Witam
Jak z gazem do tego motoru? Założył ktoś? Jakie spalanie?
Rozumiem ze dopiero rozwazasz kupno 3.2. W zeszlym roku tez o nim myslalem, ale po zaglebieniu sie (awarie silnika, bardzo drogie w naprawie, czesto wymiana silnika konieczna a dawcow nie ma (~12tys za uzywany silnik)) i przejazdzce (tak sobie, tylko fajny dzwiek) kupilem TBI.
Odnosnie gazu, ten dokladal ale zle skonczyl (choc niekoniecznie z powodu zalozenia gazu):
https://www.olx.pl/oferta/alfa-romeo...fba13;promoted
gadalem z gosciem, bo rozwazam (narazie na etapie sprawdzania czy sie da) czy nie zrobic przeszczepu Q4 I skrzyni F40 do swojej TBI, w celu dalszego podnoszenia mocy, I szukalem dawcy czesci. niewazne, gosc sprzedaje bo jest uszkodzony wal korbowy i panewki. takie awarie przewijaja sie co jakis czas, tzn praktycznie stale na allegro/olx/otomoto jest 1-2 159 3.2jts z walnietym silnikiem do sprzedania za ~12tys +-3tys.
tu drugi przyklad:
http://allegro.pl/alfa-romeo-159-q4-...11435268.html#
Ogolnie nie jest kolorowo z gazem z tego co czytalem. Instalacje drogie, a wtryski I tak leca po parudziesieciu tysiacach km. Niestety, bezposredni wtrysk (tak jak TBI czy 1.9/2.2 JTS). Nie wiem tez czy zawory glowicy nie poleca przy gazie zbyt szybko - raczej nie jest to sprawdzone rozwiazanie w zadnym z tych silnikow.
Jedyny silnik ktory latwo i tanio sie gazuje w 159 to 1.8MPI 140KM, ale to jak interesuje Cie tylko toczenie sie z punktu A do B.
tak dokładnie jak się dba tak się ma :-)
Niestety nie zgodze sie z kolega co do MPI. Owszem, dla krolow prostej, ktorzy umieja tylko wciskac gaz i chwala sie jazda z jedna reka na kierownicy przy 230 na autostradzie MPI to tylko "toczenie sie z punktu A do B". Jednak jesli umiesz jezdzic, to MPI jest swietnym silnikiem: jest lekki, wiec jestes szybki w zakretach, jest lekki wiec poprawia rozklad mas na osie - nie wynosi przodem. Skrzynia jest relatywnie krotka, wiec sportowa jazda w zakretach, w gorach jest bardzo przyjemna i dostarcza wrazen. Osobiscie bardziej cenie przeciazenia boczne w zakretach od wciskania w fotel przy 'sandale w podlodze'.
Tak, wiem, 10,2 sekundy od 0 do 100 km/h (10,4 w SW) to malo jak na dzisiejsze czasy, jednak nazywanie jazdy tym autem "toczenie" to duza przesada. W zamian dostajemy bezawaryjny i bardzo popularny (w porownaniu do JTSow) silnik oraz bezproblemowe dzialanie na LPG.
czyli przyznales mi racje we wszystkim, ale w pierwszym zdaniu napisales ze nie przyznajesz. da sie tym jezdzic, ale osiagi takie sobie i trzeba to zaakceptowac. nie ma turbo wiec trzeba machac biegami jak chce sie przyspieszyc (np wyprzedzanie). w zakretach jest lzejszy, znam to z tbi, tyle ze tam mam moment od dolu i wieksza moc (szczegolnie po chipie). tyle ze tbi jest w cenie i nie bardzo pod lpg, wiec tez nie dla kazdego.
nigdzi nie napisalem zeby nie kupowac mpi, ma swoje cechy - zalety i wady roznie oceniane/rozumiane czy wazne dla kazdego i tylko trzeba swiadomie kupowac. jesli taka charakterystyka jazdy pasuje, czemu nie.
Na koniec podsumowałeś pięknie początek. To, że auto jest szybkie nie równa się temu, że szybko się rozpędza. I tu jest pies pogrzebany. Ten silnik w ogólnie ciężkiej 159 jest właśnie dla mistrzów prostych, nie oszukujmy się. Nawet JTSy, z pominięciem może V6, szczególnego szału nie robią.
Do tego MPI do gazu nadaje się raczej słabo. Fakt, łatwo się go montuje, ale problem z chłodzeniem zaworów też jest znany. Szczególnie właścicielom Opli.
- - - Updated - - -
Na koniec podsumowałeś pięknie początek. To, że auto jest szybkie nie równa się temu, że szybko się rozpędza. I tu jest pies pogrzebany. Ten silnik w ogólnie ciężkiej 159 jest właśnie dla mistrzów prostych, nie oszukujmy się. Nawet JTSy, z pominięciem może V6, szczególnego szału nie robią.
Do tego MPI do gazu nadaje się raczej słabo. Fakt, łatwo się go montuje, ale problem z chłodzeniem zaworów też jest znany. Szczególnie właścicielom Opli.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
7 sekund do setki to wcale nie jest źle![]()
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10