Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 19 z 19

Temat: Alfa wyje - nasilenie wraz ze wzrostem prędkości

  1. #11
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    SO
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTDm 180Ps 380Nm
    Postów
    33

    Domyślnie

    Też tak miałem i wymieniłem 3 pompy wspomagania a wystarczyło założyć stetoskop na uszy i kawałek patyka do słuchawki werdykt wyła rolka napinająca pasek klinowy..
    może ta rada pomorze..

  2. #12
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2016
    Mieszka w
    Brzozów
    Auto
    Alfa 159 Sportwagon 2.4 JTDm
    Postów
    9

    Domyślnie

    Podłącze się do wątku, mianowicie od pewnego momentu słychać w kabinie wycie (bardziej słyszalne od strony pasażera), co ciekawe nie zawsze występuje, są dni że nic nie słychać. Zazwyczaj występuje nie podczas przyśpieszania ani dodawania gazu tylko przy hamowaniu silnikiem w zakresie obrotów 1,5-2 tyś. Obstawiałem łożysko skrzyni ale chyba to nie to. Z góry dziękuje za pomoc.
    P.S. silnik 2.4 jtdm 200km, rozrząd wymieniony 6 tyś temu

  3. #13
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    To wycie na filmiku to moim zdaniem wspomaganie.

    P 9
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  4. #14
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2017
    Auto
    159 2.4 210km
    Postów
    105

    Domyślnie

    Może ci to pomoże - w mojej 2.4 210km z 2008 roku, dosłownie dwa dni temu zaczęło się bardzo podobne miauczenie, u mnie winowajcą okazała się nieszczelność na wężu ze zbiorniczka oleju do pompy wspomagania: http://www.forum.alfaholicy.org/159_..._znalezc_.html , otóż, ze zbiorniczka wyciekła mi większość płynu (ilość spadła pod poziom minimalny) i w tym momencie pompa wspomagania zaczęła się zapowietrzać, jednocześnie spieniając olej wspomagania. Spieniony olej, który dalej był tłoczony przez wąż prowadzący od zbiorniczka do pompy pod CIŚNIENIEM nie ciekł, tylko wręcz pryskał w górę mgiełką oleju. Najprawdopodobniej ta mgiełka dostała się też na pasek (klinowy tam jest obok? czy od alternatora? sam już nie wiem, to auto jest zbyt skomplikowane xd).

    Piszę o tym, bo wspomniałeś o wymianie zbiorniczka wyrównawczego i pompy wspomagania, co sugeruje, że uciekała ci ilość tego płynu w zbiorniczku - a najbardziej prozaiczny powód to właśnie nieszczelność na rurce.

    Problem jest taki, że nie wiem czemu powstaje ten dźwięk - albo dlatego, że naoliwiony pasek dostaje luzów i ślizga, albo że zabrudzona rolka tak ślizga, albo napinasz, albo cokolwiek. Nie jestem wstanie opowiedzieć na pytanie, czy zabrudzony olejem pasek wystarczy wyczyścić i będzie dobrze, ale u mnie to na 100% jest spowodowane wyciekiem tego oleju przez nieszczelność na rurce z tym, że u mnie ten dźwięk nie trwa cały czas, u mnie trwał raz zaraz po uruchomieniu na zimnym silniku i przestał, kiedy go wyłączyłem/włączyłem po 2 kilometrach (co sugeruje napinacz), ale wczoraj np. miałczał przez ok. 15 kilometrów, po czym sam z siebie całkowicie przestał.

  5. #15
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa 159
    Postów
    19

    Domyślnie

    Cytat Napisał Piotriix Zobacz post
    To wycie na filmiku to moim zdaniem wspomaganie.

    P 9
    Ale co w takim razie z tym wspomaganiem skoro pompa została wymieniona na zregenerowaną, a i zbiornik na nowy bez fabrycznej wady?

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał gziemzik Zobacz post
    Może ci to pomoże - w mojej 2.4 210km z 2008 roku, dosłownie dwa dni temu zaczęło się bardzo podobne miauczenie, u mnie winowajcą okazała się nieszczelność na wężu ze zbiorniczka oleju do pompy wspomagania: http://www.forum.alfaholicy.org/159_..._znalezc_.html , otóż, ze zbiorniczka wyciekła mi większość płynu (ilość spadła pod poziom minimalny) i w tym momencie pompa wspomagania zaczęła się zapowietrzać, jednocześnie spieniając olej wspomagania. Spieniony olej, który dalej był tłoczony przez wąż prowadzący od zbiorniczka do pompy pod CIŚNIENIEM nie ciekł, tylko wręcz pryskał w górę mgiełką oleju. Najprawdopodobniej ta mgiełka dostała się też na pasek (klinowy tam jest obok? czy od alternatora? sam już nie wiem, to auto jest zbyt skomplikowane xd).

    Piszę o tym, bo wspomniałeś o wymianie zbiorniczka wyrównawczego i pompy wspomagania, co sugeruje, że uciekała ci ilość tego płynu w zbiorniczku - a najbardziej prozaiczny powód to właśnie nieszczelność na rurce.

    Problem jest taki, że nie wiem czemu powstaje ten dźwięk - albo dlatego, że naoliwiony pasek dostaje luzów i ślizga, albo że zabrudzona rolka tak ślizga, albo napinasz, albo cokolwiek. Nie jestem wstanie opowiedzieć na pytanie, czy zabrudzony olejem pasek wystarczy wyczyścić i będzie dobrze, ale u mnie to na 100% jest spowodowane wyciekiem tego oleju przez nieszczelność na rurce z tym, że u mnie ten dźwięk nie trwa cały czas, u mnie trwał raz zaraz po uruchomieniu na zimnym silniku i przestał, kiedy go wyłączyłem/włączyłem po 2 kilometrach (co sugeruje napinacz), ale wczoraj np. miałczał przez ok. 15 kilometrów, po czym sam z siebie całkowicie przestał.
    Generalnie powodem wymiany zbiornika było właśnie wycie. Podejrzewano na początku, że może jest to kwestia tego sitka. Płynu w zasadzie raczej nie ubywa, jeżeli już to baardzo znikome ilości.

  6. #16
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2017
    Auto
    159 2.4 210km
    Postów
    105

    Domyślnie

    Pozostaje ci stetoskop Moim kandydatem jest "coś" na pasku wielorowkowym, tam olej ma się dostać najłatwiej.

  7. #17
    Użytkownik Świeżak Avatar Budzy
    Dołączył
    10 2015
    Auto
    Sprzedany
    Postów
    120

    Domyślnie

    To wycie na filmie nagrałem osobiście
    Rolka napinająca pasek osprzętu - ta pod łapą silnika (co zresztą dodałem w opisie pod filmem).
    Ostatnio edytowane przez Budzy ; 14-03-2017 o 21:30

  8. #18
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa 159
    Postów
    19

    Domyślnie

    Cytat Napisał Budzy Zobacz post
    To wycie na filmie nagrałem osobiście
    Rolka napinająca pasek osprzętu - ta pod łapą silnika (co zresztą dodałem w opisie pod filmem).
    O proszę. A czy u Ciebie też tak ciężkawo chodziło wspomaganie kierownicy? U mnie mimo wymienionej pompy, zbiornika i płynu wspomaganie nie chodzi jakoś lekko. Czuć, że wspomaganie działa, ale czuć też dosyć spory opór kręcąc jedną ręką.

  9. #19
    Użytkownik Świeżak Avatar Budzy
    Dołączył
    10 2015
    Auto
    Sprzedany
    Postów
    120

    Domyślnie

    Jakiś opór jest, ale nie powiem żeby chodziło jakoś ciężko

Podobne wątki

  1. [159] Hałas narastający ze wzrostem obrotów (film)
    Utworzone przez Budzy w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 13-11-2015, 18:20
  2. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-03-2012, 21:41
  3. [159] Wentylator chłodnicy wyje na drugiej prędkości obrotowej
    Utworzone przez alf-a147 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 20-11-2010, 18:29
  4. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 18-08-2010, 07:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory