Strona 6 z 12 PierwszyPierwszy 123456789101112 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 113

Temat: Jaki silnik wybrać

  1. #51
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    U mnie nie ma znaczenia jednak kół nie ważyłem (oba komplety niefabryczne) ale mam 235/40R19 latem i w trasie średnio 7,2-7,5. Zimą na 225/50R17 8l i inaczej być nie chce. Zanim kupiłem 19" przelatałem 4 miechy latem na 17" i nie było absolutnie żadnej znaczącej różnicy.

  2. #52
    Moderator Znawca Avatar bobby
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Franny 159 2.4 JTDm 06'
    Postów
    1,228

    Domyślnie

    Kandydat do Nobla z fizyki A mnie wysyłają do Królewskiej Szwedzkiej Akademii Nauk xD xD xD

    Wysoki współczynnik tarcia musiał być na oponach tych 17" albo licznik przekłamuje przez inny rozmiar całego koła.

  3. #53
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Weź pod uwagę, ze niefabryczna felga 19" może być lżejsza niż fabryczna 17" które do najlżejszych nie należą no ale taki dr. fizyki powinien to wiedzieć ;] Z mojej strony EOT wszystkim emerytom pozostaje życzyć osiągnięcia magicznej liczby "pińć na sto" jak w tdikach. Szkoda, że na brembo nie idzie wcisnąć 15"... chociaż jak by tak 4 dojazdówki założyć? Z litr by się urwało ;]

  4. #54
    Moderator Znawca Avatar bobby
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Franny 159 2.4 JTDm 06'
    Postów
    1,228

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pływak Zobacz post
    Weź pod uwagę, ze niefabryczna felga 19" może być lżejsza niż fabryczna 17" które do najlżejszych nie należą no ale taki dr. fizyki powinien to wiedzieć ;] Z mojej strony EOT wszystkim emerytom pozostaje życzyć osiągnięcia magicznej liczby "pińć na sto" jak w tdikach. Szkoda, że na brembo nie idzie wcisnąć 15"... chociaż jak by tak 4 dojazdówki założyć? Z litr by się urwało ;]

    Jak ktoś jeździ z głową to ekonomiczna jazda nie oznacza jazdy powolnej. O masie felg napisałem dwa posty wcześniej, czytaj moje posty dokładnie, albo po dwa razy.
    Chcesz to próbuj. Ja mam fabryczne 17" dobre (nie chińskie) opony i jakoś relatywnie mało mi pali. Choć nie jest to żaden szczyt ekonomii. Myślę, że każdym współczesnym dieslem z przedziału 2.2-2.5 litra pojemności da się zrobić 6l/100km w trasie, jeszcze raz cytuję: "zgodnie z przepisami", o ile tylko auto jest sprawne.

    Domyślam się, że dusisz gaz w systemie 0-1, podjeżdżasz pod zderzak auta przed Tobą, żeby wyhamować i po chwili znów się rozpędzić i td... to wszystko podnosi zużycie paliwa. Jazda z głową i można mało palić. A jak ktoś chce się bawić to w mieście spali 15 a za miastem 10. Tyle.


    BTW.
    mgr, dr - to się pisze bez kropki humanisto

  5. #55
    Użytkownik Świeżak Avatar Drimacus
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Małopolskie
    Auto
    Brera 2.4
    Postów
    171

    Domyślnie

    Jak najbardziej da się zrobić 6. Ja akurat w Brerce na 100km minimum zeszłem do 6,4. Robiąc trase 1400km Polska>Włochy przeważnie mam 6,9 do max 7,3. Co najlepsze to nie wiem czemu ale na zimówkach mam mniejsze spalanie niż na letnich co jest dziwne. Nie wiem czy taką różnice robi felga 18>19 i gumy ciut szersze na 19.

  6. #56
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Częstochowa - okolice
    Auto
    AR 159 SW 2,4 JTDm 2006, AR GTV 1,8 TS 1999
    Postów
    66

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer Zobacz post
    Napisał Pływak


    Co mają felgi do spalania skoro średnica koło jak i szerokość są porównywalne baaa opory toczenia na większej feldze są mniejsze. Latem jeżdżę na 19" zima na 17". Na 17 pali 8l, na 19 pali 7 z lekkim hakiem ale to ma związek z temperaturą, a nie felgami dlatego cytując klasyka "skończ waść, wstydu oszczędź!"

    Napisał Belfer
    Akurat koło ma duże znaczenie. U mnie na zimowych 225/50/17 miałem około 0,5-0,7 litra mniejsze spalanie niż na 235/45/18. Waga koła (prawie 2 kg różnicy), szerokość i rozłożenie masy robią różnicę.

    U mnie podobnie jak u kol. Belfra - na 18-tkach ok. 0.5l więcej. No ale to opony letnie a może latem jeżdżę trochę szybciej. Moje 2,4l po dwóch latach jeżdżenia średnio zużywa 8,5l/100km. Typowo codziennie 15km do pracy - większość trasa bez korków oraz z pracy te same 15 km ale już jak po mieście. No i ok. raz w miesiącu dłuższa trasa. W średnią poniżej 7l/100 nie uwierzę! Pozdrawiam.

  7. #57
    Moderator Znawca Avatar bobby
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Franny 159 2.4 JTDm 06'
    Postów
    1,228

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pingwin Zobacz post
    W średnią poniżej 7l/100 nie uwierzę! Pozdrawiam.
    Ja też nie - W ŚREDNIĄ, jeśli ktoś choć 15% drogi jeździ w mieście. Na wypadzie wakacyjnym to nic niezwykłego. Ja cały czas piszę o 6l/100km na trasie przy jeździe zgodnie z przepisami

  8. #58
    Użytkownik Świeżak Avatar vego77
    Dołączył
    04 2016
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDM 16v
    Postów
    124

    Domyślnie

    Jak małe dzieci, moja Pali tyle a moja tyle to w takim razie twoja nie może jednak tyle. Mi w średnią 6 też ciężko uwierzyć ale skoro tak twierdzi to niech mu będzie, on jeździ i tankuję. Moje 1.9 16v bez dpf, egr i klap żeby wzięło 6 na trasie to muszę jechać jak emeryt ale po co ? Ojca primera 1.9 dci waży też 1550 kg i średnio bierze 0,5-1 lit mniej. JTDM nie jest mistrzem oszczędności i tyle. Zresztą chyba nikt nie kupuję Alfy po to żeby co 5 km sprawdzać średnie spalanie. Ogólnie do małych przebiegów bierz benzynę, ja kupiłem diesla bo się ,,trafił" i mam drugie małe gówno ( fabia 2) na miasto. Jazda wiecznie niedogrzanym dieslem po 3-4 km to tragedia, pali jak smok wtedy (9 litrów w mieście to nie jest jakieś wyzwanie) i ciągle zimno w środku w zimę.

  9. #59
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2016
    Auto
    AUDI A6 3.0 TDI
    Postów
    109

    Domyślnie

    Nikt nawet nie zapytał o budżet jakim kolega dysponuje, może to pytanie już by dało konkretną odpowiedz. Z kolei zamiast doradzić coś sensownego to powstał konkurs na najlepszy silnik w 159. Każda z propozycji ma jakieś swoje wady i zalety, nie ma samochodów oszczędnych i super szybkich. Ktoś jak lubi benzynę to wiadomo dla niego nie ma lepszych silników, inny może to samo powiedzieć o dieslu. Jak ktoś chce jeździć oszczędnie to niech kupi sobie fiata pande z gazem i do tego 159 3.2 na weekendy, może to jest lepsze rozwiązanie. Jak masz dużo kasy na benzynę to kupuj tbi, w najgorszym wypadku możesz się załapać na autobus . Mi osobiście jak tbi miałby palić 15/100 przy skrajnych warunkach to wybrałbym jakieś inne auto z V8, ale to tylko moja opinia.

  10. #60
    Użytkownik Świeżak Avatar alfa156gta
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Przemyśl
    Auto
    była alfa156 1.8 TS 1999r jest 156 2,0JTS 2002r ,159 2,4jtdm SW TI.
    Postów
    44

    Domyślnie

    A mój 2.4 wypali wszystko co mu wleję do zbiornika.Ot taka to prawda.I nie trzeba tu być doktorem fizyki ze Sztokholmu.

Podobne wątki

  1. [146] Jaki wybrać silnik?
    Utworzone przez KrisII w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 03-03-2016, 03:28
  2. [159] Jaki silnik wybrać ?
    Utworzone przez kasiabzz w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 06-01-2016, 17:26
  3. Jaki silnik wybrać 1.9 JTD czy 2.0 JTS ?? :-)
    Utworzone przez bodziak_spiz w dziale GT
    Odpowiedzi: 42
    Ostatni post / autor: 08-06-2012, 14:01
  4. Jaki silnik 156 wybrać??
    Utworzone przez rebel w dziale 156
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 19-05-2012, 15:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory