Strona 122 z 142 PierwszyPierwszy ... 2272112113114115116117118119120121122123124125126127128129130131132 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,211 do 1,220 z 1417

Temat: Wybór opon letnich. Prosze o opinie:)

  1. #1211
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,460

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dareek Zobacz post
    I wierzysz w to że po 2- 3 latach jak stwardnieje guma w budżetówkach kupni nowe? w życiu!! będzie jeździł do bólu czyli ..10 lat!!!
    on je kupił aby zaoszczędzić a nie z innych powodów a dorabianie do tego ideologii jest śmieszne!
    ograniczenia prędkości mówisz? a w innych krajach ich nie ma?

    nasz kraj jest takim przykładem- wielu jeździ do bólu samochodem na który nas obiektywnie nie stać. potem drut tryka sznurek taśma i zaczyna się "kombinowanie"
    tu jest to samo - lans ma być na 19 z ....Dębicy
    no jak pisałem wyżej czekam na wątek czy brać bieżnikowane 19 -stki.
    No niestety, najpierw fela wielgachna big brake i inne pierdoły, a guma to już na koniec Zresztą nie tylko opon to dotyczy.

    Choć oczywiście Piotriix ma rację co do dostosowania opon do stylu jazdy . Ja np. 156tkę Vkę pogonię nieraz i używam znacznie bardziej dynamicznie niż 166 Vkę . Tą drugą świadomie w Savy UHP wyposażyłem (również po testach wielu przewertowanych - taka powiedzmy połowa/dolna 1/3cia z opon z jkaiegośtam przyzwoitego poziomu) choć faktycznie mam wrażenie że twardnieją. A 156tkę w zLine Nokiana bo to średnia półka z możliwościami dolnych granic wysokich (o cywilach mowa), w cenie średniej . A torówkę w slicki. Więc trzeba dostosowywać opony do zastosowania jak najbardziej. Przy przy takim zwykłym użytku to poważnie się można myślę nad wielosezonówkami zastanowić i mieć spokój na kilka lat od zmian, dywagacji co kupić, jeden kpl felg to można porządniejsze te wielosezonówki sobie zafundować za pieniążki zamiast 2go kompletu itp. Byle rozmiar był.

    Natomiast myślę Piotriix że nie masz racji, co do wartości opinii zwykłego użytkownika - po pierwsze takowy nie ma odniesienia do innych opon, odniesienia_równoległego_ , przekrój opon które ma szanse "poznać" to może kilka modeli. I to nie równolegle a jedne po drugich. Przy czym jedne już stare, drugie świeże. Po drugie użytkuje oponę wiele lat , gdy kończy - są już raczej inne / nowe modele, po trzecie w użytku swym (codziennym, nie testach specjalistycznych) nie dochodzi raczej nawet do 50% możliwości auta i opony , i opoiera się na wrażeniach , a nie pomiarach.
    A wszelkie testy mowią o warunkach granicznych, i wyniki mierzą.
    Bo turlać się będzie tak samo każda opona (najwyżej różnice w głośności i ścieralności) .

    A no i nie możesz takich chłopsko-podbudkowo-piwnych "mądrości" rzucać typu "so panie falkeny i falkeny" . Mowa była o konkretnym falkenie azenis fk510 była, a nie o innych, na co odpowiedziałeś, że ma złą opinię. A to nieprawda po prostu, bo nie ma złych opinii, ma dobre / bardzo dobre wyniki testów - obok nokiana zLine, Pirelii P Zero , Ponad Bridgestone T001 (masa aut na tym z fabryki wyjeżdża) , Michelin Prumacy 3 itd , nad kilkoma tzw pewniakami. Więc może nie rzucajmy takimi mądrościami ok? bo się mity później utrwalają, typu syntetyk rozszczelni stary silnik itp.

  2. #1212
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    No oczywiście ,że opinie internetowe to nie jedyne kryterium.Ale jest jakiś punkt zaczepienia.
    Bo do testów tabloidów też trzeba podchodzić ostrożnie / zależy kto płaci czasami/
    Bo testują niekoniecznie rozmiar jakiego szukasz
    na samochodzie, który nijak ma się do tego co masz w garażu
    Faktycznie mój tekst o tych konkretnie falkenach był mocno nietrafiony. /żle szukałem/
    Co do wielosezonowych opon tu pełna zgoda choć sam bym się nie odważył ale to w niektórych przypadkach bardzo rozsądne rozwiązanie.
    Przecież jak szukamy opony to co robimy
    wpisujemy rozmiar
    indeks prędkości i nośności
    Czy ma zabezpieczenie felg rantem itd
    potem wyskakuje
    i masz te za 1000 i te za 200 zł
    I trzeba jakiś złoty środek
    I tu szukamy opinii i testów jak określimy kwotę graniczna
    Ostatnio edytowane przez Piotriix ; 05-03-2017 o 12:14
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  3. #1213
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    RZ
    Auto
    Stelvio 2018 Sport TI
    Postów
    3,569

    Domyślnie

    Cytat Napisał Piotriix Zobacz post
    Nie ,chodzi mi bardziej tekst tupu ,,lans na 19 i dębica,,
    To argument sam w sobie jest chory.
    Być może Ty kupujesz opony dla lansu ja natomiast do jazdy.
    I nie wiedzę nic w tym wstydliwego,że ktoś jeżdzi na oponach budżetowych.
    Wstyd to jeżdzić na oponach premium na 3 mm protektorze.
    No ale lans jest
    a w czym jest chory? Opona w rozmiarze 19 i np profilu 30 czy 35 ma zupełnie inną budowę niż typowa 14 czy 15 stka. Jak myślisz skąd bierze się różnica w cenie wynosząca 50% i więcej?
    Kjupije opony dla własnego bezpieczeństwa i po swoich doświadczeniach wiem że opona to nie miejsce do oszczędzania.
    Wybacz ale wiem jak sie starzeją opony budżetowe i powiedzmy tej klasy premium.
    Miałem Barumy Daytony Uniroyale Dębice i przykro ale po 2-3 sezonach przypominały plastik. Opony wybrzuszało, pękały kordy, problemy z wyważaniem.
    Owszem wadą opon premium jest często to że znikają szybciej ale coś za coś.
    ale jak napisałem wyżej każdy robi jak uważa.

    Co do falkenów miałem ZIEX 914 w rozmiarze 225 40 R 18 i były naprawdę spoko. bdb na mokrym na suchym i praktycznie niezauważalne zużycie.
    potem były FK 453 w tym samym rozmiarze i wytrzymały 26 tkm jazd autostradą - oprócz tego były stosunkowo głośne ale przyczepność naprawdę na wysokim poziomie.
    następnie FK510 i znów było wszystko ok.
    Ostatnio edytowane przez Dareek ; 05-03-2017 o 12:10

  4. #1214
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dareek Zobacz post
    nie! każdy kupuje co chce tylko śmieszą mnie wątki w których budżetowa opona dorównuje oponom klasy premium.
    Nigdy tak nie twierdziłem
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  5. #1215
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dareek Zobacz post
    a w czym jest chory? Opona w rozmiarze 19 i np profilu 30 czy 35 ma zupełnie inną budowę niż typowa 14 czy 15 stka. Jak myślisz skąd bierze się różnica w cenie wynosząca 50% i więcej?
    Przecież nie piszemy o 15 tylko 17 i 18 /przynajmniej ja o 18/
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  6. #1216
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dareek Zobacz post
    Miałem Barumy Daytony Uniroyale Dębice i przykro ale po 2-3 sezonach przypominały plastik. Opony wybrzuszało, pękały kordy, problemy z wyważaniem.
    Naprawdę po 2-3 sezonach? a ile przebiegu w tym czasie nalatałeś?
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  7. #1217
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dareek Zobacz post
    a w czym jest chory? Opona w rozmiarze 19 i np profilu 30 czy 35 ma zupełnie inną budowę niż typowa 14 czy 15 stka. Jak myślisz skąd bierze się różnica w cenie wynosząca 50% i więcej?
    No z Twojego argumentu wynika ,że opony klasy budżetowej o rozmiarach 18 i 19 nie nadają się do jazdy .
    Czyli wszystkie te dane,które są na oponie są fałszywe tak?
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  8. #1218
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    RZ
    Auto
    Stelvio 2018 Sport TI
    Postów
    3,569

    Domyślnie

    Cytat Napisał Piotriix Zobacz post
    Naprawdę po 2-3 sezonach? a ile przebiegu w tym czasie nalatałeś?
    wówczas jeździłem mniej około 10-15 tkm/rok

  9. #1219
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,460

    Domyślnie

    W testach faktycznie tego, dość ważnego elementu nie ma - jak się opona zachowuje z wiekiem. Podają ścieralność i jak się zachowuje nowa. Ale to się rzeczywiście zmienia i to na niekorzyść oczywiście. I na pewno w jednym oponach szybciej , w innych później taka zmiana następuje.
    I faktycznie wspomniane Savy UHP mam wrażenie że szybciej tracą właściwości niż np. Michelin Primacy HP które miałem laaatami i później wysępowała zauważalna zmiana. A opór jest jednak wywalić opony z bieżnikiem 5-6mm. W przypadku zimowek to szczególnie jest zauważalne, tam jeszcze szybciej tracą właściwości.
    Wniosek z tego taki można wyciągnąć - dla bezpieczeństwa kupować najbardziej miękkie mieszanki - po pierwsze będą dobrze trzymać, po drugie nie zdążą się zestarzeć
    Albo te wielosezonówki - prędzej się zużyją tracąc bieżnik i wymieniamy na wciąż świeże.

  10. #1220
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    RZ
    Auto
    Stelvio 2018 Sport TI
    Postów
    3,569

    Domyślnie

    Cytat Napisał Piotriix Zobacz post
    No z Twojego argumentu wynika ,że opony klasy budżetowej o rozmiarach 18 i 19 nie nadają się do jazdy .
    Czyli wszystkie te dane,które są na oponie są fałszywe tak?
    To nadinterpretacja moich słów i wciskanie twierdzeń których nie przytoczyłem -napisałem tylko że gdzieś ktoś musiał zaoszczędzić aby zrobić taką a nie inną cenę.
    Owszem parametry spełnia bo musi ale nie licz na to że jak na naklejce z "unii" napisali jest suuper to tak będzie. Niestety tak nie jest.
    Dlatego ja wiedzę o oponach czerpie ze swoich własnych ponad 25 letnich doświadczeń a nie wyczytanych w gazetach itd.
    Wiem że nikt nie da mi nic za darmo i cena produktu ma swoje uzasadnienie.
    Kupuj co chcesz nie moja sprawa i nie mam zwyczaju zaglądać nikomu do kieszeni tylko nie lubię dorabiana ideologii.
    i na koniec podam Ci fajny argument:
    Jeździmy z kolegą na narty często na 2 samochody. Wyśmiał mnie jak kupiłem zimówki Conti bo przecież "zim u nas nie ma" natomiast do swojej fury wrzucił wielosezonowe GY 4 Seassons. Efekt ja spokojne pokonuje drogę, zakręty z normalnymi prędkościami, a on za każdym razem zwalnia, jedzie znacznie wolniej bo podświadomie wie, że wybrał kompromis.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    W testach faktycznie tego, dość ważnego elementu nie ma - jak się opona zachowuje z wiekiem. Podają ścieralność i jak się zachowuje nowa. Ale to się rzeczywiście zmienia i to na niekorzyść oczywiście. I na pewno w jednym oponach szybciej , w innych później taka zmiana następuje.
    I faktycznie wspomniane Savy UHP mam wrażenie że szybciej tracą właściwości niż np. Michelin Primacy HP które miałem laaatami i później wysępowała zauważalna zmiana. A opór jest jednak wywalić opony z bieżnikiem 5-6mm. W przypadku zimowek to szczególnie jest zauważalne, tam jeszcze szybciej tracą właściwości.
    Wniosek z tego taki można wyciągnąć - dla bezpieczeństwa kupować najbardziej miękkie mieszanki - po pierwsze będą dobrze trzymać, po drugie nie zdążą się zestarzeć
    Albo te wielosezonówki - prędzej się zużyją tracąc bieżnik i wymieniamy na wciąż świeże.
    podpisuję się Andrzej obiema rękami pod tym stwierdzeniem

Podobne wątki

  1. PIRELLI P6 185 65 R15 88H komplet opon letnich
    Utworzone przez HuskyDogs w dziale Pozostałe
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 15-05-2014, 09:28
  2. Prosze o pomoc w wyborze opon letnich
    Utworzone przez gremar90 w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 17-03-2014, 11:06
  3. Wybór opon letnich
    Utworzone przez patryk_wey w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 14-04-2009, 22:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory