Strona 5 z 5 PierwszyPierwszy 12345
Pokaż wyniki od 41 do 43 z 43

Temat: Ciśnienie doładowania

  1. #41
    Użytkownik Rowerzysta Avatar jarzon
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa GT Q2, Stilo JTD 16V
    Postów
    309

    Domyślnie

    Proszę poprawcie mnie, jeśli źle rozumuję. Może takie rozłożenie problemu na czynniki pierwsze coś tu pomoże.

    Jeśli dobrze rozumiem działanie tego systemu to:
    1. po uruchomieniu wytwarzane jest podciśnienie
    - zawór overboost przepuszcza całe podciśnienie
    - grucha wciąga maksymalnie cięgno od zmiennej geometrii
    - łopatki są nastawione na maksymalne ciśnienie
    2. jedziemy, obroty się zwiększają, doładowanie rośnie
    - po przekroczeniu zadanego poziomu doładowania sterownik silnika wysyła sygnał do zaworu overboost w celu zmniejszenia doładowania
    - zawór zmniejsza podciśnienie zastysając powietrze z zewnątrz
    - siłownik turbiny jest sterowany mniejszym podciśnieniem więc sprężyna cofa cięgno od zmiennej geometrii
    - turbina zmniejsza doładowanie

    Moim zdaniem są 3 elementy kluczowe:
    - zawór overboost może wpuszczać zbyt mało powietrza do układu - nieprawidłowe podciśnienie
    - siłownik turbiny zacina się w środku i mimo zmniejszenia podciśnienia cięgno jest nadal wciągnięte
    - łopatki się blokują i mimo, że siłownik próbuje to sprężyna nie jest w stanie pokonać oporu łopatek

    Można by odłączyć siłownik turbiny od zaworu overboost i założyć wężyk ze strzykawką a następnie powoli zasysać ciśnienie i obserwować czy siłownik i łopatki reagują na bardzo delikatne zmiany podciśnienia.
    Jeśli tu wszystko działa bardzo płynnie to winny może być sam zawór sterujący podciśnieniem.

    Próbował ktoś z Was np psikać do wewnątrz nierozbieralnego zaworu jakiś penetrol typu WD40 albo olej silikonowy?

  2. #42
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Wd40 prędzej zabije n75 niz nasmaruje bo ropopochodne substancje mogą uszkodzic delikatne gumki w srodku to raz, a dwa nie wiem jak u pozostałych ale ja pisałem co sprawdzałem i co wymieniałem.

  3. #43
    Użytkownik Rowerzysta Avatar jarzon
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa GT Q2, Stilo JTD 16V
    Postów
    309

    Domyślnie

    Jak będę miał chwilę to podepnę wężyk ze strzykawką do gruchy i sprawdzę jak to działa. Niby mechanik oglądał turbo i stwierdził, że jest ok ale pewnie ruszył szybko w jedną i drugą stronę. Niby sterowanie łopatkami działa w pełnym zakresie ale wkurza mnie to zamulenie i szarpnięcie podczas jazdy na pół gazu.

Podobne wątki

  1. JTD ciśnienie doładowania
    Utworzone przez Kali_33 w dziale 156
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 11-03-2018, 12:34
  2. nie wzrasta ciśnienie doładowania
    Utworzone przez yeye w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 27-02-2012, 22:12
  3. Ciśnienie doładowania
    Utworzone przez krzysieking w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 08-05-2011, 17:56
  4. Ciśnienie doładowania w 1,9 JTD 8v cf2
    Utworzone przez jajcek w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-04-2011, 11:49
  5. [156] ciśnienie doładowania
    Utworzone przez piotrek164 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 03-01-2008, 18:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory