Strona 8 z 14 PierwszyPierwszy 1234567891011121314 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 71 do 80 z 137

Temat: 1.9jtdm rzuciła palenie - brak tropu

  1. #71
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Po prawie tygodniu jazdy dzień w dzień, setkach kilometrów i dziesiątkach odpaleń problem wrócil. Rano odpalenie za pierwszym strzałem nieudane. Za drugim (długie przytrzymanie rozrusznikiem) zaskoczył ale nie nie chodził na jeden gar. Po paru sekundach zaskoczył na wszystkie. Przejażdżka, zgaszenie i odpalanie. Z lekkim oporem ale odpalił. Po paru godzinach przerwy odpalił z oporem, znowu jeden gar nie kontaktował ale ustabilizował się. Wydawało się ok. Korekty poprawne (choć temperatura na poziomie kilkudziesięciu stopni). Po kilku minutach pracy silnik zaczął pracowac jak traktor, twardo i korekty zaczęły szaleć od -3 do +5. Logi wrzucam.
    I co Wy na to mądre głowy? Kto mi w końcu powie co się dzieje z tym dziadostwem na ropę??????
    Attached Files Attached Files
    • Typ Pliku: zip 1.zip (2.9 KB, 15 views)

  2. #72
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    Jedz sprawdzic gdzies kompresje.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  3. #73
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Zobaczcie na poprzednie logi jak pikują korekty.
    Po zagaszeniu auta już nie odpala. Nawet nie zaskakują garki. Dołączam logi z długiego kręcenia rozrusznikiem bez skutku.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał omen Zobacz post
    Jedz sprawdzic gdzies kompresje.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

    Śmiała teoria... a jakie ma podstawy? To w styczniu kompresji nie miałem, potem była doskonała i dzisiaj się zepsuła?
    Attached Files Attached Files

  4. #74
    Użytkownik Romeo Avatar sneijder
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Lubuskie -Jasień/Żary
    Auto
    AR 166 FL, 3.0V6 sportronic-LPG, AR 159 1.9 JTDm 16v 180KM , Była-AR 166, 2.4 JTD 175KM, 2004r
    Postów
    443

    Domyślnie

    Sprzedaj gruźlika i kup drugą v-ke dla żony

    Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka

  5. #75
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Najpierw muszę naprawić gruźlika
    Na razie wychodzę z założenia że jeżeli nikt na forum nie wie co jest grane to żaden warsztat mi nie pomoże. Ale jak nie macie więcej pomysłów to będzie trzeba chyba pojechać do jakiegoś zaufanego - jak odpali.....

    Podsumowując:
    1. Instalacja elektryczna bez zarzutu, wszystko sprawdzone (odpięte, wpięte, przeczyszczone)
    2. EGR zaślepiony
    3. Kolektor czysty (wszystko myte od przepustnicy po samą głowicę)
    4. Próba przelewowa pokazała że wtryski w granicach tolerancji 20%
    5. Auto nie odpala na tzw "widzimisię" czyli jeździ bez problemu aż tu nagle zoonk. Ma to niewątpliwie związek z szalejącymi korektami. To jedyny trop.

    Teorię z komresją raczej powinniśmy odrzucić bo problem były ciągły a nie takie skrajności. Korekty byłby takie same a nie raz dobre a raz kosmos.
    Regulator stwierdziliście że zachowuje się dobrze, klapa gasząca czy tam przepustnica też. Chyba że ktoś na tych logach widzi coś innego. Pompa wysokiego ciśnienia też odhaczona bo ciśnienie na listwie jest super po paru obrotach rozrusznikiem.
    To pozostaje nadal elektryka (ale co?) i wtryski.... Czy wtryski mogą sie tak zachowywać. Czy mogę mieć pewność (a przynajmniej zasadny powód) żeby je wykręcać i wysyłać na diagnostykę? Czy to nie ten kierunek i wtryski tez nie mogą od tak zaniemóc na chwilę.

  6. #76
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Śmiała teoria... a jakie ma podstawy? To w styczniu kompresji nie miałem, potem była doskonała i dzisiaj się zepsuła?
    Moim zdaniem..
    Przyczyna lezy w silniku. Korekty takie porozrzucane, bo sterownik przyjmjje obciazenie i koryguje to paliwem.
    Klapy usuwales? Sa na swoim miejscu?



    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  7. #77
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Klapy mam fabryczne. Wyczyszczone na błysk. Zero luzów, ładnie pracują.
    Czyli coś w silniku... ale co?
    Nie widzę żadnej logiki w tym co się dzieje..... możliwe że wtryski lub jeden tak się przywiesza???? korekty są rozrzucone i co pomiar to inne i na innych garach. Tak więc czy ma je w okolicach zera czy tak jak teraz +/- 5 to jest to losowe i nie ma związku z konkretnymi cylindrami. Przynajmniej mi nie udało się znaleźć zależności.

  8. #78
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie 1.9jtdm rzuciła palenie - brak tropu

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Klapy mam fabryczne. Wyczyszczone na błysk. Zero luzów, ładnie pracują.
    Czyli coś w silniku... ale co?
    Nie widzę żadnej logiki w tym co się dzieje..... możliwe że wtryski lub jeden tak się przywiesza???? korekty są rozrzucone i co pomiar to inne i na innych garach. Tak więc czy ma je w okolicach zera czy tak jak teraz +/- 5 to jest to losowe i nie ma związku z konkretnymi cylindrami. Przynajmniej mi nie udało się znaleźć zależności.
    Ja dla mnie w takiej sytuacji tylko pomiar kompresji, dodatkowo endoskop i trzeba zajrzec do cylindrow. Takie dawki paliwa nie sa normalne.

    To ze teraz ladnie wszystko wyglada nie znaczy, ze kiedys klapy do srodka nie wlecialy a ktos to olal i wsadzil tylko inny kompletny kolektor.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  9. #79
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Nie przekonuje mnie ta kompresja bo auto chodziłoby ujowo ciągle. A nie tak że kilkaset km jest ok aż tu nagle korekty się zmieniają i nie odpala. Przypomnę. Dzień w dzień robilem pomiary i silnik jak złoto. Mam zestaw do pomiaru kompresji ale bez przejściówki na gwinty w 159 :/ tak więc nie zrobię tego na już.

    Jakieś inne pomysły???

  10. #80
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,521

    Domyślnie

    Nie licz że ktoś ci zdiagnozuje auto przez internet.

    Miałem podobny problem i wtryski były do roboty.
    Ale kompresję należy też sprawdzić.

    Taki problem jak twój jest do rozwiązania w kilka dni, niestety trzeba zapłacić za to pieniądze

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

Podobne wątki

  1. [159] Rzuciła palenie
    Utworzone przez Budzy w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 23-11-2015, 12:39
  2. 147 JTD 16 rzuciła palenie
    Utworzone przez omen w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 15-05-2013, 19:32
  3. [164] Alfa rzuciła palenie
    Utworzone przez Andy1970 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 24-09-2012, 23:28
  4. Alfa rzuciła palenie!!!
    Utworzone przez Tomas40 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-05-2009, 19:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory