Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 21

Temat: rozrząd Alfa Gt jtd 150km

  1. #11
    Użytkownik Znawca Avatar wiedzmaak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD M-Jet 16V------------------------ Alfa Romeo 159 2.0 JTDm 170 km
    Postów
    1,735

    Domyślnie

    Cytat Napisał sebawroc Zobacz post
    Panowie, SORRY piszecie o wymianie rozrzadu że facet sobie poradzi jak rozrząd nie przestawiony ipt itd ( a skąd ma wiedzieć że nie przestawiony jak nawet nie wie jak go zmienić...)gdzie gość pisze cyt. ,,coś co go zablokuje" - czyli co? Kremówki JP2 z Wadowic? Pyta się czy trzeba ściągnąć koło, żeby dostać sie do napinacza? Jaja sobie robicie z poradami i markerami? Facet chce zaoszczędzić jakies 250 - 300 zł, a same chydropychacze + dzwigienki = jakieś 65 zł ( wymieniłem w byłej 147 i jakoś 65 zł wychodziło za komplet, niestety trzeba było kupić komplet bo ,,dobra zmiana" była i stara dzwigienka nie pasowała do nowego hydropopychacza) komplet x 16 to macie ponad 1000 zł. Jak jeszcze wyjebie z waszymi radami coś wiecej na marker to bedzie najdroższy w życiu jego rozrząd... Jak by mial blade pojęcie o tym to nie pisał by durnych tematów na forum tylko użył odpowiedniego programu który krok po kroku mowi co i jak + podaje Nm dokręcania śrub. Opozycjonista i Silvador i zieman dobrze napisali. Nie robiłeś= nie zadawaj durnych pytań tylko oddaj do mechanika który to ogarnia ...


    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
    Głosy rozsądku były, mimo drifter dalej temat drążył, wiec odpowiedzi dostał. Da się to zrobić na znakach i koło musi ściągać. Następstw ewentualnej pomyłki pewnie wie jakich się spodziewać także decyzja należy do niego czy będzie to ogarniać sam czy oleje temat... w razie pomyłki tanio nie będzie ale może go stać na taką naukę...

  2. #12
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Jest: Skoda Superb 2.0 TDI. Było: 159 SW 1,9 JTD AR 147 1.9 JTD 16V 170 KM 2003 r. Passatto B5 1.8
    Postów
    1,268

    Domyślnie

    Cytat Napisał wiedzmaak Zobacz post
    Głosy rozsądku były, mimo drifter dalej temat drążył, wiec odpowiedzi dostał. Da się to zrobić na znakach i koło musi ściągać. Następstw ewentualnej pomyłki pewnie wie jakich się spodziewać także decyzja należy do niego czy będzie to ogarniać sam czy oleje temat... w razie pomyłki tanio nie będzie ale może go stać na taką naukę...
    W sumie masz rację, cyt. klasyka : bogatemu kto zabroni

  3. #13
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Serock/Bydgoszcz
    Auto
    156 2,4 JTD CF2, 159 1,9JTDm
    Postów
    165

    Domyślnie

    Cytat Napisał sebawroc Zobacz post
    Panowie, SORRY piszecie o wymianie rozrzadu że facet sobie poradzi jak rozrząd nie przestawiony ipt itd ( a skąd ma wiedzieć że nie przestawiony jak nawet nie wie jak go zmienić...)gdzie gość pisze cyt. ,,coś co go zablokuje" - czyli co? Kremówki JP2 z Wadowic? Pyta się czy trzeba ściągnąć koło, żeby dostać sie do napinacza? Jaja sobie robicie z poradami i markerami? Facet chce zaoszczędzić jakies 250 - 300 zł, a same chydropychacze + dzwigienki = jakieś 65 zł ( wymieniłem w byłej 147 i jakoś 65 zł wychodziło za komplet, niestety trzeba było kupić komplet bo ,,dobra zmiana" była i stara dzwigienka nie pasowała do nowego hydropopychacza) komplet x 16 to macie ponad 1000 zł. Jak jeszcze wyjebie z waszymi radami coś wiecej na marker to bedzie najdroższy w życiu jego rozrząd... Jak by mial blade pojęcie o tym to nie pisał by durnych tematów na forum tylko użył odpowiedniego programu który krok po kroku mowi co i jak + podaje Nm dokręcania śrub. Opozycjonista i Silvador i zieman dobrze napisali. Nie robiłeś= nie zadawaj durnych pytań tylko oddaj do mechanika który to ogarnia ...


    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
    Mały OT, ale jak czytam takie posty to odnoszę wrażenie, że jakby wszyscy stosowali się do powyższej wypowiedzi to nawet na dolewkę płynu do spryskiwaczy trzeba by jeździć do serwisu. Z takim podejściem nie istniałaby zasadność funkcjonowania działu "zrób to sam".
    Mechanik to nie jest jakiś pół-bóg, który ma wrodzoną wiedzę i umiejętności w zakresie napraw i tak jak każdy, też kiedyś robił coś po raz pierwszy.
    Kolega podpytuje i im więcej precyzyjnych odpowiedzi uzyska tym większa szansa, że zrobi przy aucie coś samodzielnie i dodatkowo zostanie nagrodzony poczuciem wielkiej satysfakcji.
    Podstawową zasadą przy samodzielnej naprawie jest przede wszystkim dobre rozeznanie tematu i rozważenie ryzyka - czy coś w którymś momencie może pójść nie tak i skazać dane zadanie na niepowodzenie. Osoba podejmująca się takich czynności dysponująca odpowiednim zabezpieczeniem teoretycznym sama ostatecznie podejmuje decyzję czy warto zabierać się za dany temat.
    Odsyłanie kogoś od razu o mechanika i wygaszanie zapędów do własnoręcznie przeprowadzonych napraw nie jest najlepszym rozwiązaniem.
    Pozdrawiam wszystkich lubiących majsterkować i naprawić co nieco samodzielnie.

  4. #14
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Przecież wszystko jest na forum opisane. Nawet osobiście się udzielałem z pytaniami jak i odpowiedziami. Na znaki to możecie ale patrzeć na drodze a nie robić rozrząd gdzie się luzuje koło zębate wałka do napięcia paska. Nie mówiąc już o tym, że klucz dynamometryczny jest potrzebny. Chyba, że na pałę przykręcacie śruby. Także proponuję użyć wyszukiwarki.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  5. #15
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Dajcie spokój.
    Odpowiedzcie Koledze na pytania zamiast bić pianę. Jeśli chce robić to sam, niech robi. Zrobi to dobrze = satysfakcja bezcenna.
    Pomyłki bywają kosztowne, ale nie przesadzajmy - wymiana rozrządu to nie jest rocket science.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maras14
    Dołączył
    04 2016
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9JTDm 16V
    Postów
    96

    Domyślnie

    Ciach:
    https://www.youtube.com/watch?v=0fbOfivrVuE

    Robione u mnie przy 147 dla wszelkości posiłkowane w/w materiałem. U siebie łapy nie musiałem odkręcać ( na wideo jest akurat vectra i tam trzeba ). Blokadę miałem uniwersalną z kilkoma "adapterami", wystarczyło odpowiednio dopasować. Robione pierwszy raz, ciasno jak cholera więc zeszło z 5-6h
    A odnośnie ASO, to Panowie nie przesadzajcie, bo chyba jak sami usłyszycie wymiana rozrządu, to włącza się rocket science.. Wygląda to 3x bardziej skomplikowanie na wideo/poradnikach niż w rzeczywistości jest. Podstawa to blokada i sprawdzanie wszystkiego 10x - musi się udać ! Tylko faktycznie, jeśli autor przejawia objawy bycia kompletnie nieobeznanym w mechanice, to rozumiem Wasze oburzenie

  7. #17
    Użytkownik Świeżak Avatar karolszreder
    Dołączył
    11 2016
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    GT 1.9 jtd
    Postów
    67

    Domyślnie

    Konsekwencje pomyłki są dość bolesne , tak jak koledzy piszą ,lecz przygotowując sobie zaplecze porad oraz narzedzi, można zrobic to samodzielnie , przyda sie do tego blokada wałka która można zrobic z trzpienia fi 10 wkłada się go od frontu silnika zaraz przy kole walka jest tam korek na imbus lub torx po wykreceniu go wkladamy blokade reszta jest na forum , nawet ze zdjeciami , czy podjąć ryzko to już decyzja kolegi drifter16

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maras14
    Dołączył
    04 2016
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9JTDm 16V
    Postów
    96

    Domyślnie

    Cytat Napisał karolszreder Zobacz post
    Konsekwencje pomyłki są dość bolesne , tak jak koledzy piszą ,lecz przygotowując sobie zaplecze porad oraz narzedzi, można zrobic to samodzielnie , przyda sie do tego blokada wałka która można zrobic z trzpienia fi 10 wkłada się go od frontu silnika zaraz przy kole walka jest tam korek na imbus lub torx po wykreceniu go wkladamy blokade reszta jest na forum , nawet ze zdjeciami , czy podjąć ryzko to już decyzja kolegi drifter16
    No pewnie, że tak, jeśli kolega przestudiuje kilka poradników, poogląda wideo/fotki, to co ma go tam zaskoczyć? Tylko jeśli to rozpoczęcie przygody z mechaniką, to autor walnął sobie poprzeczkę wysoko

  9. #19
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2016
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.9
    Postów
    29

    Domyślnie

    Mi tylko chodzi o ten filmik, gdzie mógłbym szukać przyczyny dlaczego tak chodzi pasek, czy może to być wina napinacza czy czegos innego. I chodziło Mi czy żeby dojść do napinacza to trzeba ściągnąć koło. Nie chcę rozbierać całego rozrządu i wymieniać wszystkiego po kolei żeby się tego dowiedzieć . Chodziło mi o szybką konkretną odpowiedź , bo być może ktoś miał taki przypadek .
    Nie ma potrzeby oddawania do mechanika potrafię sam pogrzebać i zrobić tak aby było dobrze, nigdy metodami prób i błędów. Zalezalo Mi na czasie.

  10. #20
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Chojnice
    Auto
    159 i 75
    Postów
    881

    Domyślnie

    Co powiecie na temat pomy wody Dolz? Są tanie zestawy rozrządu właśnie z taką pompą. Do jtd 140ps

Podobne wątki

  1. [GTV Spider] Czy rozrząd ze 156 2.0 TS 155KM bedzie pasował do Spider 2.0 TS 150KM
    Utworzone przez SCHNNAZZI w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 12-03-2013, 15:38
  2. gdzie wymienić rozrząd(Warszawa) Alfa 147 1,9 JTD 16V 150km
    Utworzone przez ultraboby w dziale Mazowieckie
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 13-06-2011, 19:58
  3. [147] Rozrząd alfa 147 1.9 jtd 16v
    Utworzone przez Korczu w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 01-07-2008, 22:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory