Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 22

Temat: Jak wyjąć maglownice?

  1. #11
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar GrzegorzT
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    AR 166 2.0 TS 155km 99r
    Postów
    28

    Domyślnie

    Witam. Właśnie zacząłem nierówną walkę z maglownicą... odkręciłem dwie śruby trzymające ją od dołu. z końcówkami drążków walczyłem dobre 2h ale się udało. Mam pytanie dotyczące odpinania kolumny kierowniczej, czy jak zdemontuje ten plastik w kabinie to tam będzie możliwość rozpięcia tego? Czy może od dołu? Będę wdzięczny za każdą wskazówkę.
    Zdjęcie zapożyczyłem z internetów
    Pozdrawiam.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	kolumna166.jpg
Wyświetleń:	210
Rozmiar:	102.9 KB
ID:	170492  

  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafal0717
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nieporęt
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4jtd 136KM 99r, 166 3.0 V6 FL
    Postów
    630

    Domyślnie

    musisz się dostać od środka, na łączeniu jest wkręcona śruba mniej więcej tam gdzie zaznaczona strzałka na zdjęciu.
    Była ALFA ROMEO 166 2,4jtd
    Jest ALFA ROMEO 166 3,0V6 FL http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...rafal0717.html

  3. #13
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Odwieze nieco temat.
    Autko po stluczce lakierniczo mam juz ogarniete.
    Przy okazji ze wpadlo troche siana zabieram sie za wymiane sprezyn no i chce wymienic u siebie cieknaca maglownice.


    Pytanie moje tyczy sie połączenia kolumny kierowniczej wewnatrz kabiny z maglownica.
    Rozumiem , że zamocowane jest to na wieloklina i zabezpieczone jakas srubka?

    1. Czy trzeba to jakos odpowiednio ustawiać (połączenie maglownica-kolumna)? Czy jest tylko jedna pozycja w ktróej da rade skęcić owe połączenie?
    2. Czy ciasno to siedzi? Czy trzeba sie przygotowac na użycie jakiejs siły żeby rozłłączyc te dwa elementy?
    Jak ktos ma jakieś rady chetnie przeczytam.
    Niby robota nie wyglada na skomplikowana, ale zawsze warto uzbierac jak najwiecej info.
    [C

  4. #14
    Użytkownik Znawca Avatar motogold
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Łebcz
    Auto
    alfa 166 2,4 jtd 1999/alfa 166 2,4 2003 150km
    Postów
    1,456

    Domyślnie

    Tam masz śrubę na 13 klucz i nic nie ustawiasz,po prostu inaczej Ci nie wejdzie.Możesz mieć lekki opór ale spokojnie schodzi.Wymieniałem 2 i żadnych problemów.Gorzej z tą blachą na około w podłodze jest.Potrafi się tam śruba urwać a jest ich 4 z tego,co pamiętam.Wiem,że z nimi był jakiś kłopot i trzeba się z nimi delikatnie obchodzić,bo lubią się urwać.Dobrze podlej je wd.

  5. #15
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Cytat Napisał motogold Zobacz post
    Tam masz śrubę na 13 klucz i nic nie ustawiasz,po prostu inaczej Ci nie wejdzie.Możesz mieć lekki opór ale spokojnie schodzi.Wymieniałem 2 i żadnych problemów.Gorzej z tą blachą na około w podłodze jest.Potrafi się tam śruba urwać a jest ich 4 z tego,co pamiętam.Wiem,że z nimi był jakiś kłopot i trzeba się z nimi delikatnie obchodzić,bo lubią się urwać.Dobrze podlej je wd.
    Oki o takie info mi chodziło wielkei dzieki
    [C

  6. #16
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Dodam tylko od siebie z doświadczenia.
    1. Odkręcasz na zablokowanej kierownicy, żebyś sobie nie obrócił jej potem przypadkiem, co mogłoby skutkować problemami z czujnikiem skrętu (jeśli występuje) i taśmą airbag.
    2. Po wyjęciu magla, a najlepiej jeszcze przed demontażem, zmierz sobie ile wystają końcówki. W przypadku zakupu używki lub regeneracji można się naciąć, że jest o jeden obrót przestawiona. Złożyć złożysz, ale skończy się problemami z maglem i skrętem.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  7. #17
    Użytkownik Znawca Avatar motogold
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Łebcz
    Auto
    alfa 166 2,4 jtd 1999/alfa 166 2,4 2003 150km
    Postów
    1,456

    Domyślnie

    No fakt.A i tak po założeniu innej musisz ustawić zbieżność.Te 4 śrubki są chyba na 10 długi sztorc klucz.Tam masz ruchy kolumną góra-dół.Dojście paskudne,trzeba się lekko wygiąć.

  8. #18
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Dzieki Panowie za cenne info. Wiadomo po montazu auto jedzie na zbieżnosci itp.
    Moto ta blacha o ktorej piszesz jest to jakis element odkrecany, ktorego nalezy sie pozbyc podczas wyjmowania magla z kabiny?
    Pare razy tam nurkowalem w tych pedalach ( czujnik stopu, pompka sprzęgla) i fakt ze dojscie fatalne, ale do ogarnięcia
    Narazi emagiel do mnei jedzie (uzywka, ale regenerowana przez poprzednika wiec pewnie troszke pojezdzi).

    Podczas odkrecania rozumiem ze kiera ustawiona na wprost? zablokowana, i po wyjeciu starego magla mierze ile wystaja drazki po obu stronach magla? W nowej ustawiam tak samo (lub bardzo podobnie i jade na regulacje zbieznosci)?
    Temat nie wydaje sie skomplikowany bo odkrecic trza niby tylko 2 sruby od magla+ koncowki i kolumna, no i przewody wiadomo olejowe...
    zobaczymy troszke sie obawiam o dostep do srub od magla, bo nie mam kanalu a moim raczkom daleko od chinskiej budowy
    [C

  9. #19
    Użytkownik Znawca Avatar motogold
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Łebcz
    Auto
    alfa 166 2,4 jtd 1999/alfa 166 2,4 2003 150km
    Postów
    1,456

    Domyślnie

    Ja też robiłem bez kanału.I z góry masz dojście,tylko chyba przez 2 przedłużki do nasadki i 19mm nasadka.Ta blacha to właśnie jest osłona podłogi nad maglem i trzeba zdjąć,bo bez tego nie wyjdzie..Odsuwasz wykładzinę od góry i masz tą czarną blachę.Jedna pod drugą jest wsunięta.Robiłem to z 1,5 roku temu i też dokładnie nie pamiętam.Miskę podstaw i olej zleci bo i tak nowym go zalewasz.A wyjmowałem od prawej strony.Chyba trzeba jeszcze zdjąć nadkola te od strony drzwi,żeby dojście do przewodów z lewej strony było i z prawej,aby magiel wysunąć.Między maglem a wózkiem masz podkładki (tam gdzie śruby)to ich nie pogub.Jeszcze masz śruby od oczek do węża wspomagania na samym maglu.No i podkładki miedziane do węży-4szt.Ja w swojej wygrzałem i założyłem z powrotem.Nic nie cieknie.Przewodów nie pomylisz,bo są innej średnicy.Więcej nie pamiętam.Jak sobie przypomnę,to dopisze.

  10. #20
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR 166 3.0 Sportronic 2002
    Postów
    323

    Domyślnie

    Na maglu jest przykręcona osłon termiczna w okolicach wydechu, przed wytarganiem magla trzeba ją odkręcić, 2 śruby 10mm bodajże.

Podobne wątki

  1. jak zdemontowac maglownice
    Utworzone przez alfatita w dziale 166
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 13-03-2018, 06:09
  2. jak wymienić maglownice [156] v6
    Utworzone przez templariusz9 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 23-07-2017, 16:45
  3. Jak wyjąć maglownice od góry? Pytanie do magików.
    Utworzone przez lx2016 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 05-07-2015, 19:56
  4. Maglownice od 156 ???
    Utworzone przez tomek.rynkar w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 08-12-2012, 17:22
  5. Kupie maglownice
    Utworzone przez tomek.rynkar w dziale Kupię części
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 27-04-2012, 12:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory