Temat: Alfa Giulia- 2015

  1. #12051
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2016
    Auto
    Mito 1.4TB 155, Giulia 2.0TB 200 Super
    Postów
    557

    Domyślnie

    Też tego słuchałem i mogę przyjąć, że dziennikarz mówi, że coś jest lepiej wykonane albo, że coś jest niepewne w prowadzeniu - czyli rzeczy bardzo subiektywne. Ale no kurde mówienie że jest droższe o 15 tysięcy od bmw 3, albo że 3ka jest dłuższa o 20cm. Chociarz nie wiem, bo co chwila skakał między 3 a 5 w porownaniach bo 5 to ta niby ta sama półka cenowa. No naprawde to jest troszke słabe.

    Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

  2. #12052
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2016
    Mieszka w
    GTC
    Auto
    Giulietta 1.4 Multiair 170 + TCT '12
    Postów
    119

    Domyślnie

    Właśnie te porównania w pewnych miejscach do 5er są nie na miejscu. Giulia to konkurent 3er i tego powinniśmy się trzymać. Dla 5er ma być chyba inny model jako konkurent o ile... o ile Maserati się zgodzi

  3. #12053
    Użytkownik Znawca Avatar rafter
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    BMW 540i xDrive G30
    Postów
    1,602

    Domyślnie

    Specjalnie przesłuchałem raz jeszcze , pan Balkan totalnie nie przygotowany do audycji . Wrzuca Giulię do segmentu E , nastepnie jak mu kolega wypomina że to jednak poziom segmentu serii 3-er wygaduje bzdury że Giulia jest malutkim autem o 20 cm krótszym od M3 Panie Balkan długość Giulli w przybliżeniu to 464 cm a M3 467 cm , różnica 3 cm . tak na marginesie rozstaw osi Giulia ma minimalnie większy od M3 . Ciekaw jestem co ten ekspert wymyśli w 2 części audycji o Giulli .
    AR 156 1.8 TS ( 2001-2006)
    AR 159 1.9 JTDM 16V ( 2006-2009)
    AUDI A5 2.0 TFSI MTM (2009 -2014)
    BMW 528i F10 ( 2014 - 2019 )
    BMW 540i G30 ( 2019 -

    Lewostronnym powolno jeźdźcom mówimy kategorycznie NIE !!!

  4. #12054
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Wichura87
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR, OPC
    Postów
    453

    Domyślnie

    Nie co komentować, poczytajcie w necie na temat tego pseudodziennikarza - Jacek Balkan.
    Jest tak skompromitowany w środowisku, że nikt kompletnie nie zwraca na niego uwagi.

  5. #12055
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wichura87 Zobacz post
    Jest tak skompromitowany w środowisku, że nikt kompletnie nie zwraca na niego uwagi.
    Ale słuchacze to przeważnie nie "środowisko" więc pociecha żadna . A zły przekaz idzie w świat niestety.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  6. #12056
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm 16V Alfa Romeo 147 1.9 JTD
    Postów
    240

    Domyślnie

    TokFm jest skompromitowane w środowisku Dziś drugi dzień jazdy firmową Julią, fajnie przyśpiesza to auto, skrzynia bardzo ładnie pracuje i hamulce też. Jeszcze raz pokazuje, że to inny świat nie podobny do 159...

  7. #12057
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar hagi
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    kujawsko - pomorskie
    Auto
    159 2,4 JTDm
    Postów
    511

    Domyślnie

    Mnie zawsze tylko dziwi kto i dlaczego daje im auta do testowania redakcyjnego jak to raptem 8 minutowy program. A jeżdżą często dobrymi autami po kilka tygodni. Czasem strasznie nieprzygotowani, w tej audycji wybitnie nieprzygotowani. Trzeba by go zasypać wiadomościami żeby mówił o faktach, poczytał trochę bo straszna nieprawdę opowiada. Choć z tego co pisze o nim internet to rzeczywiście mało poważany w środowisku.

  8. #12058
    Użytkownik Znawca Avatar azar
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulia Veloce, Giulietta 1.4
    Postów
    1,716

    Domyślnie

    Oni się sami zapisują w grafik i dostają z parku prasowego.

  9. #12059
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał alfons159 Zobacz post
    Co do prowadzenia alfa jest jednym z najlepszych aut to sie zgadza-ale np BMW sie jeszcze lepiej prowadzi.
    W zdecydowanej większości testów w aspekcie prowadzenia Giulia jest przynajmniej na równi z M3.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  10. #12060
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,552

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wichura87 Zobacz post
    Nie co komentować, poczytajcie w necie na temat tego pseudodziennikarza - Jacek Balkan.
    Jest tak skompromitowany w środowisku, że nikt kompletnie nie zwraca na niego uwagi.
    Wysmarowalem maila do 4 redaktorów glównych TokFM:

    Szanowni Państwo,
    Ponieważ nie widzę możliwości komentowania pod podcastami, proszę przekazać Panu Jackowi Balkanowi poniższego maila, mam nadzieję że z korzyścią dla Niego i słuchaczy na przyszłość:

    Pan chyba był totalnie nieprzygotowany do audycji. Prawie nic nie wie Pan o Giuli, same błędy i chyba nie interesuje się Pan tym co w motoryzacji się o tym aucie mówi.

    Wypunktuję:
    1.Próba porównania Giuli do BMW 5/Merc E/Audi A6 - co za bzdura - przecież Giulia to auto klasy D premium, i oficjanie jest wystawiana na przeciw BMW 3/Merc C i Audi A4. Konkurentem dla segmentu E będzie duży sedan który możliwe że będzie się nazywał Alfetta i wydzie za rok lub dwa.

    2.Co do napędu, w słabszych wersjach jest Q4, coś jak xDrive w BMW, lub właściwie to kopia rozwiązania z Maserati SQ4. W Quadrifoglio obecnie tylko RWD, choc gdzieś tam jest lista w necie możliwych planowanych wersji i była wersja z Q4 bodajże 490BHP - może wyjdzie kiedyś bo lista wprowadzanych sukcesywnie wariantów silnik/skrzynia póki co się zgadza.

    3.Cena Giuli zaczyna sie od 124.9tys brutto, jednak tylko oferta dla firm. Dla Kowalskiego od 145tys, jednak trzeba zauważyć że Alfa daje większe upusty, więc da się zrobić przyzwoitą cenę. Poza tym za te 145tys dostajemy wersję z sensowniejszym silnikiem niż u konkurencji np benzynę z automatyczną skrzynią ZF 8 biegową i 200KM silnikiem. Ile w BMW kosztuje zbliżona wersja (320i z AT)? Po prostu Alfa nie robi aut z silnikiem od kosiarki (BMW 316), dlatego w cenniku zaczyna się wyżej. Co do cen diesli, to czynnikiem podnoszącym cenę na polskim rynku jest fakt że jest to 2.2d,czyli łapie się w wyższą akcyzę u nas(o 15.5%), BMW w polsce ma łatwiej bo ma silnik 2.0d, tu możnaby się trochę czepiać, ale też trzeba widzieć co powoduje u nas taką cenę.

    4.Pan powiedział bzdurę, że M3 jest dłuższe od Giuli o 20cm, jest jedynie dłuższe o 3cm. Poza tym Giulia ma minimalnie większy rozstaw osi.

    5.Cena auta - 360 tys - po pierwsze to super sedan, to jest samochód nie na codzienny użytek dla Kowalskiego, tylko dla zamożnego człowieka który chce polać po torze czasem. Mówi się że gdyby Ferrari zrobiło sedana to właśnie byłaby to Giulia Quadrifoglio. W tej cenie dostaje bardzo dużo dodatków premium w aucie, tam nic nie brakuje - proszę sobie otworzyć cennik i przeglądnąć listę wyposażenia standardowego i opcji.

    6.Pan nie miał pojęcia o rekordzie na Nurburgringu, tylko coś nieśmiało bąknął Pan o Stelvio. Najpierw Giulia Q MT6 wykręciła 7:39 już chyba dobrze ponad rok temu, a parę miesięcy później Giulia Q AT8 wykręciła 7:32. i to nie na żadnych super oponach tylko na tych co dają seryjnie czyli Pirelli P Zero Corsa. Kierowcą też nie był Lewis Hamilton, tylko kierowca testowy AR, jechał na luza w jeansach, są filmiki z tego w necie, było głośno, cały świat się zachwyca, tylko Pan nie ma o tym pojęcia. Stelvio też było na Nurburgringu, i też wykręciło najlepsze w klasie czasy bijąc Porsche Macana.

    7.Każdy dziennikarz uznany na świece twierdzi że Giulią Quadrifoglio jak najbardziej da się jeździć na codzień, bo jest zadziwiająco komfortowa i ucywilizowana jak na auto sprtowe. Trzeba zrozumieć jednak że to nigdy nie będzie tak jak w zwykłym cywilnym aucie, w końcu to auto też na tor.

    8.Co za porownanie Giuli do Forda Focusa RS, czyli auta z segmentu C. Ford na Nurburgringu osiąga czasy ok 30sek gorsze niż Giulia Quadrifoglio - gdzie tu miałby on podejść pod Giulię. Nie sądzę żeby też był bardziej komfortowy, myślę że raczej mniej skoro to kompakt. Najbardziej znani/uznani dziennikarze na całym świecie (USA, Europa) wybierają raczej Giulię niż M3 (a M3 ponad Merc C63 AMG, Audi RS4). Ja rozumiem że można mieć swoje preferencje, i trochę inaczej obstawiać swój typ, ale nie skreślać totalnie Giulię (bez solidnych argumentów) i jeszcze porównywać do jakiegoś Forda Focusa RS, który jest autem z całkiem innej bajki.

    9.Panowie nie wspomnieli trybu R, w Quadrifoglio są 4 tryby DNA. Ale to już tylko na tor i dla kierowców którzy mają pojęcie jak się jeździ takim samochodem, bo kontroli trakcji wtedy nie ma

    10.Nie wiem co Pan Balkan miał na myśli że układ kierowniczy Quadrifoglio nie jest szczególnie precyzyjny - jakoś wszyscy dziennikarze zagraniczni, różni kierowcy torowi itp wszyscy chwalą go jako jeden z najlepszych o ile nie najlepszy, bardzo bezpośredni – i stawiali to jako zaletę ponad konkurencję.

    12.Pan Balkan się dziwi że autem z 510KM i 600Nm na oponach cywilno-torowych ciężko mu się jeździ w zimie po drogach w Polsce. Trzeba włączyć tryb Advanced Efficiency (tak, nie żaden All-weather, wychodzi znów brak przygotowania) i nie cisnąć gazu i hamulca zero-jedynkowo.

    13.Multimedia i ich obsługa. Tu też mam pewne zastrzeżenia (szczególnie do wersji z 6.5" wyświetlaczem) , choc system jest znośny, bardzo łatwy w obsłudze i dość intuicyjny. Nie ma skomplikowanych menu, zbyt wielu poziomów. Wolałbym jednak możliwość linkowania się z telefonem i uruchamiania apek z niego (np własnej nawigacji, którą w przyszłości tanio i łatwo będę mógł aktualizować - wiadomo rozwiązania producentów samochodów są drogie a po latach przestają pojawiać się aktualizacje map do danego modelu)

    Generalnie w przypadku Pana Balkana widze totalne niezorientowanie się w temacie AR Giulia, brak jakiegokolwiek przygotowania się do dyskusji i improwizację. Poza tym jakieś zirytowanie podczas rozmowy z kolegą - bardzo mało profesjonalnie.
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

Podobne wątki

  1. Wyjazd na targi IAA 2015- Giulia na żywo
    Utworzone przez Belfer w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 06-10-2015, 20:38
  2. [Zapowiedź] Piwo pod Tatrami edyszyn 2015 / jedyny zlot AH 2015?
    Utworzone przez LIGAR w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 91
    Ostatni post / autor: 11-06-2015, 07:32
  3. Alfa Giulia w 2014?
    Utworzone przez ergomarcin w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 1818
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 13:38
  4. Alfa Giulia
    Utworzone przez Emenems w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-11-2008, 18:31
  5. Alfa Romeo Giulia
    Utworzone przez fiergloo w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-02-2007, 19:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory