Strona 25 z 44 PierwszyPierwszy ... 151617181920212223242526272829303132333435 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 241 do 250 z 438

Temat: SWAP zacisków brembo przedniej osi w Alfie 159 16V

  1. #241
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Patryczos Zobacz post
    Co to samego montażu to klocki TRW trzeba było zeszlifować po bokach bo po prostu nie mieściły się pomiędzy blaszki w poliftowych Brembo
    Textar-y też się nie mieściły, a że nie chciało mi się walczyć z zaciskiem to zeszlifowałem i nie wiem czy nie stąd te piski teraz.
    Chyba że klocki do poliftowych zacisków klocki mają inne rozmiary?
    Komuś klocki pasowały idealnie do poliftów?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  2. #242
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Patryczos
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Świętochłowice
    Auto
    Alfa Romeo GTV 2.0 JTS 165KM ; GT 1.9 JTDM 150KM ; Stelvio 2.0 Q4 280KM
    Postów
    646

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Textar-y też się nie mieściły, a że nie chciało mi się walczyć z zaciskiem to zeszlifowałem i nie wiem czy nie stąd te piski teraz.
    Chyba że klocki do poliftowych zacisków klocki mają inne rozmiary?
    Komuś klocki pasowały idealnie do poliftów?
    Przy montażu miałem w ręce zaciski przed i poliftowe. Do polifta trzeba bylo wiecej ściąć, a do przedlifta duzo mniej, ale też było to potrzebne. Ogólnie myślę, że będzie dobrze

  3. #243
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    To jest nienormalne, że klocki dedykowane do tych zacisków trzeba przed montażem szlifować
    Naklejasz nakładki antywibracyjne?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  4. #244
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Patryczos
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Świętochłowice
    Auto
    Alfa Romeo GTV 2.0 JTS 165KM ; GT 1.9 JTDM 150KM ; Stelvio 2.0 Q4 280KM
    Postów
    646

    Domyślnie

    Narazie bez nakładek antywibracyjnych. Najwyzej doloze je po miesiącu jazdy. Ale to racja, że to jakaś paranoja z "docinaniem" klocków na miarę. Włoska precyzja

  5. #245
    Użytkownik Rowerzysta Avatar slon
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm 16V
    Postów
    413

    Domyślnie

    Zmieniam zeznania, 2 dni wsłuchiwałem się bardzo dokładnie i jest cisza Ale za to mam już zwichrowane tarcze, więc textarów już nie kupię [emoji3]


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  6. #246
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Patryczos
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Świętochłowice
    Auto
    Alfa Romeo GTV 2.0 JTS 165KM ; GT 1.9 JTDM 150KM ; Stelvio 2.0 Q4 280KM
    Postów
    646

    Domyślnie

    Chciałem podzielić się swoją opinią na temat swapu zacisków Brembo ze 166 do 159 1.9:

    1. Klocki i tarcze jakie zamontowałem u siebie - komplet firmy TRW,
    2. Przy okazji wymiana płynu hamulcowego na ATE typ 200 i przewodu hamulcowego Bosch,
    3. Przy przymiarce klocków okazało się, że wchodzą z dużym oporem lub prawie nie da się ich prawidłowo wsadzić do zacisków. Trzeba było nowe klocki (chore!) od razu wziąć pościnać z lewej i prawej strony kątówką, tak żeby swobodnie weszły na swoje miejsce. Przy pracy tłoczków nie mogą o nic się zahaczać, a tym samym blokować.
    Otwory montażowe przez które przechodzą "szpilki" zacisków nie wymagały rozwiercania! W moim przypadku po przymiarkach kompletu (zacisków z klockami i z tarczami) okazało się, że klocki nie wystają poza tarczę jak to bywa u niektórych, co może powodować piszczenie,
    4. Tarcze 305mm, wymiana na zasadzie P&P,
    5. Między tłoczki, a klocki przyszedł smar miedziany.

    Uwaga! Na co zwrócić dużą uwagę: przed braniem się za swap zacisków posprawdzajcie sobie stan gwintów śrub montażowych oraz stan odpowietrzników - czy dają się swobodnie odkręcić! U mnie jeden zestaw (kupiłem dwa komplety przed montażem) miał zerwany 1 z 4 otworów na śrubę montażową - regeneracja 80zł. A w drugim zestawie dwa odpowietrzniki przygrały w *uja - poszły do regeneracji. Koszt kolejne 120zł + parę zł za odpowietrzniki.

    No i podsumowanie: po przejechanych ok 120km ... od początku błoga cisza Hamulce łapią dużo szybciej, wystarczy lekko musnąć pedał hamulca i już zaczynam hamować. Ostrego hamowania jeszcze (i oby) póki co nie było więc nie próbuje jak nie muszę, przynajmniej pierwsze 400-500km. No i przede wszystkim ten wygląd! (PS - zaciski będą jeszcze raz malowane, strasznie poobijali je przy regeneracji. A po malowaniu wpadnie biały napis "Alfa Romeo").

    A poniżej mała fotorelacja:

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	17492861_288774194888901_5323672526357154861_o.jpg
Wyświetleń:	35
Rozmiar:	60.9 KB
ID:	225176Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	17505205_288774191555568_146651986578312560_o.jpg
Wyświetleń:	21
Rozmiar:	87.7 KB
ID:	225177Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	17504524_288774204888900_3993968205059303928_o.jpg
Wyświetleń:	27
Rozmiar:	91.3 KB
ID:	225178Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	PicsArt_03-26-08.46.02.jpg
Wyświetleń:	18
Rozmiar:	178.4 KB
ID:	225179

  7. #247
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    https://www.youtube.com/watch?v=qy03EDdDsBw

    Kolejny raz przeczyściłem zaciski, przesmarowałem. Zeszlifowałem rant zewnętrzny klocków, ponieważ jakimś cudem mimo rozwiercenia ucha klocka wiertłem 12 mm nadal był blisko rantu tarczy. Na dwóch klockach dokleiłem dodatkowe nakładki antywibracyjne, na pozostałych klocek nie mieścił się w zacisk z nakładką (Textary posiadają fabryczne).
    Przez 200 km była błoga cisza. Nawet byłem zadowolony, bo gdy hamulce nie piszczą to się człowiekowi wydaje, że lepiej hamują
    Ale po tym dystansie znów coś zaczęło w jednym zacisku popiskiwać w losowych sytuacjach.
    Generalnie mam dość, moja natura na dłuższą metę tego nie zniesie.
    Niedługo montuję stare zwykłe zaciski.
    A kiedyś jak bedzie mi się chciało to zamontuję oryginalne Brembo ze 159.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #248
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Patryczos
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Świętochłowice
    Auto
    Alfa Romeo GTV 2.0 JTS 165KM ; GT 1.9 JTDM 150KM ; Stelvio 2.0 Q4 280KM
    Postów
    646

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    https://www.youtube.com/watch?v=qy03EDdDsBw

    Kolejny raz przeczyściłem zaciski, przesmarowałem. Zeszlifowałem rant zewnętrzny klocków, ponieważ jakimś cudem mimo rozwiercenia ucha klocka wiertłem 12 mm nadal był blisko rantu tarczy. Na dwóch klockach dokleiłem dodatkowe nakładki antywibracyjne, na pozostałych klocek nie mieścił się w zacisk z nakładką (Textary posiadają fabryczne).
    Przez 200 km była błoga cisza. Nawet byłem zadowolony, bo gdy hamulce nie piszczą to się człowiekowi wydaje, że lepiej hamują
    Ale po tym dystansie znów coś zaczęło w jednym zacisku popiskiwać w losowych sytuacjach.
    Generalnie mam dość, moja natura na dłuższą metę tego nie zniesie.
    Niedługo montuję stare zwykłe zaciski.
    A kiedyś jak bedzie mi się chciało to zamontuję oryginalne Brembo ze 159.
    A jak robiłeś swapa to zamontowałeś nowe tarcze i klocki? No i czy klocek wystaje poza tarcze?

  9. #249
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Tak, nowe tarcze i klocki Textar. Klocki od początku wystawały za tarczę kilka mm, więc rozwierciłem otwory tak, żeby się schowały.
    Nie wiem czy problem nie leży w smarowaniu... Od początku używałem Ate plastilube. I do 100-150 km po smarowaniu była cisza, potem zaczynały się piski.
    Ale szczerze już mam dość zabawy z tym zestawem.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  10. #250
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Patryczos
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Świętochłowice
    Auto
    Alfa Romeo GTV 2.0 JTS 165KM ; GT 1.9 JTDM 150KM ; Stelvio 2.0 Q4 280KM
    Postów
    646

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Tak, nowe tarcze i klocki Textar. Klocki od początku wystawały za tarczę kilka mm, więc rozwierciłem otwory tak, żeby się schowały.
    Nie wiem czy problem nie leży w smarowaniu... Od początku używałem Ate plastilube. I do 100-150 km po smarowaniu była cisza, potem zaczynały się piski.
    Ale szczerze już mam dość zabawy z tym zestawem.
    U mnie też nowe tarcze, klocki z tym, że komplet TRW. No i nie używałem ATE plastilub tylko smaru miedzianego

Podobne wątki

  1. adapter zacisków Brembo do 156
    Utworzone przez wkamil w dziale Hamulce i zawieszenie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 06-05-2014, 08:35
  2. Wymiana zacisków hamulcowych na Brembo
    Utworzone przez bmcmateusz w dziale 166
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 14-12-2013, 14:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory