Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 60

Temat: Takie pytanie odnośnie gałki biegów ALfa GT

  1. #41
    kazikx
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał slavol Zobacz post
    Ile to ja się natłumaczyłem nieobeznanym w temacie że gt to miszmasz 147 i 156. Większość myśli że to fura z "kosmosu"
    A to tylko włoski ulep w modnym ubraniu.
    To prawda.
    Ale znak firmowy Bertone na karoserii robi swoje
    A z praktycznego punktu widzenia, tzn. portfelu właściciela, w tym wypadku "ulep" jest zaletą.

    GT jest autem, które cieszy wzrok, wyróżnia się z tłumu, daje frajdę z jazdy, pozwala przewozić zakupy i bagaże, nie rujnuje serwisem.
    Krótko mówiąc - bardzo ładne auto, które można użytkować codziennie.

    Busso oczywiście znacząco podnosi wartość auta...

  2. #42
    kazikx
    Gość

    Domyślnie

    Zachęciliście mnie ostatnio do zabrania się za odnowienie gałki.

    Kiedyś tam odpuściłem temat, bo odpryski lakieru były minimalne, a nowa ori gałka kosztuje jednak sporo, jak na kawałek plastiku (podobnie jak klamka).
    Miejmy nadzieję, że tłum kupujących Giulię zasponsoruje koncern i pozwoli mu rozwijać się dalej, a ja zaoszczędzone pieniądze przeznaczę na remont mojej 155.

    Zbierając rozproszone info na forum w jedną wartościową całość, zrobiłem tak:
    1. Odkręciłem gwintowaną gałkę - poszło bez większych problemów. Nie było lekko, musiałem się siłować, ale poszło.
    2. Wewnątrz gałki jest gumowa uszczelka - ściągłem ją.
    3. Po ściągnięciu uszczelki ukazały się łebki trzech śrub gwiazdkowych. Wykręciłem je.
    4. Gałkę rozłożyłem na trzy części: górną, środkową (pierścień) i dolną.
    5. Pierścień odłożyłem na bok, a lakier z dwu pozostałych zeszlifowałem papierem ściernym.
    6. Elementy gałki umyłem, odtłuściłem.
    7. Na górną i dolną część naniosłem trzy cienkie warstwy lakieru (srebrny metalik) w spray'u.
    8. Po wyschnięciu lakieru naniosłem jeszcze warstwę lakieru bezbarwnego z utwardzaczem.
    9. Po wyschnięciu złożyłem i skręciłem trzy elementy w całość.
    10. Gałka wygląda teraz elegancko.

    Kluczową sprawą w całej reparacji jest rozłożenie gałki - dzięki Pafka za info, bo sam mógłbym na to nie wpaść
    W przeciwnym razie, szlifowanie starego lakieru jest mocno utrudnione i łatwo naruszyć środkowy pierścień, który sprawia, że gałka wygląda z klasą.

    Może komuś się przyda.

  3. #43
    Użytkownik Świeżak Avatar Winio007
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Legionowo
    Auto
    Alfa Romeo GT, 1.9 JTD 150 KM, 2007 r.
    Postów
    34

    Domyślnie

    To spoko, że Ci się udało ją odnowić fajnie by było jakbyś wstawił jakieś zdjęcia, jak Ci to wyszło. Ja też na dniach się zabieram za renowację

  4. #44
    kazikx
    Gość

    Domyślnie

    Winio, zdjęcie wrzucę przy okazji, jak już będę miał aparat
    Pozbyłem się ostatnio smartphona (z pstrykaczem fotek) na rzecz prostego telefonu do telefonowania i jestem na etapie zakupu lustrzanki do robienia zdjęć

    W każdym razie efekt regeneracji jest zadowalający.
    Przy czym nie jest to prosta rzecz, bo powierzchnia do szlifowania jest kopułkowata i łatwo zdeformować gałkę. Trzeba uważać.
    Nie wyszło mi to szlifowanie tak dobrze, jak fabryczne, ale jest ok.
    Tak jak napisałem wyżej: podstawą sukcesu jest rozkręcenie gałki. W innym wypadku regeneracja jest bardzo, ale to bardzo utrudniona.

    Powodzenia

  5. #45
    Użytkownik Świeżak Avatar Winio007
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Legionowo
    Auto
    Alfa Romeo GT, 1.9 JTD 150 KM, 2007 r.
    Postów
    34

    Domyślnie

    Dzięki a powiedz jeszcze jakiego dokładnie spraya użyłeś? Z tego co widzę to dolną cześć jest pokryta srebrnym metalikiem, albo matem. Pierścień wydaje się być chromowany (u mnie miejscami niestety też podrapany), a góra jest chyba pomalowana tak samo jak dół... lecz ciężko to stwierdzić bo ma mnóstwo drobnych zarysowań.

  6. #46
    kazikx
    Gość

    Domyślnie

    Użyłem dokładnie spray'u firmy Troton w kolorze "srebrny metalik".
    Szukałem "na oko" podobnego do tego, który jest na gałce.
    Ale "na oko" nie jest tym samym, co lakier w oryginale.
    Nie sugeruj się tu mną, zdaj się raczej na własny gust.

    EDIT.
    Ale lakieru bezbrarwnego użyj już nie w spray'u, tylko osobno lakier i osobno utwardzacz.
    Zmieszaj w stosunku 1 (utwardzacz) do 2 (lakier).

    Co do pierścienia - u mnie jest jak nowy, więc odpadło dodatkowe zmartwienie.
    Ostatnio edytowane przez kazikx ; 14-03-2017 o 00:30

  7. #47
    Użytkownik Znawca Avatar pafka
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Jaworzyna Śląska
    Auto
    Alfa GT
    Postów
    1,550

    Domyślnie

    Cytat Napisał kazikx Zobacz post

    Kluczową sprawą w całej reparacji jest rozłożenie gałki - dzięki Pafka za info, bo sam mógłbym na to nie wpaść
    W przeciwnym razie, szlifowanie starego lakieru jest mocno utrudnione i łatwo naruszyć środkowy pierścień, który sprawia, że gałka wygląda z klasą.
    .
    No ja no to niestety sam nie wpadłem - dopiero po tym jak już wszystko starłem, od Szkodnika dowiedziałem się, że tą gałkę można rozebrać na części. A szkoda, bo faktycznie ten chromowany pierścień robi robotę, i bez niego w chromie to już nie to...


    Cytat Napisał kazikx Zobacz post
    Ale lakieru bezbrarwnego użyj już nie w spray'u, tylko osobno lakier i osobno utwardzacz.
    Zmieszaj w stosunku 1 (utwardzacz) do 2 (lakier).
    Czyli czym to malowałeś? Pędzelkiem?

  8. #48
    kazikx
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał pafka Zobacz post
    Czyli czym to malowałeś? Pędzelkiem?
    Pafka, dobrze że zwróciłeś na to uwagę - doprecyzuję.

    Są lakiery bezbarwne z utwardzaczem w spray'u - np. Matip, ale są drogie, prawie 40zł.
    A kupując osobno lakier i utwardzacz zapłaciłem 11 zł, gdzie jeszcze zostało mi trochę na inne prace domowe.
    Chodziło mi o różnicę w cenie, a nie różnicę jakości - tej ostatniej nie potrafię ocenić.
    Wygodniej by było oczywiście psiknąć spray'em.

    Mnie ta operacja kosztowała 11 zł lakier akrylowy + 11 zł lakier bezbarwny z utwardzaczem + parę złotych przesyłka.
    Papier ścierny miałem.
    Pomalowałem pędzelkiem dołączonym do lakieru.
    Gałka ma małą powierzchnię, więc szybko idzie, a zacieków nie zrobiłem.
    Ostatnio edytowane przez kazikx ; 14-03-2017 o 13:33

  9. #49
    Użytkownik Rowerzysta Avatar jarzon
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa GT Q2, Stilo JTD 16V
    Postów
    308

    Domyślnie

    zapewne pistoletem ale lakier dwuskładnikowy z utwardzaczem. Są też bezbarwne w sprayu z utwardzaczem ale spore opakowanie, które trzeba wykorzystać w ciągu 24 godzin i kosztuje drogo. Na taką gałkę to dosłownie parę kropel.

  10. #50
    Użytkownik Znawca Avatar opozycjonista
    Dołączył
    12 2015
    Auto
    Kotek XE
    Postów
    1,169

    Domyślnie

    Cytat Napisał kazikx Zobacz post
    nie jest tym samym, co lakier w oryginale.
    nie ma lakieru w oryginale, jest warstwa metalu nakładana galwanicznie
    ...

Podobne wątki

  1. pytanie odnośnie hamulców i skrzyni biegów
    Utworzone przez msl w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 18-05-2013, 22:40
  2. [145] Pytanie odnośnie skrzyni biegów
    Utworzone przez Dziaru w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 05-11-2011, 14:12
  3. Gałki zmiany biegów alfa 147
    Utworzone przez janjal w dziale 147
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 01-08-2011, 14:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory