Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 33

Temat: Turbo do regeneracji .... ?

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar krzychu0073
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    W-wa
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 150km. 2006r.
    Postów
    274

    Question Turbo do regeneracji .... ?

    Witam

    Mam problem z moją 159. Nie przyspiesza jednostajnie tylko przy pewnym zakresie obroty skaczą. Auto nie przyspiesza we właściwy sposób. Postarałem się zobrazować to na filmiku:



    Prędkość 50/h, wrzucony 5 bieg i gaz do dechy. Powyżej 1,5 tys. obrotów wskazówska skacze od razu na 2,5 tys. Prędkość idzie normalnie do góry ale obroty skaczą. Jak nie wdepnę na maksa to takiego skoku obrotów nie czuć. Pomyślałem od razu o turbo, bo zdarza się, że czasem chmura białego dymu ciągnie się za autem.

    Z góry dzięki za pomoc

    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,521

    Domyślnie

    Sprzęgło się ślizga

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar krzychu0073
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    W-wa
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 150km. 2006r.
    Postów
    274

    Domyślnie

    Też brałem to pod uwagę :/
    Sprawdzałem też pod maską i rura przy turbo cała mokra. Może być jakaś opaska luźna czy turbo tak strzela olejem?

    [

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2016
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    AR 159 1,9 Jtdm 150 km
    Postów
    123

    Domyślnie

    rura turbo -> IC jest zapocona pewnie u większości z nas , jest jakiś świst turbo ? Rura jest zapocona czy cieknie po niej olej ?

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar mroku
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 Berlina 2.4jtd
    Postów
    134

    Domyślnie

    Klasyczny objaw ślizgającego się sprzęgła. Jeżeli obroty skaczą a prędkość nie to sprzęgło do wymiany, bo z czasem będzie tylko gorzej. Turbo nie ma tu nic do rzeczy, zapocona rura od IC jest chyba w większości Alf.
    Ostatnio edytowane przez mroku ; 14-02-2017 o 10:11

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar slon
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm 16V
    Postów
    413

    Domyślnie

    Jak już wymienisz sprzęgło, to nie katuj nowego taką jazdą

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar krzychu0073
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    W-wa
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 150km. 2006r.
    Postów
    274

    Domyślnie

    Świzdu gwizdu żadnego z turbo nie słychać. Rura jest po prostu mocno mokra, ale nie cieknie z niej olej. Zresztą stan oleju od dłuższego czasu bez zmian. Teraz pojawia się pytanie bo wydatek nie jest dla mnie mały. Wymiana samego sprzęgła czy od razu kompletu z dwumasą ? Nie chciałbym się chyba od razu ładować w duży koszt, ale pytanie czy nie lepiej załatwić to za jednym razem. Czy mogę jeszcze tak jeździć czy od razu mysleć o wymianie? Dodam, że juz jakiś czas tak jeżdzę. Jakie firmy polecacie kupić?

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2016
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    AR 159 1,9 Jtdm 150 km
    Postów
    123

    Domyślnie

    Jak jest tylko mocno zapocone i nie słychać turbo to powinno być git ewentualnie sprawdź opaskę na rurze czy nie jest luźno. Co do sprzęgła to Valeo szło na pierwszy montaż, i koszt to jakieś 1900 zł komplet dwu mas, wysprzęglik tarcza z dociskiem. są różne opinie na temat producentów sachs czy luk pewnie będzie drożej. Robocizna pewnie coś koło +- 400. ale jak już zdejmujesz sanki to warto je wyczyścić i pomalować bo to rdzewieje i źle wygląda.

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar slon
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm 16V
    Postów
    413

    Domyślnie

    Ja tak jeżdżę od ok 50 tys km Ale mam kupiony komplet (sprzęgło, dwumasa, wysprzęglik, uszczelniacz) Valeo i czekam na wymianę. Jeśli to pierwsze sprzęgło, to bardzo prawdopodobne, że dwumas też pada. Niestety roboty przy wyjęciu skrzyni jest sporo, więc większość robi komplet przy jednym podejściu.

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar krzychu0073
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    W-wa
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 150km. 2006r.
    Postów
    274

    Domyślnie

    Chciałem jeszcze chwilę pojeździć, trzeba w końcu jednorazowo kasę zebrać . Wtedy wezmę się za wymianę kompletu i będzie z głowy. Widziałem na alledrogo zestawy Valeo sprzęgło, wysprzęglik, łożysko i dwumasa za jakieś 1850 z przesyłką. Robocizna to nie wiem ile w Wawie, popytam o ceny ale chciałbym kogoś ogarniętego w końcu to nie taka prosta robota. Przy okazji podpytam też o to turbo. W każdym razie dzięki wszystkim za odpowiedzi. Rozwialiście moje wątpliwości i mimo, że wychodzi drożej niż myślałem już wiem na czym stoję.

Podobne wątki

  1. Czy turbo kwalifikuje sie do regeneracji 1.9 JTD 150km
    Utworzone przez arquadiusy w dziale 147
    Odpowiedzi: 47
    Ostatni post / autor: 04-11-2013, 20:53
  2. Turbo po regeneracji - wkręcanie się na obroty
    Utworzone przez pasti w dziale 147
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 08-03-2012, 18:05
  3. Dym pomimo dwukrotnej regeneracji turbo
    Utworzone przez knafel 166 2.4 w dziale 166
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 30-06-2011, 20:45
  4. Turbo używane i po regeneracji - Wykres
    Utworzone przez piter1984 w dziale 166
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 11-01-2011, 23:30
  5. Padło turbo 10 tyś po regeneracji
    Utworzone przez Marysn w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 28-07-2010, 10:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory