Temat: Alfa Giulia- 2015

  1. #11721
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał Fawkes Zobacz post
    Hej, nie uważacie ze Giulia Q na tych 19 to ma strasznie mało gumy? Jak czymś takim jeździć po zwykłych drogach przez to musi tłuc jak w taczce?
    Jeździł może ktoś i jest w stanie się wypowiedzieć cod o komfortu na takim ogumieniu?
    Ja mam w 159 tylko 225/50/17 i powiem szczerze, że nadal jest trochę za twardo i niezbyt komfortowo.
    1.To jest sportowe auto o określonym zastosowaniu, a nie jakieś miejsce na kompromisy.
    2.Nie tylko opona odpowiada za amortyzację. W Giulii masz aktywne, adaptacyjne zawieszenie z różną twardością dla różnych trybów DNA. W praktycznie wszystkich testach było wspomniane, że jak na auto o takich osiągach podczas normalnej jazdy jest wyjątkowo komfortowe.
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  2. #11722
    Użytkownik Znawca Avatar duke75
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Kłaj/Kraków
    Auto
    AR Giulia Super; AR Tonale PHEV; Spider 916 3.0 V6, GTV 3.2 V6 "La Regina"
    Postów
    1,403

    Domyślnie

    Cytat Napisał Fawkes Zobacz post
    Hej, nie uważacie ze Giulia Q na tych 19 to ma strasznie mało gumy? Jak czymś takim jeździć po zwykłych drogach przez to musi tłuc jak w taczce?
    Jeździł może ktoś i jest w stanie się wypowiedzieć cod o komfortu na takim ogumieniu?
    Ja mam w 159 tylko 225/50/17 i powiem szczerze, że nadal jest trochę za twardo i niezbyt komfortowo.
    Ja mam 159 na 19 235/40 i jest OK a nawet bardziej niż OK i mam też spidera na 18 225/35 i jest znośnie aczkolwiek jeżdżę po dobrych drogach. Jakbym miał jeździć codziennie np: w Krakowie to bym popełnił samobójstwo.
    Ostatnio edytowane przez duke75 ; 09-02-2017 o 14:59

  3. #11723
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,614

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    1.To jest sportowe auto o określonym zastosowaniu, a nie jakieś miejsce na kompromisy.
    2.Nie tylko opona odpowiada za amortyzację. W Giulii masz aktywne, adaptacyjne zawieszenie z różną twardością dla różnych trybów DNA. W praktycznie wszystkich testach było wspomniane, że jak na auto o takich osiągach podczas normalnej jazdy jest wyjątkowo komfortowe.
    No tak, ale to nie dotyczy tylko Q. Jak ja mialbym kupowac to raczej Veloce, (bo chce Q4 i nie mam wyjscia bo do Super nie oferuja) i chcialbym miec piekne 19" (wzory 18 jakos nie bardzo mi przypadaja do gustu), to tez ten sam problem wystepuje, a to juz nie jest sportowe auto, wiec tu Twoj argument odpada. Dodatkowo, od 18" wzwyz w Giuli stosuje sie Run Flaty, a porównujac do gum ze 159, to w Giuli bardziej pilnuja srednicy kola, wiec o ile 17" sa takie same jak w 159 to wieksze rozmiary maja nizsza opone niz w przypadku 159 (np 18 sa 225/45R18).

    Niestety drogi w Bielsku po ktorych nagminnie jezdze (w poblizu mojej dzielnicy) sa fatalne - stare, polatane, pofalowane, z zapadnietymi studzienkami albo bardzo stara kostka, i szczerze mowiac to mialbym obawy za po 20tys km na takich 19 mialbym wylachany samochod z zawieszeniem rozklekotanym i skrzypiacymi tapicerkami/fotelami.

    Najchetniej to kupilbym auto na 17" sport (wzor mi sie podoba, tyle ze w Q4 nie da sie tego kupic), te felgi zostalyby na zime, a na lato zalozylbym 18" ale nie na runflatach i moze rozmiar ze 159 (ot chocby moje obecne podkowy, o ile felgi ze 159 i opony pasuja do Giuli).
    Ostatnio edytowane przez epsonix ; 09-02-2017 o 15:15
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  4. #11724
    Użytkownik Świeżak Avatar Fawkes
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    BYŁA: Alfa Romeo 2.0 JTDm 170 KM Sport Plus; JEST: Alfa Romeo 159 1750 TBi Sport Plus
    Postów
    136

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    1.To jest sportowe auto o określonym zastosowaniu, a nie jakieś miejsce na kompromisy.
    2.Nie tylko opona odpowiada za amortyzację. W Giulii masz aktywne, adaptacyjne zawieszenie z różną twardością dla różnych trybów DNA. W praktycznie wszystkich testach było wspomniane, że jak na auto o takich osiągach podczas normalnej jazdy jest wyjątkowo komfortowe.
    Ad. 1. Poważnie, uważasz, że Alfa 159 FWD z Dieslem 2.0 to jest sportowe auto? Raczej nie sądzę. Sportowe to jest Ferrari 458.
    Alfa 159, tak jak i Giulia, z tego co wiem, zostały stworzone, by jeździć po drogach publicznych, więc raczej nie chodziło o to by każdy choćby pyłek na asfalcie czy zwykła polska nierówność drogi powodowały zmiany w kręgosłupie, nie mówiąc już o tym, że taka jazda nie daje żadnej przyjemności.
    Mówisz ze to nie miejsce na kompromisy, ale wiesz auto musi być zdatne do użytku, a nie tylko ładnie wyglądać, więc kompromis mniejszy czy większy to zawsze musi być bo drogi są różne.

    Ad. 2. No tak - widziałem te testy, tyle że mówią: "jak na takie auto", ale szczerze mówiąc, normalnej jazdy po Polsce to sobie czymś takim nie wyobrażam. Te 19 w Giulii dają balon o niemal połowę niższy niż 17 w 159 i mimo innego zawieszenia, nie sadze by było lepiej niż w 159, bo nie sadzę by aktywne zawieszenie było w stanie naprawić brak gumy na feldze.

    Jeździłem swego czasu rodzinnym Nissanem na 15tkach i 16tkach 205/65 i nawet tam było za twardo.
    Alfa się fajnie prowadzi ale w 159 jest zero komfortu. A wg mnie jakieś minimum powinno być. To nie jest auto na tor.

    Szczerze mówiąc myślałem o Giulii Q jako o moim następnym aucie, bo wg mnie ten V6 to jedyna w miarę sensowna opcja silnikowa obecnie w Alfie (wolałbym wolnossące V8 albo V12), ale te 19tki odstraszają...

  5. #11725
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,614

    Domyślnie

    Cytat Napisał duke75 Zobacz post
    Ja mam 159 na 19 235/40 i jest OK a nawet bardziej niż OK i mam też spidera na 18 225/35 i jest znośnie aczkolwiek jeżdżę po dobrych drogach. Jakbym miał jeździć codziennie np: w Krakowie to bym popełnił samobójstwo.
    a w Giuli jaki jest rozmiar przy 19? Do tego Run Flat. Bedzie twardo.
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  6. #11726
    Użytkownik Świeżak Avatar Fawkes
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    BYŁA: Alfa Romeo 2.0 JTDm 170 KM Sport Plus; JEST: Alfa Romeo 159 1750 TBi Sport Plus
    Postów
    136

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    No tak, ale to nie dotyczy tylko Q. Jak ja mialbym kupowac to raczej Veloce, (bo chce Q4 i nie mam wyjscia bo do Super nie oferuja) i chcialbym miec piekne 19" (wzory 18 jakos nie bardzo mi przypadaja do gustu), to tez ten sam problem wystepuje, a to juz nie jest sportowe auto, wiec tu Twoj argument odpada. Dodatkowo, od 18" wzwyz w Giuli stosuje sie Run Flaty, a porównujac do gum ze 159, to w Giuli bardziej pilnuja srednicy kola, wiec o ile 17" sa takie same jak w 159 to wieksze rozmiary maja nizsza opone niz w przypadku 159 (np 18 sa 225/45R18).

    Niestety drogi w Bielsku po ktorych nagminnie jezdze (w poblizu mojej dzielnicy) sa fatalne - stare, polatane, pofalowane, z zapadnietymi studzienkami albo bardzo stara kostka, i szczerze mowiac to mialbym obawy za po 20tys km na takich 19 mialbym wylachany samochod z zawieszeniem rozklekotanym i skrzypiacymi tapicerkami/fotelami.

    Najchetniej to kupilbym auto na 17" sport, te felgi zostalyby na zime, a na lato zalozylbym 18" ale nie na runflatach i moze rozmiar ze 159 (ot chocby moje obecne podkowy, o ile felgi ze 159 i opony pasuja do Giuli).
    Dokładnie tak. Zgadzam się z Tobą.
    Dlatego mnie tak te 19tki bolą w Giulii Q. Wg mnie ten samochód niestety nie jest zdatny do użytku na normalnych drogach. Każda droga (nawet najlepsza niemiecka autostrada ma jakieś nierówności), a mnie do szału doprowadza jak tylko słyszę w ogóle że zawieszenie pracuje, a co dopiero jak bije (na 19tkach to jest normalne). W aucie chce słyszeć TYLKO silnik i czuć TYLKO jak mnie przyspieszenie wbija w fotel, a nie skakać na dziurach jak w diliżansie z XIX wieku.

