Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Ar 166 tylne klocki po wymianie troche szlifuja

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Drefo
    Dołączył
    02 2016
    Mieszka w
    Mönchengladbach
    Auto
    166 3.0 Zender
    Postów
    85

    Domyślnie Ar 166 tylne klocki po wymianie troche szlifuja

    Czesc

    Wymienilem dzisiaj klocki i tarcze na tylnej osi w mojej alfie.
    Podczas jazdy probnej zauwazylem ze klocki jakby lekko tarly o tarcze co dziwne nie cala powierzchnia tylko tak jakby srodkowa czescia.
    Dodam ze wymienilem tarcze i klocki sciagajac tylko zacisk hamulcow, nie sciagalem mocowania, czy to zle? Skrecajac zacisk wydawalo mi sie jakby mial minimalny odchyl ( pasowalo by wlasnie co do tarcia klockow o nie cala powierzchnie tarcz ) ale przeciez zacisk trzyma sie na 2 srubkach wiec tam nawet nie mam co korygowac? Za mocno dokrecilem sruby? Wie ktos o co kaman? Czy to sie dotrze czy cos zle zrobilem?

    Zaciski mam nowki z firmy trw.

  2. #2
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Nie wiem o jakiej skali piszesz ale zawsze nowe klocki z tarczami się układają i to trochę zajmuje.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Drefo
    Dołączył
    02 2016
    Mieszka w
    Mönchengladbach
    Auto
    166 3.0 Zender
    Postów
    85

    Domyślnie

    W sumie to sam nie wiem bo pierwszy raz wymienialem sam klocki. Co mine zdziwilo to z przodu ( wymienilem tylko klocki ) nic nie trze wszystko pieknie chodzi a te z tylu troche tra i tak leciutko smierdzi z nich... Nie leci dym z nich czy cos ale glupio by bylo jakbym mial nowe tarcze i klocki do wyrzucenia bo sie spala... ? Krotko mowiac z tylu wystraczy sciagnac sam zacisk tak? I skrecajac go nie mozna nic zle zrobic poprostu jak pasuje to pasuje czy moglem cos zle zrobic?
    Ostatnio edytowane przez Drefo ; 26-03-2017 o 19:57

  4. #4
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Jak chcesz to wszystko da się spieprzyć. Ale zmiana klocków nie jest jakąś karkołomną czynnością.
    Jeżeli cały czas Ci trą te klocki to może tłoczek jest zapieczony? Dawno nie był w tej pozycji lekko się go wciskało? A może coś linkę od ręcznego źle zapiąłeś.

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Drefo
    Dołączył
    02 2016
    Mieszka w
    Mönchengladbach
    Auto
    166 3.0 Zender
    Postów
    85

    Domyślnie

    Tloczek wkrecalo sie tak mieciutko jak w maselko wiec watpie jak mowilem wszystko jest nowe... Wlasnie moze tak byc ze cos z recznym jest nie tak. Zaciski wymienialem w warsztacie i kazalem im zalozyc stare klocki i tarcze. ( bylo to kilka miesiecy temu ) Co mnie ciekawi czemu klocki nie tra cala powierzchnia o tarcze... Pojde zrobic zdjecie to zobaczysz o co mi chodzi.

    Jak tak patrze na te zdjecia to nawet lekko nie rowno sa tarcze " przytarte " lewa i prawa strona ...
    - - - Updated - - -

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	klötze (1).jpg
Wyświetleń:	35
Rozmiar:	48.0 KB
ID:	224988Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	klötze (7).jpg
Wyświetleń:	21
Rozmiar:	69.9 KB
ID:	224989Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	klötze (6).jpg
Wyświetleń:	25
Rozmiar:	83.1 KB
ID:	224990Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	klötze (5).jpg
Wyświetleń:	21
Rozmiar:	69.7 KB
ID:	224991Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	klötze (2).jpg
Wyświetleń:	24
Rozmiar:	43.7 KB
ID:	224992Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	klötze (3).jpg
Wyświetleń:	34
Rozmiar:	52.2 KB
ID:	224993Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	klötze (4).jpg
Wyświetleń:	21
Rozmiar:	58.7 KB
ID:	224994

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar motogold
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Łebcz
    Auto
    alfa 166 2,4 jtd 1999/alfa 166 2,4 2003 150km
    Postów
    1,456

    Domyślnie

    A po wkręceniu tłoczka i założeniu klocków to przypadkiem nie zacisnąłeś najpierw ręcznego?Czy zanim zaciągnąłeś,to wypompowałeś nożnym?Bo jeżeli pierwszy był ręczny,to zdejmij,wkręć tłoczek i wtedy wypompuj do oporu nożny a dopiero ustawiasz ręczny hamulec,nigdy odwrotnie
    One się dosyć grzeją,bo na tych zdjęciach to fiolet widać na klockach też się marszczą napisy,co nie powinno mieć miejsca,albo takie zdjęcia.

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Drefo
    Dołączył
    02 2016
    Mieszka w
    Mönchengladbach
    Auto
    166 3.0 Zender
    Postów
    85

    Domyślnie

    Napisy byly pomarszczone od nowosci. Nie nie ja mialem auto na biegu, reczny byl spuszczony. Reczny obecnie mam w ogole rozluzowany wiec to raczej nie to? Jak wsiadlem do auta pierwszy raz to pedal wpadl mi prawie w podloge tak pare razy zapompowalem i wszystko bylo ok. Recznego nawet nie zaciagalem jeszcze.
    Na zdjeciach widac ewidentnie ze nie caly klocek trze na tarczy, czemu tak jest? Tak jakby tylko polowa klocka dotykala tarczy podczas hamowania?
    Jezeli ewidentnie to tak nie ma byc to jutro rozbiore wszystko na nowo...

    Czy to ze sciagalem sam zacisk bez mocowania to ma cos do znaczenia?
    Ostatnio edytowane przez Drefo ; 26-03-2017 o 22:52

  8. #8
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Jak wkładałeś klocki wprowadzenie w jarzmie to w miarę luźno siedziały ? bo wygląda jakby się zapierały jedną stroną
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Drefo
    Dołączył
    02 2016
    Mieszka w
    Mönchengladbach
    Auto
    166 3.0 Zender
    Postów
    85

    Domyślnie

    Hmmm... To moze jednak lepiej zdejme to jeszcze raz. I zdejme te mocowanie i je jeszcze raz wyczyszcze. Ogolnie to nie tak ma wygladac jak u mnie wyglada nie mam chyba miec nadziei ze sie " dotrze " tak?
    Ogolnie to luzno siedzialy ale kto wie...

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435

    Domyślnie

    Weź jarzmo i szczotkę drucianą i czyść. Klocki musza luźno na jarzmie być i nie kantować.

    Po złożeniu też daj im troszkę czasu, żeby się ułożyły


    Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.

    Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
    Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
    Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
    Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
    Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?

    Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
    Zrobić kompleksową diagnostykę ?
    Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
    Załatwimy nawet programowo !

    Zapraszam na nasz warsztat.

Podobne wątki

  1. Klocki trą o tarcze po wymianie
    Utworzone przez therock w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 23-07-2016, 00:12
  2. Piszczace klocki po wymianie-POMOCY!
    Utworzone przez kasperek w dziale 147
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 06-06-2013, 19:15
  3. Problemy po wymianie tarcz i klocków-klocki nie odbijają
    Utworzone przez kamko25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 15-04-2011, 22:26
  4. [145] Pisk podczas jazdy, tylne lewe koło. Klocki?
    Utworzone przez 8alfa8 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 28-01-2011, 09:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory