Jeszcze nie rozeznawałem tematu, czy one są dostępne oddzielnie od półosi???
Najczęściej przegub wewnętrzny daje objaw taki, że przy przyspieszaniu trzęsie całą budą a przy puszczeniu gazu wibracje się zmniejszają lub ustępują zależy od zużycia przegubu. A zdiagnozować można tylko po wejściu pod auto i ruszanie półosią luz poprzeczny jak występuje to prawdopodobnie przeguby się kończą. Kiedyś w Stilo regenerowałem przeguby kupiłem koszyki i krzyżaki i działało.
Czy udało wam się zdiagnozować przyczynę ? U mnie pojawił się podobny problem tylko w zakresie 110-140. Drgania są na kole kierownicy, przy dynamicznym obciążaniu silnika.
Ciekawy temat - jak się sprawdza te przeguby? SKP szarpak? Czy pan Henio na podnośniku szarpie półosią?
Pytanie dodatkowe: czy przy ostrzejszym hamowaniu przy tych prędkościach też wam się trzęsie kierownica? Bo mam podobne objawy u siebie, z tym, że o dziwo, tylko czasami i w trakcie hamowania w okolicach 120-130km/h też.
145 1,8 TS 144KM - nero - 1998
Giulietta Veloce 2,0JTDm 170KM - etna nero - 2012
"Jak wszyscy wiemy moderator zawsze punkt znajdzie, więc lepiej nie fikać. I tyle w temacie." - Wrażliwy Administrator.
Z tego co wiem to wewnętrzne sprawdza się ruszając półosią w kierunkach przód-tył i góra-dół (nie powinno być luzu). Luz osiowy jest dopuszczalny i konieczny do pracy. Przeguby zewnętrzne w zasadzie nie powinny mieć żadnego luzu (może lekki osiowy).
Co do "trzepania" przy hamowaniu to raczej słabe tarcze, może ewentualnie uszkodzone łożysko ale to raczej skręcanie kierownicy przy zmianie obciążenia i hałas by był.
Podjechałem dzisiaj do warsztatu wulkanizacyjnego. Przeprowadzono mi optymalizację kół (tj. optymalne ułożenie opony względem felgi), wygląda na to, że pomogło. Na razie udało mi się rzprowadzić próby jedynie 3 razy ale wygląda na to, iż to było przyczyną. Jak będę miał możliwość to potestuję i dam znać czy to rozwiązało problem definitywnie.