  7. #11727
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Pytałeś o Giulie, więc odpowiedź też dostałeś o Giulii, przecież nie o 159

    Jak Ci zalezy na komforcie i wszedzie jest za twardo, to nie mam pojęcia czego szukasz w segmencie sportowych sedanów szczerze mówiąc, a szczególnie w topowych, bezkompromisowych wersjach.
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  8. #11728
    Użytkownik Znawca Avatar SliwusBuu
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Mazda MX5 NBfl 1.8l, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm 2006r.; Alfa Romeo 156, 1.9 JTD 115KM - była
    Postów
    1,075

    Domyślnie

    Cytat Napisał Fawkes Zobacz post
    Jeździłem swego czasu rodzinnym Nissanem na 15tkach i 16tkach 205/65 i nawet tam było za twardo.
    Alfa się fajnie prowadzi ale w 159 jest zero komfortu. A wg mnie jakieś minimum powinno być. To nie jest auto na tor.
    Obawiam się, że jeśli na 17" kołach w 159 nie ma w ogóle komfortu, a chcesz kupić alfę, to pozostaje jedynie poczekać jak będzie to wyglądało w Stelvio.

    Cytat Napisał Fawkes Zobacz post
    Szczerze mówiąc myślałem o Giulii Q jako o moim następnym aucie
    Osobiście uważam, że szukanie przede wszystkim komfortu w segmencie usportowionych sedanów może być trudne. Może lepiej poszukać czegoś odpowiedniego w segmencie E?

  9. #11729
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał Fawkes Zobacz post
    Jeździłem swego czasu rodzinnym Nissanem na 15tkach i 16tkach 205/65 i nawet tam było za twardo.
    Tylko SUV na jakichś balonach pozostaje... Ja mam Julkę na 225/45R17 i bez problemu da się na tym jeździć. W dodatku przez ponad 4 lata w poprzedniej nie było potrzeby prostowania żadnej felgi.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  10. #11730
    Użytkownik Świeżak Avatar Fawkes
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    BYŁA: Alfa Romeo 2.0 JTDm 170 KM Sport Plus; JEST: Alfa Romeo 159 1750 TBi Sport Plus
    Postów
    136

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    Pytałeś o Giulie, więc odpowiedź też dostałeś o Giulii, przecież nie o 159

    Jak Ci zalezy na komforcie i wszedzie jest za twardo, to nie mam pojęcia czego szukasz w segmencie sportowych sedanów szczerze mówiąc, a szczególnie w topowych, bezkompromisowych wersjach.
    Pytałem, o Giulię bo ona po prostu mi się podoba i czuje przywiązanie do AR (inaczej bym już dawno poszedł np. w Jaguara). Poza tym lubię sportowe sedany własnie dlatego że dają trochę poczucia prędkości, ale tez oferują w miarę sensowny komfort jazdy, a nie trzęsawkę i palpitacje serca na każdej nierówności.
    Jakbym chciał auto typowo sportowe to bym kupił Ferrari albo Lambo.

    P.S. Wg mnie Giulia Q nie jest żadną bezkompromisową wersją - gdyby taka była, nie miałaby tak małego silniczka. 2.9? Naprawdę? Skoro miało być TOP to powinno być tam co najmniej V8 z 4 albo 5 litrami. To minimum. No i na pewno nie Turbo. Ja wiem że w Giulii to turbo działa całkiem dobrze...ale nadal to jest turbo... Wysokoobrotowy wolnyssak zawsze będzie fajniejszy do jazdy.

Podobne wątki

  1. Wyjazd na targi IAA 2015- Giulia na żywo
    Utworzone przez Belfer w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 06-10-2015, 20:38
  2. [Zapowiedź] Piwo pod Tatrami edyszyn 2015 / jedyny zlot AH 2015?
    Utworzone przez LIGAR w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 91
    Ostatni post / autor: 11-06-2015, 07:32
  3. Alfa Giulia w 2014?
    Utworzone przez ergomarcin w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 1818
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 13:38
  4. Alfa Giulia
    Utworzone przez Emenems w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-11-2008, 18:31
  5. Alfa Romeo Giulia
    Utworzone przez fiergloo w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-02-2007, 19:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory