Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 44

Temat: wady i zalety obłozenia wydechu matami termicznymi

  1. #31
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Odgrzewając kotleta: http://www.zph-colmet.com/product/ta...inokrzemianowa
    To jest taśma którą wszyscy sprzedają jako "tjuningową" za 2 razy większą kasę. Przetestowałem ją, po porządnym rozgrzaniu można spokojnie trzymać kolektor gołą ręką. Właśnie zamówiłem i owijam bo dwururka niepotrzebnie grzeje olej w misce.

  2. #32
    Użytkownik Świeżak Avatar Gregi
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Rzeszów / Kraków
    Auto
    AR Giulietta Veloce 1.4 MA 150 KM + AR GT 3.2 V6 Busso + Abarth 595 Pista
    Postów
    63

    Domyślnie

    Odświeżam temat. Czy w przypadku 3.2 V6 Busso i kolektorów bez katalizatorów wstępnych warto je przed montażem owinąć taśmą termiczną dla dodatkowego obniżenia temperatury w komorze silnika? Jak jest z trwałością samej taśmy dobrej jakości? Czy z upływem czasu taka taśma nie kruszeje?

    Czy owinięcie taśmą może się wiązać z większym prawdopodobieństwem pęknięcia kolektora na skutek jego pracy w wyższej temperaturze i mniejszym wypromieniowywaniu ciepła? Jeśli się zdecyduję to taśma zostanie zabezpieczona dodatkowo farbą Thermo-Tec High-Heat.

  3. #33
    Moderator Znawca Avatar Teddy84
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    156 2.0 Turbo/Giulietta 1.4TCT MY'16
    Postów
    1,284

    Domyślnie

    Od samej taśmy nic się nie stanie - problemem pękania jest wtedy jak się coś ogrzeje a potem szybko schłodzi. Temperatura średnia pójdzie w góre bo to oczywiste ale bez szans żebyś w seryjnym wozie nie doładowanym miał problem z temperaturą wydechu.
    Trwałość tasmy - jak jej niczym nie szarpniesz to leży na wydechu nie pęka nie zsuwa się etc. Taka zaciągnieta taśma czasami sie w tymi miejscu pruję. Sama farba to dobry pomysł bo trochę chroni przed siąknięciem wody przez bandaż ale nie eliminuje tego problemu do końca- kilkukrotnie tu powtarzałem że trzeba sie przyzwyczaić do tego że podczas rozgrzewania woda odparowuje z tego bandaża (a przez noc sporo naciągnie) i śmierdzi specyficznie
    Ostatnio edytowane przez Teddy84 ; 19-01-2017 o 07:26

  4. #34
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał Teddy84 Zobacz post
    trzeba sie przyzwyczaić do tego że podczas rozgrzewania woda odparowuje z tego bandaża (a przez noc sporo naciągnie) i śmierdzi specyficznie
    Zgadza się smrodek jest zawsze

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  5. #35
    Użytkownik Romeo Avatar SebaM
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    BTM
    Auto
    GT 3.2
    Postów
    542

    Domyślnie

    Cytat Napisał Teddy84 Zobacz post
    Temperatura średnia pójdzie w góre bo to oczywiste ale bez szans żebyś w seryjnym wozie nie doładowanym miał problem z temperaturą wydechu.
    Z temp. wydechu nie, ale pod maską w Busso jest na prawdę gorąco.

    Cytat Napisał Teddy84 Zobacz post
    Sama farba to dobry pomysł bo trochę chroni przed siąknięciem wody przez bandaż ale nie eliminuje tego problemu do końca- kilkukrotnie tu powtarzałem że trzeba sie przyzwyczaić do tego że podczas rozgrzewania woda odparowuje z tego bandaża (a przez noc sporo naciągnie) i śmierdzi specyficznie
    Dobrze wiedzieć, bym się stresował po zamontowaniu xD

  6. #36
    Użytkownik Znawca Avatar koskar
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    WL // GA
    Auto
    Alfa Romeo 156 Berlina 2.0 T.S. 1999r., Renault Clio III Ph2 1.2 2010r.
    Postów
    1,782

    Domyślnie

    Cytat Napisał SebaM Zobacz post
    Z temp. wydechu nie, ale pod maską w Busso jest na prawdę gorąco.
    Ja dopiero po lekturze tego wątku sobie uświadomiłem że w moim TeeSie czasem nie można dotknąć błotnika, bo jest taka wysoka temperatura. Chyba mnie też czeka robota z owijaniem.

  7. #37
    Użytkownik Romeo Avatar Matti
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Babice, Polska
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9JTD 110KM 2001r. Nero fuoco
    Postów
    550

    Domyślnie

    Hejka, a jak z owijaniem kolektora w JTD na seryjnym kolektorze? Jest sens tego zabiegu? Sam silnik jest już trochę dłubnięty.
    Cześć, mam na imię Mateusz i jestem Alfaholikiem

  8. #38
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2016
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    156 2.4 150km
    Postów
    442

    Domyślnie

    mozesz owinac caly downpipe praktycznie od flanszy przy muszli az do grodzi zawsze mniejsza temp bedzie w grodzi mniej sie beda elementy dolotu nagrzewaly ale czy jest sens? hmm jak nie masz mocy 300plus to chyba bez sensu w dieslu temperatury egt ->gazow wylotowych sa nizsze niz w benzynie czy benzynie turbo, jak owiniesz a masz jakos tanio zalatwic tasme to mozna to zrobic dla wlasnej satysfakcji, w duzych projektach sa nawet specjalnie koce czy jak zwal tak zwal nawet na muszle turbo

  9. #39
    Użytkownik Świeżak Avatar gizmo1988
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Fiat Brava 1.9 JTD. Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 350NM+
    Postów
    210

    Domyślnie

    tak wygląda po owinięciu jtd

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	bandaz (1).jpg
Wyświetleń:	232
Rozmiar:	119.2 KB
ID:	220875

  10. #40
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2009
    Auto
    signiore Giuseppe Busso
    Postów
    744

    Domyślnie

    Jakieś wrażenia / zmiany po owinięciu ?

Podobne wątki

  1. Multiecuscan-wady i zalety.
    Utworzone przez Piotriix w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 740
    Ostatni post / autor: 13-03-2024, 15:33
  2. AlfaOBD - wady i zalety.
    Utworzone przez bubu321 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 09-01-2015, 18:05
  3. Wady i zalety Alfy 166
    Utworzone przez Marcin_zgr w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-03-2008, 16:03
  4. Wady i zalety AR 166 2.0 TS
    Utworzone przez apacz84 w dziale 166
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 27-12-2007, 18:52
  5. 145/146 TD wady i zalety
    Utworzone przez mick w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 16-08-2007, 15:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory