Strona 4 z 14 PierwszyPierwszy 12345678910111213 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 137

Temat: 1.9jtdm rzuciła palenie - brak tropu

  1. #31
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Znaczy się że co? Dobrze? qwa nie jest dobrze bo boję się wyjeżdżać tym autem..... a co z wczorajszymi korektami z logów? Przecież rozjeżdżały się od -3 do +5.....
    Zrobiłem przed chwilą próbę przelewową. Cylindry licząc od rozrządu:
    1-45ml
    2-60ml
    3-51ml
    4-52ml

    No i co? Dobrze?

    - - - Updated - - -

    Obejrzałem też dobrze wtryski i mocowanie zanim ropa mi się tam wylała Sucho jak pieprz i czyściutko czyli raczej przedmuchów na tych podkładkach czy czymś tam nie ma.
    Ogólnie teraz silnik pracuje ładnie. Chyba bo dla mnie żaden diesel nie pracuje ładnie.

  2. #32
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Jeśli przelewy robione przez czas 5m to są w miarę oki.
    Moim zdaniem masz problem z paliwem. Zalej mu najlepiej liqui moly diesel spülung na jakieś 20l paliwa i przegoń.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  3. #33
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał danus77 Zobacz post
    Jeśli przelewy robione przez czas 5m to są w miarę oki.
    Nie wiem ile minut ale bardzo długo się napełniały.
    Cytat Napisał danus77 Zobacz post
    Moim zdaniem masz problem z paliwem.
    Jakoś mnie to nie przekonuje. Auto zgasło w czasie jazdy i nie odpaliło. Po czym na drugi dzień ot tak odpaliło bez problemu. Kolejnego dnia już nie.

  4. #34
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    Zaslep calkowicie zawor EGR tymczasowo i zobacz co sie bedzie dzialo.
    Potem wymienisz na nowy/uzywany sprawny apbo wywalisz z ecu.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  5. #35
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Jaki związek ma egr z losowym nie odpalaniem i zgaśnięciem auta w czasie jazdy? A dolot jest czyściutki.

  6. #36
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    Taki ze EGR zablokowany w 1 pozycji porafi nie odpalic czasami samochodu.
    Mialem kilka takich przypadkow.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  7. #37
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Co to znaczy w poz 1? EGR to zawór z płynną regulacją przepływu spalin do kolektora dolotowego. U mnie w jakim stanie by nie był to i tak przepuści niewielką ilość "spalin" przez dwie malutkie dziurki ( o ile można tak powiedzieć bo przeciez do zapłonu nie doszło). Poza tym przyglądałem się w programie i stan egr zawsze był taki sam bez względu na to czy odpalał czy nie.
    Tak więc nie przekonuje mnie ta teoria. Ale jak nie odpali następnym razem to odkrecę egr i zaślepię (mam blaszkę pełną). To niewiele roboty a zobaczymy czy masz rację. Na razie i tak nikt nie ma żadnych konkretnych pomysłów.

    Mam jedynie dwie sensowne teorie podpowiedziane.
    1. Jednak dziadowskie paliwo i zaistniałe problemy z niego wynikają.
    2. Losowy problem z instalacją. Jakieś obruszenie, brak styku, zanik sygnału.

    Zważywszy na to że konkretnej diagnozy i konkretnej przyczyny znaleźć się nie udało pozostaje mi rzucić na tacę i jeździć. Aby potwierdzić powyższe dwie teorię będę codziennie odpalał auto, jeździł w koło komina przynajmniej do zagrzania. Robił pomiary zaraz po odpaleniu i po nagrzaniu. Wrzucałem tu i w innym temacie te korekty ale nadal nie wiem i nikt mi nie napisał co o nich sądzić. Żadne wnioski z nich nie wynikły pomimo że mały_777 na początku napisał że tragedia i powinienem reagować wcześniej. Jezeli wszystko będzie ok to po tygodniu wyjadę "w trasę". Znaczy sie odważę się pojechać do pracy. Tak tez przez tydzień. Dopiero wtedy mogę uznać problem za zażegnany. Jeżeli do tego czasu się coś wydarzy to będę informował. Dzisiaj wydaje się być ok bo od porannych problemów wszystko jest dobrze. Zobaczymy w kolejnych dniach.
    Ostatnio edytowane przez marek230482 ; 26-02-2017 o 22:15

  8. #38
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,571

    Domyślnie

    Ale zablokowany EGR nie zgasi auta w czasie jazdy, najwyżej będzie dymił i powinien wywalić błąd (bodajże 0404).

  9. #39
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    Tu nie chodzi o przeplyw spalin a o pozycje ktora czyta ecu.
    Taki przypadek mialem pierwszy raz jakies 5 lat temu. Po 2 dniach grzebania, testow przelewowych, diagnostki komputerowej zadzwonilem do cinka.. uslyszalem tylko "zaslep EGR a porem przyjedz na wywalenie do mnie". Godzine pozniej bylem w Gliwicach.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  10. #40
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,571

    Domyślnie

    To jak nie chodzi o przepływ spalin, to o co? Przecież po założeniu pełnej zaślepki ECU nadal czyta to co przed zaślepieniem. Wydaje mi się, że na niesprawność EGR -u, jedynym szybkim sposobem diagnozy jest właśnie pełna blacha, a co wówczas czyta ECU na odpalanie nie ma znaczenia.

Podobne wątki

  1. [159] Rzuciła palenie
    Utworzone przez Budzy w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 23-11-2015, 12:39
  2. 147 JTD 16 rzuciła palenie
    Utworzone przez omen w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 15-05-2013, 19:32
  3. [164] Alfa rzuciła palenie
    Utworzone przez Andy1970 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 24-09-2012, 23:28
  4. Alfa rzuciła palenie!!!
    Utworzone przez Tomas40 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-05-2009, 19:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory