w wersji PRO, stąd wiem kiedy DPF się wypala.
    Kilka razy wypalał mi się w trasie i problemu nie było.
    Ostatnio jednak wypalanie wypadło w mieście, silnik jeszcze nie był zagrzany, a temperatura zewnątrzna była ~0 stopni.
    Stałem na światłach, wypalanie się zaczęło i pierwszy raz zaświeciła mi się kontrolka od DPF w lewym dolnym rogu.

    Auto zachowywało się dziwnie, bo telepało budą momentami, były dziwne dźwięki i lekkie falowanie obrotów.
    Jak dodałem gazu to telepanie zniknęło i wypalanie było OK. Po dojechaniu do świateł było znowu to samo...
    Wygląda więc, że na jałowych obrotach mój egzemplarz sobie średnio radzi...

    Moduł DPF nie ma z tym nic wspólnego.

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    tbg
    Auto
    AR 156 1.9 JTDm AR 146 1.7 16v boXer
    Postów
    293

    Domyślnie

    Cytat Napisał olo_84 Zobacz post
    Kolego nie twórz mitów. Moduł ma dodatkową taką wlasnie funkcję co by użytkownik zatrzymując się widział że filtr się wypala więc informuje byś nie gasił motoru. Wypalanie przebiegnie poprawnie nawet jeśli byś stał cały czas na postoju na wolnych obrotach. Czytając różne takie "ciekawostki" można zrozumieć producenta czemu takich informacji nie podaje fabrycznie. Jednak im mniej użytkownik wie tym lepiej...

    Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
    Nie wiem czy Ty wlasnie nie tworzysz mitu o module. To wydaje mi sie wyjasni kolega ktory ten modul zrobil. Modul wg tego co ja wiem takiej funkcji nie posiada i informuje na tym duzym ekraniku tekstowo o rozpoczeciu wypalania a pozniej zostawia zakladke z dpf.

    Tu masz ikonke dpf ktora sie zaswieca jesli wypalanie nie przebiega jak powinno. W moim przypadku po wzroscie obtotow ilonka zanika

  4. #14
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Wypnij moduł i sprawdź czy przy wypalaniu nadal będziesz miał kontrolke

    Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  5. #15
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    No chyba że masz po fl to filtr jest innej generacji i należy niezwłocznie dolać płynu, gdyż jest obawa jego przegrzania

    ::Sarkazm::

    Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez olo_84 ; 09-01-2017 o 06:30
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    tbg
    Auto
    AR 156 1.9 JTDm AR 146 1.7 16v boXer
    Postów
    293

    Domyślnie

    Cytat Napisał olo_84 Zobacz post
    Wypnij moduł i sprawdź czy przy wypalaniu nadal będziesz miał kontrolke

    Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
    wypne i sprawdze ale mysle, ze wczesniej odpowie maly_777.

    Mam auto przed fl.
    Jaki bylby sens pojawiania sie ikonki na postoju na wolnych obrotach i to wymuszone przez modul?(zakladajac ze to modul ja wymusza) masz modul ?wiesz jak on dziala ?
    Ostatnio edytowane przez szaq ; 08-01-2017 o 16:45

  7. #17
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    07 2015
    Mieszka w
    Kartuzy
    Auto
    159 sw 1.9jtdm qtronic ti
    Postów
    101

    Domyślnie

    Cytat Napisał szaq Zobacz post
    wypne i sprawdze ale mysle, ze wczesniej odpowie maly_777.

    Mam auto przed fl.
    Jaki bylby sens pojawiania sie ikonki na postoju na wolnych obrotach i to wymuszone przez modul?(zakladajac ze to modul ja wymusza) masz modul ?wiesz jak on dziala ?
    Moduł wymusza zapalenie kontrolki. Żeby jeszcze bardziej ostrzec przed zgaszeniem silnika. To nie są żadne czary mary od ecu. Filtr da radę zregenerować się w korku/na postoju ale nie do tylu procent co w trasie. W trasie po wypalaniu miałem 16-20% zapchania a jak większość wypalania była na postoju to około 40.

  8. #18
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał szaq Zobacz post
    Pewny jestes ze bezproblemowo ? jak sie stoi na postoju z wolnymi obrotami to komputer zglasza wypalanie dpf - pojawia sie ikonka dpf na wyswietlaczu. Trzeba wtedy podniesc obroty aby zniknela. Dlatego lepiej robic to podczas jazdy - raz ze masz wyzsze obroty dwa ze masz dodatkowe chlodzenie oplywu powietrza.
    Proces wypalania nie powoduje konieczności podnoszenia obrotów, ważne aby w czasie wypalania nie zgasić silnika. "kila razy" już wypalałem na postoju i jakoś działa.

  9. #19
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Butch
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 159 SW 1.75 tbi, AR MiTo 1.4 TB 155 KM
    Postów
    738

    Domyślnie

    w silniku 2.0 żadna kontrolka przy wypalaniu DPF się nigdy nie pojawia - jedyne objawy to podniesione obroty na biegu jałowym, szybko opadająca wskazówka turbo do zera, zwiększone spalanie i buczenie wydechu. Koniec kropka. Podczas jazdy miejskiej, stojąc w korku też się DPF wypal, fakt, czasami gdy silnik jest nie do końca rozgrzany zdarza się falowanie obrotów i trzęsienie budą ale filtr się wypali.

  10. #20
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Klonek
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    159 2.0 JTDm
    Postów
    888

    Domyślnie

    Cytat Napisał Butch Zobacz post
    w silniku 2.0 żadna kontrolka przy wypalaniu DPF się nigdy nie pojawia
    Dziś filtr mi się wypalał i kontrolka była...

Podobne wątki

  1. [159] 2.4 JTDm - podczas jazdy zapalił się 'Check engine' i silnik zgasł
    Utworzone przez Maxx w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post / autor: 21-05-2017, 19:01
  2. [159] TBi. Check engine. Have engine checked x3 w czasie jazdy.
    Utworzone przez _Mariusz_ w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25-02-2016, 18:33
  3. [159] Przepływomierz awaria,Check engine na wyświetlaczu 1.9 Jtdm 150km
    Utworzone przez wikos159 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-02-2016, 16:59
  4. [159] 1.9 JTDm Have engine check - błąd na komuterze: czujnik położenia wału korbowego
    Utworzone przez pastipiter w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 07-11-2014, 19:04
  5. CHECK ENGINE po regenercji wtrysków JTDM
    Utworzone przez aschrob w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-04-2012, 13:39

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory