Temat: Jaki olej wlać do JTDm, filtr oleju ?

  1. #2561
    Moderator Znawca Avatar bobby
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Franny 159 2.4 JTDm 06'
    Postów
    1,228

    Domyślnie

    Pamiętajcie, że 5w40 drugiemu 5w40 nie równy. Jeden może mieć lepkość w 100C równą 12,5 co jest bliskie klasie 5w30 i pewnie do niej spadnie po niedużym zanieczyszczeniu paliwem z czasem eksploatacji, inny będzie miał 14,8.

  2. #2562
    Użytkownik Znawca Avatar kobe83
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    AR 159 2.0 JTDM 170KM/ 156 1.9 JTD115KM była
    Postów
    1,469

    Domyślnie

    Ostatnio była dyskusja na temat odsysania oleju. Zeszlym razem nie mógł gość odkrecic korka i zgodzilem sie na wyssanie.
    Staral sie to robić bardzo dokladnie i z 4 litowej banki oddał mi prawie litr.
    Teraz zrobiłem to nornalnie i z 5 l zostało 100 ml. Co prawda była sciagana miska do wymiany uszczelki pod smokiem. Ale sam mechanik sie zapytal czy mam 5 litrów bo jemu zawsze wchodzi praktycznie 5 l.

    Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
    Włoski geniusz, włoska technologia, włoska pasja.

  3. #2563
    Użytkownik Romeo Avatar italiano_83
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 MA Distinctive/ Premium/Dach/Bose
    Postów
    504

    Domyślnie

    Cytat Napisał kobe83 Zobacz post
    Ostatnio była dyskusja na temat odsysania oleju. Zeszlym razem nie mógł gość odkrecic korka i zgodzilem sie na wyssanie.
    Staral sie to robić bardzo dokladnie i z 4 litowej banki oddał mi prawie litr.
    Kolega ostatnio ściągał z mitto i wyszło mu wg pojemności układu "wszystko"- ale trzeba mieć choć odrobinę umiejętności, a raczej chęci.
    Ile razy ponownie uruchamiał sprężarkę od odsysarki podczas odsysania oleju mechanik który wykonywał usługę i jak długo to trwało?

    Cytat Napisał bobby Zobacz post
    Pamiętajcie, że 5w40 drugiemu 5w40 nie równy. Jeden może mieć lepkość w 100C równą 12,5 co jest bliskie klasie 5w30 i pewnie do niej spadnie po niedużym zanieczyszczeniu paliwem z czasem eksploatacji, inny będzie miał 14,8.
    Wystarczy spojrzeć na dane podawane przez producenta oleju wszystko jest tam opisane, a oleje "zalecane" przez producenta - to jedynie "zalecenie" które się często zmienia w czasie produkcji silnika/modelu- zaczynają od 5w40, żeby zalecać 5w30 albo 0w40.

  4. #2564
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2017
    Auto
    159 2.4 210km
    Postów
    105

    Domyślnie

    Panowie, bo ja już się totalnie w tym temacie pogubiłem.

    Mam Bellę, 159 2.4 210KM (auto sprowadzane z niemiec, na 1000% ma DPF), mam do tego zalać olej 5W40 klasy C3 - ale jaki? Jakiego producenta tego oleju polecacie i jaki "model", tak konkretnie? Może jakieś przykłady?

    I pytanie offtopowe, który zestaw filtrów wybrać:
    UEFI czy Filtron? (Sprzedaje je motostacja na allegro)
    (zaznaczam, że nie dam ponad 300zł za filtry, które i tak muszę wymieniać raz w roku, bo to bez sensu, wolę taniej, a częściej niż drożej, a rzadziej)

  5. #2565
    Moderator Znawca Avatar bobby
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Franny 159 2.4 JTDm 06'
    Postów
    1,228

    Domyślnie

    Skoro masz DPF to 5W40 Penrite Enviro+ jest np. bardzo dobrym wyborem.
    Filtry UFI są lepsze. edit: UFI nie uefi. O UEFI nie słyszałem. Komplet znajdziesz poniżej 300 PLN bez problemu. Szczególnie w asortymencie sklepów, choćby reklamujących się na forum.

    PS. ja też wolę robić remont silnika czy wtryskiwaczy niż przepłacać za jakieś filtry
    Ostatnio edytowane przez bobby ; 20-02-2017 o 16:31

  6. #2566
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2017
    Auto
    159 2.4 210km
    Postów
    105

    Domyślnie

    UFI, mój błąd.

    "PS. ja też wolę robić remont silnika czy wtryskiwaczy niż przepłacać za jakieś filtry"

    Już weź nie przesadzaj, nie jestem z tych co żyłują auto na każdej prostej bo "fajnie" i nie mam zamiaru z niego robić 270km 450nm żeby robić popisówki przed kumplami, a jakbym chciał "ścigacza" to dopłaciłbym trochę i wziął 350z/370z ;p A jak się zapytasz - to po co mi 2.4 210km to odpowiedź będzie prosta, przy moich zapotrzebowaniach pali dokładnie tyle samo co 1.9, a różnica cenowa wynosiła 1270zł, więc ten tamtego, 1.9 jest zupełnie nie opłacalny jeżeli chodzi o stosunek cena/możliwości biorąc pod uwagę 2.4, nawet koszty ubezpieczenia są takie same (wliczając zniżki). Oczywiście mam zamiar wyciąć EGR i DPF (plus myślę co tu zrobić z kolektorem), ale nie od razu, za kilka miesięcy, chce wiedzieć czy mi to auto spasuje na dłuższą metę (wcześniej miałem A6 3.2 quattro i już wiem, że wolę 159).

    "Penrite Enviro+ jest np. bardzo dobrym wyborem"

    Tak, powiedziałbym, że nawet najlepszym wyborem. Jest coś tańszego niż 220zł za 5L?

  7. #2567
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,576

    Domyślnie

    liquimoly meguin motul. o 2 pierwsze pytaj chocby [MENTION=60599]Tomek_[/MENTION]evo, motula tez ma ale przy okazji wiec ceny akurat na niego mial srednie(no chyba ze to sie zmienilo od grudnia).

  8. #2568
    Moderator Znawca Avatar bobby
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Franny 159 2.4 JTDm 06'
    Postów
    1,228

    Domyślnie

    Cytat Napisał gziemzik Zobacz post
    UFI, mój błąd.

    "PS. ja też wolę robić remont silnika czy wtryskiwaczy niż przepłacać za jakieś filtry"

    Już weź nie przesadzaj, nie jestem z tych co żyłują auto na każdej prostej bo "fajnie" i nie mam zamiaru z niego robić 270km 450nm żeby robić popisówki przed kumplami, a jakbym chciał "ścigacza" to dopłaciłbym trochę i wziął 350z/370z ;p A jak się zapytasz - to po co mi 2.4 210km to odpowiedź będzie prosta, przy moich zapotrzebowaniach pali dokładnie tyle samo co 1.9, a różnica cenowa wynosiła 1270zł, więc ten tamtego, 1.9 jest zupełnie nie opłacalny jeżeli chodzi o stosunek cena/możliwości biorąc pod uwagę 2.4, nawet koszty ubezpieczenia są takie same (wliczając zniżki). Oczywiście mam zamiar wyciąć EGR i DPF (plus myślę co tu zrobić z kolektorem), ale nie od razu, za kilka miesięcy, chce wiedzieć czy mi to auto spasuje na dłuższą metę (wcześniej miałem A6 3.2 quattro i już wiem, że wolę 159).

    "Penrite Enviro+ jest np. bardzo dobrym wyborem"

    Tak, powiedziałbym, że nawet najlepszym wyborem. Jest coś tańszego niż 220zł za 5L?

    Filtry UFI dostaniesz poniżej 300 PLN (albo coś w tych okolicach) np. w Motodelcie. Napisałem tak dlatego, że sam przerobiłem jeden beznadziejny filtr paliwa innej firmy. Uwierz mi, nawet jak komplet będzie tańszy te 50 PLN to nie jest to warte tych pieniędzy. Na jeden dodatek do czyszczenia wtryskiwaczy wydasz te pieniądze.

    Dopóki masz DPF... tańsze oleje znajdą się... np. Shell Helix HX7 ECT 5W-40. Tylko nie jest to olej tej samej klasy. Gorsza baza, choć z tanich olejów jest OK.

    Rozumiem Cię, dopóki nie zdecydujesz czy auto zostaje z Tobą nie chcesz po prostu dużo inwestować.


    PS. W tym nadwoziu to i 350 KM nie zrobi z tego auta rakiety.

    PS2. Ktoś kiedyś powiedział, że zakup Alfy to jak kupno 350z na raty. Mam nadzieję, że Ci się nie sprawdzi to powiedzenie.
    Ostatnio edytowane przez bobby ; 20-02-2017 o 17:23

  9. #2569
    Użytkownik Romeo Avatar italiano_83
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 MA Distinctive/ Premium/Dach/Bose
    Postów
    504

    Domyślnie

    Cytat Napisał gziemzik Zobacz post
    I pytanie offtopowe, który zestaw filtrów wybrać:
    UEFI czy Filtron?
    Wszystkie moje auta jeździły na filtronie, to dobre filtry w bardzo przystępnej cenie niczym nie odbiegająca jakością od niemieckich odpowiedników innymi słowy skoro na filtrze Mann czy Knecht silnik samochodu zachowuje się tak samo - to po co przepłacać ?

    Ps. A czy ktoś ma wiedzę kto jest podwykonawcą filtrów dla Fiat/Alfa Romeo ? Przecież sami tego nie klepią .. hmm?
    Ostatnio edytowane przez italiano_83 ; 20-02-2017 o 18:02

  10. #2570
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Ma kilku dostawców min. UFI

    Co do filtrona to nie wszyscy wiedzą ale od zeszłego roku należy do niemieckiego Mann+hummel wiec mity o kiepskości tych filtrów mozna miedzy bajki wsadzić.

Podobne wątki

  1. Jaki olej , filtr oleju, filtr powietrza alfa 156 2.5 v6
    Utworzone przez Xemik11 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-02-2016, 13:14
  2. Alfa 156. Jaki filtr oleju i olej??
    Utworzone przez maxxx222 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-12-2011, 23:15
  3. [156] JAKI WLAĆ OLEJ
    Utworzone przez xxx258 w dziale 156
    Odpowiedzi: 130
    Ostatni post / autor: 15-05-2011, 10:16
  4. [159] Jaki wlać olej gdy poprzedni właściciel lał castrol 10w40???
    Utworzone przez cyborgpl w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 18-03-2011, 09:39
  5. jaki olej najlepiej wlać do TS'a?
    Utworzone przez kapalek w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-06-2009, 11:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory