Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: [147] Amortyzatory tył - problem ze znalezieniem części

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    02 2017
    Auto
    Alfa Romeo 147 HATCHBACK 1.6 I 16V T.SPARK 120KM
    Postów
    4

    Domyślnie [147] Amortyzatory tył - problem ze znalezieniem części

    Cześć,

    Potrzebuję zaczerpnąć informacji na temat amortyzatorów montowanych w Alfie 147 (w moim przypadku 2005r. 1,6 88KW). Nie jestem użytkownikiem samochodu, więc na jakiekolwiek oczywistości z mojej strony nie ma co liczyć, staram się w tym momencie pomóc mojemu bratu. Sprawa wygląda tak, że kupiony przez niego niedawno egzemplarz ma jak się okazuje niestandardowe, delikatnie obniżone zawieszenie (przynajmniej wg mechanika i sprzedawców części zamiennych z okolicznych sklepów). Z tego co się dowiedziałem standard posiada numer katalogowy 60688991 (lub 50509464 w nowym katalogu), jest powszechnie dostępny, ale wg mechanika za długi o jakieś 2-3cm do obecnie zamontowanych sprężyn. Oznaczenie na zamontowanym w samochodzie amortyzatorze różni się ostatnią cyfrą, 60688992 (50509465). Byłem w ASO, dowiedziałem się, że zawieszenie z takimi amortyzatorami było montowane do samochodów na kraje "tropikalne", wersji GTA, przeszukując forum trafiłem również na oznaczenie TI. Moje pytanie polega na tym, czy obiło się może komuś o uszy o istnieniu takiego zawieszenia (przeglądając google w poszukiwaniu zamienników mam wrażenie, że to swego rodzaju rzadkość)? Sprowadzenie amortyzatorów z Włoch w ASO to kosz +1500zł, ale według serwisantów bez możliwości zwrotów w razie ewentualnych nieścisłości (nie będą mieli komu ich odsprzedać). Zamienniki trafiły mi się również w jakimś sklepie z siedzibą na Litwie (w miarę przystępnej cenie), aczkolwiek nie mogę się z nimi skontaktować, lub coś tego typu http ://www .ebay.de/itm/2x-Bilstein-B6-Stossdaempfer-hinten-Alfa-Romeo-147-TS-JTD-GTA-937-NEU-/391308127229"]http ://www .ebay.de/itm/2x-Bilstein-B6-Stossdaempfer-hinten-Alfa-Romeo-147-TS-JTD-GTA-937-NEU-/391308127229 (nie mogę dodać opcji URL), ale to z kolei również swoje kosztuje. Tutaj pojawia się drugie pytanie, czy nie byłoby ekonomiczniej pozbyć się tego zawieszenia i włożyć w zamian standardowe? Samochód nie będzie eksploatowany "na sportowo", również nikt nie spodziewał się w nim niestandardowego zawieszenia, więc nikomu na nim na ten moment (samochód jest unieruchomiony) nie zależy.

    Za wszelkie sugestie i podpowiedzi z góry dziękuję

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Kup zwykłe amory i po problemie Jak wersja TI to pewnie delikatnie niższe sprężyny - to nie przeszkadza w niczym. Polecam KYB a jak po taniości to Monroe.

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    02 2017
    Auto
    Alfa Romeo 147 HATCHBACK 1.6 I 16V T.SPARK 120KM
    Postów
    4

    Domyślnie

    Dostałem informację (po numerze VIN określono, że widnieje wpis "przygotowany do obniżenia"), że zawieszenie będzie bliźniaczo podobne do zawieszenia np. z Alfy GT 3.2, mogę się tym sugerować przy szukaniu zamienników? Te akurat są bardziej dostępne w przyzwoitej cenie, a może nie straci specjalnie na swoim charakterze.

    Dzięki za zainteresowanie

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    QJawyY
    Auto
    Giulietta 2.0 ~200KM 440Nm 2010r
    Postów
    513

    Domyślnie

    A kit Vogtlanda by nie podszedł? Cena przystępna , niższe od standardu o 3cm i też sztywne choć nie taczki...

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2016
    Mieszka w
    Nowy Sącz/Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 147, 1.9JTD 85kW
    Postów
    312

