Temat: Alfa Giulia- 2015

  1. #11751
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,465

    Domyślnie

    Ba, są inne równie żałosne - sztuczne końcówki wydechu plastikowe, a prawdziwy wydech się wcześniej przed zderzakiem kończy - Mercedes, Peugeot, pewnie i coś się więcej znajdzie.

  2. #11752
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,645

    Domyślnie

    Cytat Napisał Fawkes Zobacz post
    Pytałem, o Giulię bo ona po prostu mi się podoba i czuje przywiązanie do AR (inaczej bym już dawno poszedł np. w Jaguara). Poza tym lubię sportowe sedany własnie dlatego że dają trochę poczucia prędkości, ale tez oferują w miarę sensowny komfort jazdy, a nie trzęsawkę i palpitacje serca na każdej nierówności.
    Jakbym chciał auto typowo sportowe to bym kupił Ferrari albo Lambo.

    P.S. Wg mnie Giulia Q nie jest żadną bezkompromisową wersją - gdyby taka była, nie miałaby tak małego silniczka. 2.9? Naprawdę? Skoro miało być TOP to powinno być tam co najmniej V8 z 4 albo 5 litrami. To minimum. No i na pewno nie Turbo. Ja wiem że w Giulii to turbo działa całkiem dobrze...ale nadal to jest turbo... Wysokoobrotowy wolnyssak zawsze będzie fajniejszy do jazdy.
    Z ciekawości - jechałeś w ogóle jakąkolwiek Giulią?
    Ja nie bardzo rozumiem sens tej dyskusji, bo sprowadza się ona do tego jak zjeść ciastko i mieć ciastko jednocześnie. Rozwiązanie jest wtedy tylko jedno - 2 ciastka.
    Wracając do Giulii to jechałem zwykłą z Dieslem 2.2 pod maską z fabrycznymi 18-tkami RunFlat. I komfort był właściwy dla usportowionego sedana - sztywno, aczkolwiek nie do przesady.
    Jeśli dla Ciebie 159 na fabrycznych 17" oferuje zero komfortu to zdecydowanie pomyliłeś segmenty i powinieneś albo zweryfikować swoje oczekiwania, albo zmienić segment. Giulia to typowy usportowiony sedan i nie znajdziesz w nim komfortu S-klasy czy 7er.

    Giulia Q nie jest żadną bezkompromisową wersją powiadasz? A czym by była z taką V8 na przedniej osi? Odpowiedź jest prosta - bezkompromisową wersją nie mającą nic wspólnego z prowadzeniem istniejącej Q.

  3. #11753
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar khazar
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    159 SW 1.9 JTDm 8V
    Postów
    691

    Domyślnie

    Nienawidzę opon runflat, ale samochody które je posiadają fabrycznie, mają zwykle inne nastawy zawieszenia i mimo tego są wygodne. Adaptacyjne zawieszenie może sporo zmienić w komforcie jazdy i wydaje mi się, że jest tutaj całkiem dobrze. A Alfa 159 to nie ważne czy masz 16', 17', 18' czy 19' jest bardzo podobnie pod względem twardości.

  4. #11754
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pushq
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR 159 2.4 JTDm
    Postów
    881
    Demokracja jest zdobywaniem wolności dla siebie kosztem wolności innych, podstawianiem jednej normy przymusowej, na miejsce drugiej.

  5. #11755
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Giulietta 1.4 MA 170, Toyota GT86
    Postów
    96

    Domyślnie

    Cytat Napisał pushq Zobacz post
    No i plany poszły w .... (siną dal).

  6. #11756
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2014
    Postów
    883

    Domyślnie

    Cytat Napisał khazar Zobacz post
    A Alfa 159 to nie ważne czy masz 16', 17', 18' czy 19' jest bardzo podobnie pod względem twardości.
    16 i 19 to ma być to samo w sensie odczuć? Może na asfalcie..zapraszam na wrocławskie kostki)) Podziwiam wrocławian jeżdzących po swoim mieście na 19tkach.
    Problemy z kręgosłupem murowane.
    Faktem też jest, że nie wiadomo czemu w Giuliach limitowane są profile opon, zależnie od wersji. Jaki to ma sens, że nie mogę mieć 18 tylko muszę 19?

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał pushq Zobacz post
    ale będą i zadowoleni Nigdy nie podobały mi się kombi. Sedan czy hatch to sedan czy hatch, ma charakter, linię. Kombi to karawan albo wozidło do cementu.

  7. #11757
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ArcoMancino
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Mordor, korzenie z WGM
    Auto
    Giulia 2.0 pb 200 KM '17 Vulcano Black. Wcześniej 159 BN 1.9JTDm 8V '09 Grigio Titanio.
    Postów
    483

    Domyślnie Alfa Giulia- 2015

    Cytat Napisał Fawkes Zobacz post
    Hej, nie uważacie ze Giulia Q na tych 19 to ma strasznie mało gumy? Jak czymś takim jeździć po zwykłych drogach przez to musi tłuc jak w taczce?
    Jeździł może ktoś i jest w stanie się wypowiedzieć cod o komfortu na takim ogumieniu?
    Ja mam w 159 tylko 225/50/17 i powiem szczerze, że nadal jest trochę za twardo i niezbyt komfortowo.
    Nie wiem jak z 19, ale jeździłem Giulia z 18 runflat. Wrażenia w mojej ocenie lepsze niz w 159 na 17 runflat (wymiary katalogowe) i na 16 zimowkach (juz nierunflat - wymiary katalogowe). Auto prowadziło sie precyzyjnie, ale pokonywało zapadnięte studzienki i pęknięcia w asfalcie bezbolesnie (dokuczały o wiele mniej niz w 159). Wiec myśle, ze 19 w Giulii nie powinna dokuczać bardziej niz Twoja 17 w 159.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  8. #11758
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Tomekkk
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    159 SW 1,9JTDm Q-Tronic
    Postów
    395

    Domyślnie

    Jeździłem Giulią Quadrifoglio miesiąc temu. Co prawda po Warszawie, więc jakiś ogromnych dziur nie było, ale ku mojemu zdziwieniu tym autem da się bez problemu jeździć na co dzień. Komfort na 19tkach naprawdę bardzo przyzoity, wcale nie gorszy niż w mojej 159 na 225/50/R17. Prześwit również w zupełności wystarczający, a tego się najbardziej obawiałem. Dzięki krótkiemu zwisowi z przodu można chociaż normalnie podjechać blisko krawężnika, nie to co w 9'tce, że zaraz ryje się nisko pociągniętym zderzakiem.

    Audi S4 B7 na 18tkach to taczka w porównaniu do Giulii Q. M3 nie jeździłem, ale we wszystkich testach również często jest podkreślane, że jest betonowo twarda, co wkurza na codzień, bo podskakuje.

    Co do kolegi oczekiwań to wydaje mi się, że niestety, ale pomyliłeś segmenty. Jeżeli 9'tka na 17tkach to dla Ciebie dramat jeśli chodzi o komfort to naprawdę nie ma o czym rozmawiać. Żaden spotowy sedan mający 450-500km nie będzie jeżdżącym poduszkowcem, bo nie o to chodzi. Albo auto się fantastycznie prowadzi, jest szybsze od wielu aut stricte sportowych będąc sedanem i czujesz je doskonale, albo kupujesz jakiś "ponton" i pływasz po drogach. Proponuję skręcenie w kierunku minimum segmentu E, jeśli Twoje oczekiwania to tylko komfort i ogień na prostej. Nie celowałbym też w wersje "sportowe" a raczej po prostu normalne z dużym silnikiem benzynowym.

  9. #11759
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomekkk Zobacz post
    Audi S4 B7 na 18tkach to taczka w porównaniu do Giulii Q.
    Seryjne A4 B8 z tymi samymi oponami co 159 jest też taczką. 159 ma fajnie zestrojone zawieszenie, odrobina komfortu i sztywności jednocześnie.

    Cytat Napisał Fawkes Zobacz post
    Dlatego mnie tak te 19tki bolą w Giulii Q. Wg mnie ten samochód niestety nie jest zdatny do użytku na normalnych drogach. Każda droga (nawet najlepsza niemiecka autostrada ma jakieś nierówności), a mnie do szału doprowadza jak tylko słyszę w ogóle że zawieszenie pracuje, a co dopiero jak bije (na 19tkach to jest normalne). W aucie chce słyszeć TYLKO silnik i czuć TYLKO jak mnie przyspieszenie wbija w fotel, a nie skakać na dziurach jak w diliżansie z XIX wieku.
    Nikt nie projektuje aut na polskie czy ukraińskie drogi. A po Niemczech jeździ się dużo wygodniej, dziury i nierówności się zdarzają, ale bez porównania do tego co w Polsce.

    Niestety Giulia Q nie jest dla ciebie, szukasz auta nieistniejącego na rynku lub istniejącego 10-20 lat temu (vide duża pojemność bez turbo, opony balony, itd.). Dzisiaj trudno znaleźć silniki 6 cylindrowe w segmencie D, a co dopiero 8 cylindrowe. Nie wiem czy jest jakiś przykład takie auta inny niż Jaguar XER-S

  10. #11760
    Użytkownik Świeżak Avatar Fawkes
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    BYŁA: Alfa Romeo 2.0 JTDm 170 KM Sport Plus; JEST: Alfa Romeo 159 1750 TBi Sport Plus
    Postów
    136

    Domyślnie

    Dzięki wszystkim za uwagi;-)

    Co do komfortu w 159 na 17tkach powiem tak, to jest do przeżycia, naprawdę - jeżdżę nią na co dzień i sobie chwalę, ale nie nazwałbym w żadnym stopniu tego co odczuwam na drodze komfortem.
    Auto dobrze się prowadzi, pokonuje nierówności, zawieszenie robi robotę i jest trwałe, ale komfort to coś co występuje w autach własnie typu Mercedes S. Ja nie oczekuję może aż takiego komfortu jak Ska, ale coś około Jaguara XJ lub Astona DBS. Sztywno ale komfortowo - jak ktoś jeździł to wie - zawieszenie w Jaguarze XJ jest (dziwnie to zabrzmi) jest twarde ale miękkie, a prowadzenie bardzo dobre.
    Wg mnie 159 ma zawieszenie trochę zbyt sztywne jak na tą "legendarną" precyzję jaką oferuje (bo szczerze to jakaś ona wybitna to nie jest przecież - podobnie w starym Fiacie Bravo z 1996 roku miałem).

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał ArcoMancino Zobacz post
    Nie wiem jak z 19, ale jeździłem Giulia z 18 runflat. Wrażenia w mojej ocenie lepsze niz w 159 na 17 runflat (wymiary katalogowe) i na 16 zimowkach (juz nierunflat - wymiary katalogowe). Auto prowadziło sie precyzyjnie, ale pokonywało zapadnięte studzienki i pęknięcia w asfalcie bezbolesnie (dokuczały o wiele mniej niz w 159). Wiec myśle, ze 19 w Giulii nie powinna dokuczać bardziej niz Twoja 17 w 159.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    Dzięki za informację. To jest bardzo pocieszające;-) Jest szansa;-)
    Musze się przejechać dłużej i zdecyduję.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    Z ciekawości - jechałeś w ogóle jakąkolwiek Giulią?
    Ja nie bardzo rozumiem sens tej dyskusji, bo sprowadza się ona do tego jak zjeść ciastko i mieć ciastko jednocześnie. Rozwiązanie jest wtedy tylko jedno - 2 ciastka.
    Wracając do Giulii to jechałem zwykłą z Dieslem 2.2 pod maską z fabrycznymi 18-tkami RunFlat. I komfort był właściwy dla usportowionego sedana - sztywno, aczkolwiek nie do przesady.
    Jeśli dla Ciebie 159 na fabrycznych 17" oferuje zero komfortu to zdecydowanie pomyliłeś segmenty i powinieneś albo zweryfikować swoje oczekiwania, albo zmienić segment. Giulia to typowy usportowiony sedan i nie znajdziesz w nim komfortu S-klasy czy 7er.

    Giulia Q nie jest żadną bezkompromisową wersją powiadasz? A czym by była z taką V8 na przedniej osi? Odpowiedź jest prosta - bezkompromisową wersją nie mającą nic wspólnego z prowadzeniem istniejącej Q.
    A jeździłeś Astonem z V12 6-litrowym? Jak widać można się super prowadzić i mieć sensowny silnik.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Seryjne A4 B8 z tymi samymi oponami co 159 jest też taczką. 159 ma fajnie zestrojone zawieszenie, odrobina komfortu i sztywności jednocześnie.


    Nikt nie projektuje aut na polskie czy ukraińskie drogi. A po Niemczech jeździ się dużo wygodniej, dziury i nierówności się zdarzają, ale bez porównania do tego co w Polsce.

    Niestety Giulia Q nie jest dla ciebie, szukasz auta nieistniejącego na rynku lub istniejącego 10-20 lat temu (vide duża pojemność bez turbo, opony balony, itd.). Dzisiaj trudno znaleźć silniki 6 cylindrowe w segmencie D, a co dopiero 8 cylindrowe. Nie wiem czy jest jakiś przykład takie auta inny niż Jaguar XER-S
    Z drogami w Niemczech nie jest tak różowo...autostrady na zachodzie kraju są jako tako ale dawne NRD to tak już średnio, nie mówiąc o drogach w miastach..tam to już jest bardzo podobnie do Polski.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    No to jak chcesz tapczan z wielkim silnikiem, to raczej celuj w jakieś granturismo, a nie w małego sportowego sedana. Quattroporte powinno dać radę
    Myślałem o tym....ale Maserati..cóż mnie to się nie podoba;-( (brzydkie ble...)

    - - - Updated - - -

    [QUOTE=Andrzejsr;1934384]Nie według mnie, tylko tak jest. Żeby było nieznośnie precyzyjne - to będzie dawać nieznośnie o sobie znać. Jak będzie znośnie precyzyjne - to znośnie. Jak nie będzie precyzyjne - to nie będzie dawać wcale o sobie znać. No może rozbiciem się.

    Kwestia tego co kto pod "precyzją" rozumie. Niektórym wystarcza układ kierowniczy z nie wiem, chevroleta Aveo - skręci w prawo, i auto skręci w prawo , a nie w lewo - czego chcieć więcej, jakaż precyzja , jak cudnie słucha kierowcy - jedzie tam gdzie ten chce
    Dla kogoś kto potrzebuje tylko wciskania w fotel i słuchania silnika - ok. To nic złego, oczywiście, ale nie mieszajmy pojęć.
    O, jakiś amerykaniec będzie na pewno te kryteria spełniał.

    - - - Updated - - -


    Normalnie przyznałbym Ci rację, ale... 159 szczerze mówiąc to nie jest aż tak "nieznośnie" precyzyjna, by była aż tak nieznośnie twarda.

Podobne wątki

  1. Wyjazd na targi IAA 2015- Giulia na żywo
    Utworzone przez Belfer w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 06-10-2015, 20:38
  2. [Zapowiedź] Piwo pod Tatrami edyszyn 2015 / jedyny zlot AH 2015?
    Utworzone przez LIGAR w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 91
    Ostatni post / autor: 11-06-2015, 07:32
  3. Alfa Giulia w 2014?
    Utworzone przez ergomarcin w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 1818
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 13:38
  4. Alfa Giulia
    Utworzone przez Emenems w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-11-2008, 18:31
  5. Alfa Romeo Giulia
    Utworzone przez fiergloo w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-02-2007, 19:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory