Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 21

Temat: Problemy z doładowaniem - P023D + spadki ciśnienia

  1. #11
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2016
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA 170 KM
    Postów
    53

    Domyślnie

    Do autora wątku - dzisiaj rano miałem dokładnie to samo. Tzn tak dokładnych analiz nie przeprowadzałem, ale opiszę co się dowiedziałem.
    Jak co dzień jechałem do pracy i gdzieś w połowie drogi wywaliło mi check engine. Zgasiłem silnik, zapaliłem - dalej to samo. Temperatura na termometrze pokazywała ok -17. Wychodząc z roboty, było już znacznie cieplej, ok -4 i check engine zniknął. Pojechałem prosto do ASO by mi błąd odczytali. To samo co u Ciebie - P023D-26, opis: 'Zgodność ciśnienia turbosprężarki i ciśnienia w kolektorze ssącym - zmiana szybkości sygnału poniżej wartości progowej'.
    Mechanik odczytujący problem stwierdził, że prawdopodobnym winowajcą może być czujnik, może jakieś jego zabrudzenie.
    Tyle w temacie ode mnie.
    Ostatnio edytowane przez studentmibm1 ; 11-01-2017 o 23:07

  2. #12
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Fiat Palio & Julka 1.4 MA
    Postów
    1,210

    Domyślnie

    Dziękuję Wam obydwu za wpisy.

    popey, może u Ciebie overboost się całkowicie zawiesił? Czekamy na pomiary ciśnienia, może coś wymyślimy.

    studentmibm1 - dzięki za opis błędu. Problem z niezgodnością ciśnień jest taki, że nie wiemy, czy to czujnik źle odczytuje, czy ciśnienia faktycznie są rozbieżne. Ale brzmi to dokładnie jak moje objawy. Jak będziesz miał okazję i nadal będzie zimno to przyuważ zachowanie doładowania przy pełnym bucie. Może też Ci się waha?

    Myślę, że check wyskakuje, gdy (nagły) spadek ciśnienia doładowania przekracza jakiś margines. Może overboost za dużo upuszcza, bo się "przycina". Może coś w nim przymarza. Jak uda mi się kupić zapasowe opaski, to może nawet się porwę na demontaż overboosta. Niestety nie rozumiem dogłębnia działanie zaworu overboost - są tam 3 wężyki powietrzne i wtyczka od ECU., dużo tego, aby ogarnąć.

    Spróbuję znowu MAPa ruszyć, zobaczyć w jakim jest stanie. Może się czymś usyfił..

  3. #13
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    pomorskie
    Auto
    Giulietta 1.4 MA Distictive Sport+Premi Alfa Romeo Junior Specialeum
    Postów
    101

    Domyślnie

    Witam .Dzisiaj podpiąłem Julke pod kompa program Multiecuscan darmowa wersja,Nie miałem zbytnio czasu by bawić się w programie (dopiero go poznaję). Błąd jaki się pokazał to B0110 podpisany jako "Przerwa/Zwarcie z Vcc.Sporadycznie" Błąd skasowałem po odpaleniu samochodu pojawia się ponownie zaznaczam że kontrolka chek się nie zapaliła ani razu.Sprawdziłem połączenie elek. z overbostem przedmuchałem czujnik na dolocie przy akumulatorze i połączenie z czujnikiem bocznym przy turbinie.Po jeździe próbnej zauważyłem poprawę ale wahania i tak były tylko miej odczuwalne .Jakie ciśnienie doładowania to nie wiem bo jeszcze do tego nie doszedłem.

  4. #14
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    09 2016
    Auto
    brak
    Postów
    6

    Domyślnie

    Śledzę wątek z zaciekawieniem. Mam podobny problem w 2.0 jtdm2 , 170km. U mnie jest to zauważalne tylko przy zmiana charakteru jazdy. Butując od np. 2 biegu do końca nie mam problemu z ładowaniem. Jednak jadąc spokojnie na 4,5 czy 6 biegu wciskam nagle gaz do dechy i zanim turbo zaczyna ładować to ma takie 2-3 zawahania - laduje/spada/laduje/spada jak w filmiku z 1 posta. Jest to bardzo irytujące. Czekam, na ocieplenie, jeśli nie przejedzie jadę do serwisu.

  5. #15
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    pomorskie
    Auto
    Giulietta 1.4 MA Distictive Sport+Premi Alfa Romeo Junior Specialeum
    Postów
    101

    Domyślnie

    Witam. Dzisiaj podłączyłem pod kompa Julke i nic nie pokazuje żadnego błędu, wężyki sprawdzone jeszcze raz przy overbooscie i są całe ,błąd pokazuje P0235 i P0033 ale dopiero jak odłączę czujnik MAP i czujnik boczny przy turbinie tak że one powinny być dobre. Jedyne co zauważyłem to mocno zasyfione wężyki od overboosta brudne od oleju ale czarnego i klejącego jak smoła i nie wiem czy to normalne.Problem występuje nadal i czy ktoś z Was ma jakiś pomysł co można jeszcze sprawdzić?

  6. #16
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Skoro wężyki się klejá to jak myślisz co tam jest w tym zaworku ?

    Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  7. #17
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    pomorskie
    Auto
    Giulietta 1.4 MA Distictive Sport+Premi Alfa Romeo Junior Specialeum
    Postów
    101

    Domyślnie

    Podejrzewam że jest on zasyfiony sprawdzę go jutro, jak na razie tylko to na chwilę obecną przychodzi mi do głowy.Multiscanem jak robię test to nie wykazuje błędu.

  8. #18
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    przecież MES syfu nie sprawdźi
    Ostatnio edytowane przez Piotriix ; 06-02-2017 o 12:07
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  9. #19
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    pomorskie
    Auto
    Giulietta 1.4 MA Distictive Sport+Premi Alfa Romeo Junior Specialeum
    Postów
    101

    Domyślnie

    czujnik wyczyszczony a i tak dalej ładowanie szaleje . Czy można overboost sprawdzić jakąś metodą garażową mając 100% pewności że jest sprawny ?

  10. #20
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...on_manual.html

    Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

Podobne wątki

  1. [156] Spadki wskazówek obrotów i prędkości
    Utworzone przez Sky~ w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 14-09-2016, 15:09
  2. [159] Gwałtowne spadki mocy powyzej 4 000 rpm
    Utworzone przez Hesus88 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 23-02-2015, 20:48
  3. Spadki mocy przy przyspieszaniu
    Utworzone przez mario1662.4 w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 09-03-2014, 13:55
  4. [164] Spadki napięcia
    Utworzone przez jary17 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 12-03-2011, 21:00
  5. Spadki wartości
    Utworzone przez Pingwin w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 48
    Ostatni post / autor: 21-05-2010, 12:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory