witam a czy wie ktos jak odpowietrza sie sprzeglo w 2.5 V6??? a konkretniej gdzie znajduje sie ten odpowietrznik????
witam a czy wie ktos jak odpowietrza sie sprzeglo w 2.5 V6??? a konkretniej gdzie znajduje sie ten odpowietrznik????
o co k'mon???
Wczoraj wymieniałem wysprzęglik bo był wyciek płynu, dość solidny... odpowietrzałem wg. porad(niestety bez przyrządu do odpowietrzania), pompowanie pedałem, odkrecenie odpowietrznika, spuszczenie płynu, pompowanie itd. pedał za każdym razem zostawał w podłodze i trzeba było go ręcznie ruszyć... Po kilku powtórzeniach z odpowietrznika leciał już tylko płyn, mimo to pedał po odpowietrzeniu został w podłodze. Wydaje się że sam pedał pracuje jak przed wymianą, może nawet lepiej(łatwiej), biegi wchodzą normalnie, bez zgrzytów ect. sprzęgło bierze jak brało. Z tym pedałem tak ma być?
W "zrób to sam" opisałem jak sie odpowietrza sprzęgło co prawda w 166 2.4 JTD ale w reszcie ropniaków z seri JTD powinno byc podobnie
Ok, dokładnie robiłem tak samo, teraz krótka piłka po ostatnim odpowietrzeniu pedał został w podłodze i ręcznie go ruszyłeś czy sam poszedł w górę?
I tu potwierdzam, że nic nie trzeba naciskać, a jeśli remontujemy układ i po złożeniu jest on całkowicie pusty, to możemy sobie naciskać, wciskać i przyciskać to tzw. ustanej śmierci i układ się nie napełni.
Siłownik sprzęgła i pompa sprzęgła w momencie spoczynku, czyli gdy nie naciskamy na sprzęgło są że tak powiem w przelewie, a więc aby poprawnie odpowietrzyć, to wystarczy przez lekko popuszczony odpowietrznik znajdujący się na siłowniku odessać powietrze do momentu gdy poleci sam płyn hamulcowy.
Czyli odkręcamy lekko odpowietrznik. Zakładamy na niego wężyk. Do wężyka coś co zadziała nam jak ssak i odsysamy. Dokręcamy odpowietrznik. Wymieniałem w swoim bolidzie wszystkie uszczelnienia w pompie oraz w siłowniku i zrobiłem to za pomocą zwykłej dużej strzykawki.
P.S. Rocky147 - ten mechanik nie ma pojęcia jak jest zbudowany ten układ.Wspólną częścią układu sprzęgła i hamulca jest TYLKO ZBIORNICZEK i nic więcej. Jak więc może przy odpowietrzaniu hamulców sprzęgło odpowietrzyć się samo ? To takie retoryczne pytanie
Mam nadzieję, że konkurencja wolnorynkowa wytnie w pień takich mechaników...
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
nie do końca kumam.
Jeśli wcisnąłes pedał sprzęgła na poluzowanym odpowietrzniku to pedał zostanie w podłodze. Żeby wysprzęglik zaciągnął nowy płyn ze zbiorniczka idziesz i zakręcasz odpowietrznik ( pedał dalej w podłodze) jak już zakręcisz wchodzisz do auta i podciągasz ręką pedał sprzęgła do góry który zasysa płyn. W tym momencie powinnien być u góry i być twardy.
Czyli trzeba ręcznie go podciągnąć żeby został w górze ( na zakręconym odpowietrzniku)
pompowałem, wcisnąłem pedał, poluzowałem odpowietrznik, leci płyn, zakręciłem, podciągnąłem pedał i jest jak piszesz.
Czyli trzeba go ręcznie ruszyć
Dzięki za pomoc!
A ja sie borykam z innym problemem a mianowicie z tego co widziałem sprzeglo jest odpowiednio odpowietrzone - nie leca zadne bable powietrza, ale i tak mam problem z lapaniem sprzegla juz po delikatnym jego popuszczeniu - lapie dosyc szybko, pompka nowa także to nie jest wina, sadze ze moze to byc jeszcze problem z samym wysprzeglikiem - albo do wymiany albo do regeneracji