    Domyślnie

    Cytat Napisał barteko Zobacz post
    Cześć,

    Potrzebuję zaczerpnąć informacji na temat amortyzatorów montowanych w Alfie 147 (w moim przypadku 2005r. 1,6 88KW). Nie jestem użytkownikiem samochodu, więc na jakiekolwiek oczywistości z mojej strony nie ma co liczyć, staram się w tym momencie pomóc mojemu bratu. Sprawa wygląda tak, że kupiony przez niego niedawno egzemplarz ma jak się okazuje niestandardowe, delikatnie obniżone zawieszenie (przynajmniej wg mechanika i sprzedawców części zamiennych z okolicznych sklepów). Z tego co się dowiedziałem standard posiada numer katalogowy 60688991 (lub 50509464 w nowym katalogu), jest powszechnie dostępny, ale wg mechanika za długi o jakieś 2-3cm do obecnie zamontowanych sprężyn. Oznaczenie na zamontowanym w samochodzie amortyzatorze różni się ostatnią cyfrą, 60688992 (50509465). Byłem w ASO, dowiedziałem się, że zawieszenie z takimi amortyzatorami było montowane do samochodów na kraje "tropikalne", wersji GTA, przeszukując forum trafiłem również na oznaczenie TI. Moje pytanie polega na tym, czy obiło się może komuś o uszy o istnieniu takiego zawieszenia (przeglądając google w poszukiwaniu zamienników mam wrażenie, że to swego rodzaju rzadkość)? Sprowadzenie amortyzatorów z Włoch w ASO to kosz +1500zł, ale według serwisantów bez możliwości zwrotów w razie ewentualnych nieścisłości (nie będą mieli komu ich odsprzedać). Zamienniki trafiły mi się również w jakimś sklepie z siedzibą na Litwie (w miarę przystępnej cenie), aczkolwiek nie mogę się z nimi skontaktować, lub coś tego typu http ://www .ebay.de/itm/2x-Bilstein-B6-Stossdaempfer-hinten-Alfa-Romeo-147-TS-JTD-GTA-937-NEU-/391308127229"]http ://www .ebay.de/itm/2x-Bilstein-B6-Stossdaempfer-hinten-Alfa-Romeo-147-TS-JTD-GTA-937-NEU-/391308127229 (nie mogę dodać opcji URL), ale to z kolei również swoje kosztuje. Tutaj pojawia się drugie pytanie, czy nie byłoby ekonomiczniej pozbyć się tego zawieszenia i włożyć w zamian standardowe? Samochód nie będzie eksploatowany "na sportowo", również nikt nie spodziewał się w nim niestandardowego zawieszenia, więc nikomu na nim na ten moment (samochód jest unieruchomiony) nie zależy.

    Za wszelkie sugestie i podpowiedzi z góry dziękuję
    Nie wiem czemu kolega tak kombinuje z szukaniem amortyzatorów. Przeczytałem pobieżnie o co chodzi bez zbytniego zagłębiania się. Nie trzeba nic szukać po googlach czy przepatrzeć cały internet. Wystarczy wpisać w allegro alfa romeo 147 zakładka amortyzatory i wybierasz jaki chcesz na tył. Tak jak kolega wcześniej pisał amorek (zawieszenie standardowe) KYB, bilistein b4, monroe, nie wiem jak tam sachs czy polecają czy nie. Jak coś bardziej "sportowego" (obniżenie o -3cm) to kit voglanda. Nie trzeba nic sprowadzać z zagranicy. Jak chcesz części w dobrej cenie pisz do pana Tomka, Nie wiem jaki ma nic na forum, bo kupowałem przez fb

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar esco1982
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    AR 166 3.0 V6 99r.,Fiat Tipo 1.4 T JET 2017
    Postów
    759

    Domyślnie

    Ja mam wersje TI i w tamtym roku wymieniałem amory z tyłu, już w niemcowie ktoś wstawił zwykłe MONROE więc Ja zrobiłem to samo bo ori do TI kosztują 750zł szt. - mają mniejszy skok. Monroe kosztowały 250zł szt. a minusem założenia takich jest po prostu ich szybsze zużycie.
    AR 146 1.4 BOXER, AR 147TI 1.6 TS, AR 166 3.0 V6

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    02 2017
    Auto
    Alfa Romeo 147 HATCHBACK 1.6 I 16V T.SPARK 120KM
    Postów
    4

    Domyślnie

    Cytat Napisał esco1982 Zobacz post
    Ja mam wersje TI i w tamtym roku wymieniałem amory z tyłu, już w niemcowie ktoś wstawił zwykłe MONROE więc Ja zrobiłem to samo bo ori do TI kosztują 750zł szt. - mają mniejszy skok. Monroe kosztowały 250zł szt. a minusem założenia takich jest po prostu ich szybsze zużycie.
    Nie miało to żadnego wpływu na warunki jezdne? Czy te 3cm różnicy na standardowym amorze jest do wyłapania wizualnie? (biorąc pod uwagę, że przód zostaje na starych amortyzatorach -30mm)

    Od początku brałem pod uwagę standardowe amortyzatory. Sugerowałem się zdaniem mechanika, który nie chcąc odstawiać fuszery po prostu powiedział, że przy tej wersji idą delikatnie inne części. A gdyby włożyć coś od MTS? One mają niższy skok. Wiem, że zdania są o nich podzielone, osobiście nigdy ich nie używałem.

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar esco1982
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    AR 166 3.0 V6 99r.,Fiat Tipo 1.4 T JET 2017
    Postów
    759

    Domyślnie

    Wizualnie się nic nie zmienia bo mimio tego że amor ma większy skok to sprężyna zostaje krótsza i amortyzator jest cały czas lekko wciśnięty i dlatego prawdopodobnie szybciej sie zużyje. Jeżeli chodzi o prowadzenie to nie zauważyłem żadnych różnic no ale po torze nie latam Pakiet TI to pakiet wizualny raczej nie wpływa na właściwości jezdne.
    AR 146 1.4 BOXER, AR 147TI 1.6 TS, AR 166 3.0 V6

  9. #9
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    02 2017
    Auto
    Alfa Romeo 147 HATCHBACK 1.6 I 16V T.SPARK 120KM
    Postów
    4

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedź

Podobne wątki

  1. Problem ze znalezieniem numeru silnika
    Utworzone przez Adeq w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 04-04-2016, 08:26
  2. [164] Amortyzatory i inne części.. Gdzie ;)
    Utworzone przez Arek w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 03-07-2015, 15:14
  3. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 27-07-2013, 15:43
  4. [33] Problem : amortyzatory to czy sprężyny?
    Utworzone przez DaniioDTB w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 02-07-2011, 22:19
  5. [145] Problem ze znalezieniem przyczyny problemu - pomóżcie!
    Utworzone przez qb41side w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 02-04-2009, 03:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory