Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 16 z 16

Temat: Obniżenienie auta a parametry zbieżności

  1. #11
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał kolekszy Zobacz post
    Jak w 156 mam -30 i lekko /---\ i z przodu i z tyłu. Zawieszenie kompletnie nowe trw. Pomimo negatywu który wychodzi standardowo przy obniżeniu opon mi nie tnie i nie mam żadnych problemów z prowadzeniem

    Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
    Mam róznież z tyłu i przodu lekko /---\ Wszystko nowe poza tylnymi wzdłużnymi wahaczami.

  2. #12
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Camey
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa 156 V6
    Postów
    494

    Domyślnie

    Cytat Napisał peteski Zobacz post
    Mam H&R -y i założyłem je na serie...z tego co widziałem, z tyłu nic nie było ruszane od dość dawna, więc tutaj można się doszukiwać przyczyny...nie wykluczone jest niestety, że mogło być tak że tyłu w ogóle nie ustawiał - taki dziki kraj troszkę mimo tego że znam go...Auto obecnie w lakiernika i jak wróci to pewnie tak samo jak przód poleci całe zawieszenie (pomimo że niby nic nie stuka) z tyłu i zrobię jeszcze raz zbieżność oraz pełną geometrię.
    tak na marginesie koła delikatnie stoją w pozytywie...na oponach ani na zimowych ani na letnich które dostałem nie widać niczego niepokojącego. Najgorsze jest to że to autko dla mojej Żonki a Ona jest bardo na punkcie prowadzenia bardzo przewrażliwiona i chciałbym żeby cieszyła Ją jazda 7-ką
    Z tym H&R nie doczytałem. Napisze Ci tak, czegokolwiek byś nie zrobił ze zbieżnością i tak nic nie da jak masz H&R na seryjnych amortyzatorach. Mniejsza o to w jakim stanie masz amorki i jakiej marki. H&R mimo progresywności są twarde i aby fajnie pracowały potrzebujesz do nich dobranych amortyzatorów a nie serii. ProKit na serii jeszcze jako tako ujdzie ale nie H&R. Jeżeli Żona tak jak piszesz zwraca uwagę na prowadzenie auta to na pewno nie będzie zadowolona z obecnego setupu nawet jak poprawnie ustawisz zbieżność. Pozostaje Ci albo dobrać amorki do tych springów albo zmienić spężyny. Obecnie masz schrzanione to co chciałeś usprawnić.
    W końcu to koła masz w pozytywie czy negatywie?? Negatyw czyli jak pochylają się do środka to norma przy obniżeniu w aucie z wielowahaczem no a poza tym jak jest niewielki poprawia prowadzenie.

  3. #13
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Ale jak auto po wymianie zawieszenie może być niestabilne? W dodatku była robiona geometria. Odstawmy sprężyny i udajmy, że jest sam amortyzator na sztywno. Są trzy możliwości - źle zrobiona geometria, jakaś wada w zawieszeniu lub źle zmontowane.

    Auto pływa czy....? Jakie konkretnie masz odczucia z jady? Spręzyny tu nic nie wnoszą, one maja działać góra-dół, nie przenoszą innych obciążeń.

    Wiele osób wkłąda obniżone sprężyny i jest OK.

  4. #14
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Łęczyca
    Auto
    były dwie Alfa Romeo 159 SW 2.4 jtd 235 km, 147 1.9 jtd, jest brera 2.2
    Postów
    81

    Domyślnie

    Koła mam w lekkim pozytywie, co do jazdy...trzeba walczyć cały czas z kierownicą, zachowuje się troszkę tak jakbym skręcił maglownicę (np w bmw jest taka magiczna śruba do kasowania luzu na maglu)...mam wrażenie, że jak w każdym aucie np. na koleinach autem zabuja to kierownica wraca do pozycji takiej jaka była czyli na wprost a u mnie już jest inaczej - trzeba ja ponownie "naprowadzić"...ciężko jest opisać to niestety...jak wróci do mnie auto, to powalczę jeszcze z tyłem (jeżeli będzie potrzeba) a później pojadę do jeszcze innego warsztatu gdzie wiem, że pełną geometrię zrobią mi dobrze...
    Już sam nie wiem kto ma rację z tymi sprężynami...właśnie zawsze wydawało mi się że sprężyna wpływa tylko na twardość...już głupieje
    159 2.4 jtdm 235 km - była
    Brera 2.2 jts - jest

  5. #15
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał peteski Zobacz post
    Koła mam w lekkim pozytywie,
    Nie uwierzę jak nie zobaczę. A NIGDY nie widziałem pozytywu z tyłu w 156/147/GT. A już w obniżonej to chyba na dachu musiała by stać
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  6. #16
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Łęczyca
    Auto
    były dwie Alfa Romeo 159 SW 2.4 jtd 235 km, 147 1.9 jtd, jest brera 2.2
    Postów
    81

    Domyślnie

    To zwróć uwagę na zdjęcia...ja nie mówię że jest to straszna różnica ale jest...
    159 2.4 jtdm 235 km - była
    Brera 2.2 jts - jest

Podobne wątki

  1. Ustawianie Zbieżności
    Utworzone przez medzik30 w dziale Łódzkie
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 29-12-2015, 15:33
  2. Drążek zbieżności tył alfa 166
    Utworzone przez kakax w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 23-10-2013, 08:52
  3. Parametry zbieżności
    Utworzone przez skopek w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 28-07-2011, 12:10
  4. ustawienie zbieżności
    Utworzone przez coachu w dziale Małopolskie
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-04-2009, 07:43
  5. [145] ustawianie zbieżności
    Utworzone przez czopas88 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 17-04-2009, 11:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory